Naklejki reklamowe. Do czego je wykorzystać?

Klaudia Kostyra
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Naklejki są popularnym materiałem promocyjnym i skutecznym sposobem reklamowania biznesu. Inwestowanie w ten niedrogi produkt poligraficzny może przynieść naprawdę imponujące rezultaty, od poprawy lojalności klientów do zwiększonej sprzedaży. Przyjrzyjmy się bliżej, jak wykorzystać naklejki do reklamy i innych ważnych dla biznesu celów.

Dlaczego warto wykorzystać naklejki w promocji?

Naklejki od wielu lat cieszą się nieustającą popularnością wśród odbiorców w różnym wieku. Wśród ich zalet warto wskazać:

  • wszechstronność – to narzędzie reklamowe odpowiednie dla każdego biznesu,
  • wielofunkcyjność – mogą pełnić funkcję informacyjną, być przedmiotem identyfikacji marki  czy prezentem dla klienta. Sami odbiorcy mogą wykorzystać je na wiele sposobów – nakleić na zeszyt, meble, telefon czy laptopa,
  • niska cena – to jeden z najtańszych nośników reklamowych. Zamawiając duży nakład, nie wydasz dużo pieniędzy, ale jednocześnie uzyskasz produkt wysokiej jakości,
  • łatwość użycia – naklejki nakleja się na oczyszczoną, odtłuszczoną powierzchnię wewnątrz lub na zewnątrz, na szkle, przedmiotach metalowych i plastikowych, kafelkach, drzwiach, meblach czy papierze.

Dzięki zastosowaniu odpowiednich technologii poligraficznych naklejki są odporne na działanie czynników zewnętrznych i bardziej wytrzymałe. Warianty z usuwalnym klejem nie pozostawiają też śladów na powierzchni.

Zastosowanie naklejek w biznesie

Istnieje wiele sposobów wykorzystania naklejek, a wszystko zależy od wyobraźni Twojej lub projektanta:

  • Reklama produktu. Naklejki reklamowe umieszczane w transporcie publicznym, punktach sprzedaży, w witrynach i na samochodach zwracają uwagę potencjalnych klientów nie tylko na samą markę, ale także na konkretny towar;
  • Etykiety. Czasami marki potrzebują wewnętrznych materiałów do promocji. W takim przypadku najlepszym wyborem jest etykieta, która służy jako nośnik informacji. Etykieta może pokazywać skład produktu lub inne ważne informacje;
  • Uzupełnienie opakowania. Naklejka w łatwy sposób pozwala powiązać opakowanie z firmą – logo i firmowe kolory od razu pozwalają klientowi zidentyfikować markę;
  • Logistyka. Naklejki służą też do oznaczania towarów w fabryce – nazwa, numer, kody kreskowe, kody QR – pełnią więc funkcję logistyczną;
  • Akcje promocyjne. Małe naklejki są często używane w różnych akcjach. Najlepszym przykładem są tutaj naklejki z Biedronki – klienci otrzymują naklejkę za każde wydane 50 zł, a po uzbieraniu odpowiedniej ilości mogą skorzystać ze specjalnych ofert lub otrzymać prezent. Oprócz tego naklejki można rozdawać podczas różnych wydarzeń – festiwali, targów, konferencji itp;
  • Podziękowanie za zamówienie. Wiele firm do przesyłek z zamówieniami dołącza drobiazg, który ma być formą podziękowania za zakup. Może to być pocztówka, mały kartonik lub właśnie naklejka. Klienci na pewno docenią taki gest;
  • Narzędzie w employer brandingu. Naklejki mogą też pomóc budować wizerunek pracodawcy z wyboru, będąc miłym dopełnieniem welcome packa dla nowych pracowników.

Niedrogie, skuteczne narzędzie reklamowe, fajny prezent dla klientów, niewielka dekoracja – sposobów na wykorzystanie naklejek jest wiele, więc pytanie, do czego są potrzebne, pojawia się raczej rzadko. Naklejki łatwo umieścić na niemal każdej płaskiej powierzchni, a ich kreatywny design i wyrazista kolorystyka zwrócą uwagę na firmę i zwiększą świadomość marki.

Zdj. główne: Dan Gold/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Nowy wydawca magazynu „Puls Intercity” poszukiwany! PKP Intercity ogłosiło przetarg
Nowy wydawca magazynu „Puls Intercity” poszukiwany! PKP Intercity ogłosiło przetarg
Drukowane magazyny nadal pełnią swoją rolę w komunikacji wewnętrznej firm. PKP Intercity właśnie szuka nowego wydawcy swojego czasopisma!
/