Naklejki są popularnym materiałem promocyjnym i skutecznym sposobem reklamowania biznesu. Inwestowanie w ten niedrogi produkt poligraficzny może przynieść naprawdę imponujące rezultaty, od poprawy lojalności klientów do zwiększonej sprzedaży. Przyjrzyjmy się bliżej, jak wykorzystać naklejki do reklamy i innych ważnych dla biznesu celów.
Dlaczego warto wykorzystać naklejki w promocji?
Naklejki od wielu lat cieszą się nieustającą popularnością wśród odbiorców w różnym wieku. Wśród ich zalet warto wskazać:
- wszechstronność – to narzędzie reklamowe odpowiednie dla każdego biznesu,
- wielofunkcyjność – mogą pełnić funkcję informacyjną, być przedmiotem identyfikacji marki czy prezentem dla klienta. Sami odbiorcy mogą wykorzystać je na wiele sposobów – nakleić na zeszyt, meble, telefon czy laptopa,
- niska cena – to jeden z najtańszych nośników reklamowych. Zamawiając duży nakład, nie wydasz dużo pieniędzy, ale jednocześnie uzyskasz produkt wysokiej jakości,
- łatwość użycia – naklejki nakleja się na oczyszczoną, odtłuszczoną powierzchnię wewnątrz lub na zewnątrz, na szkle, przedmiotach metalowych i plastikowych, kafelkach, drzwiach, meblach czy papierze.
Dzięki zastosowaniu odpowiednich technologii poligraficznych naklejki są odporne na działanie czynników zewnętrznych i bardziej wytrzymałe. Warianty z usuwalnym klejem nie pozostawiają też śladów na powierzchni.
Zastosowanie naklejek w biznesie
Istnieje wiele sposobów wykorzystania naklejek, a wszystko zależy od wyobraźni Twojej lub projektanta:
- Reklama produktu. Naklejki reklamowe umieszczane w transporcie publicznym, punktach sprzedaży, w witrynach i na samochodach zwracają uwagę potencjalnych klientów nie tylko na samą markę, ale także na konkretny towar;
- Etykiety. Czasami marki potrzebują wewnętrznych materiałów do promocji. W takim przypadku najlepszym wyborem jest etykieta, która służy jako nośnik informacji. Etykieta może pokazywać skład produktu lub inne ważne informacje;
- Uzupełnienie opakowania. Naklejka w łatwy sposób pozwala powiązać opakowanie z firmą – logo i firmowe kolory od razu pozwalają klientowi zidentyfikować markę;
- Logistyka. Naklejki służą też do oznaczania towarów w fabryce – nazwa, numer, kody kreskowe, kody QR – pełnią więc funkcję logistyczną;
- Akcje promocyjne. Małe naklejki są często używane w różnych akcjach. Najlepszym przykładem są tutaj naklejki z Biedronki – klienci otrzymują naklejkę za każde wydane 50 zł, a po uzbieraniu odpowiedniej ilości mogą skorzystać ze specjalnych ofert lub otrzymać prezent. Oprócz tego naklejki można rozdawać podczas różnych wydarzeń – festiwali, targów, konferencji itp;
- Podziękowanie za zamówienie. Wiele firm do przesyłek z zamówieniami dołącza drobiazg, który ma być formą podziękowania za zakup. Może to być pocztówka, mały kartonik lub właśnie naklejka. Klienci na pewno docenią taki gest;
- Narzędzie w employer brandingu. Naklejki mogą też pomóc budować wizerunek pracodawcy z wyboru, będąc miłym dopełnieniem welcome packa dla nowych pracowników.
Niedrogie, skuteczne narzędzie reklamowe, fajny prezent dla klientów, niewielka dekoracja – sposobów na wykorzystanie naklejek jest wiele, więc pytanie, do czego są potrzebne, pojawia się raczej rzadko. Naklejki łatwo umieścić na niemal każdej płaskiej powierzchni, a ich kreatywny design i wyrazista kolorystyka zwrócą uwagę na firmę i zwiększą świadomość marki.
Zdj. główne: Dan Gold/unsplash.com