Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Druk >

Jak dobrać właściwą formę druku?

Gabriela Matyszczak Gabriela Matyszczak
21 maja 2021
w Druk
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Paleta barw

(fot. Élise Morin, źródło: unsplash.com)

Artykuł sponsorowany

Każda technika druku ma swoje wady i zalety. Wybierając odpowiednią metodę do swojej kampanii reklamowej, warto zwrócić uwagę na wiele istotnych kwestii, jak nakład, czas oczekiwania na zamówienie czy cenę. Równie istotny jest fakt, czy nadruk ma znajdować się na papierze, koszulce, smyczy, a może naklejce. Możliwości jest wiele i niezależnie, jaki masz pomysł na reklamę swojej firmy, istnieje technika druku, która najlepiej odpowie Twoim potrzebom.

Czym charakteryzuje się sitodruk? 

Kiedy zastanawiasz się nad najlepszą formą druku, którą wykorzystasz w swojej kampanii reklamowej, na pewno przemyśl kwestię sitodruku. To bardzo popularna metoda, właśnie w przypadku gadżetów reklamowych lub odzieży. Jego zdecydowaną zaletą jest to, że doskonale sprawdzi się na każdego rodzaju materiale – od tkaniny, przez drewno aż po plastik. Oznacza to, że będzie dobrym wyborem zarówno, kiedy zależy Ci na stworzeniu koszulki z nadrukiem, jak i toreb reklamujących chwytliwym hasłem Twoją kampanię. Sitodruk to technika, która polega na przetłaczaniu farby przez matrycę. Z wyglądu przypomina ona siatkę sita, stąd ta popularna nazwa. Minusem sitodruku jest to, że jakość i trwałość wykonania zależna jest od używanych farb. Plusem za to jest fakt, że metoda jest tania, zarówno kiedy chodzi o druk większej ilości materiałów, jak i pojedynczych sztuk. 

Biała koszulka
(fot. Mediamodifier, źródło: unsplash.com)

Dlaczego wybiera się druk cyfrowy? 

Na pytanie o największe zalety druku cyfrowego, zdecydowanie można odpowiedzieć w trzech słowach – szybki i tani. Na druk cyfrowy decydują się firmy w sytuacjach, kiedy potrzebują jak najszybciej mieć wydrukowane konkretne dokumenty dla swoich klientów w niewielkich nakładach i małym formacie. Za pomocą druku cyfrowego nie opłaca się wydrukować setki ulotek, świetnie sprawdzi się on jednak w przypadku stworzenia spersonalizowanych pakietów informacyjnych specjalnie dla konkretnych klientów – druk zajmuje bowiem niewiele czasu, a koszta nie są wysokie. Dzięki personalizacji wydruku, każdy pakiet może posiadać inne dane, na przykład adres, nazwę firmy albo imię i nazwisko, co stanowi zdecydowaną przewagę druku cyfrowego nad sitodrukiem czy offsetem. Kolejnym plusem druku cyfrowego nad innymi jego rodzajami jest to, że dzięki swojej szybkości, przed opracowaniem projektu końcowego, można zlecić do druku kilka „próbek”, z których następnie wybrana zostanie ostateczna forma projektu. Dzięki temu, że nie zajmuje to wiele czasu, w przypadku, kiedy potrzebuje się konkretnych materiałów nagle, również najlepiej sprawdzi się właśnie druk cyfrowy. 

Kiedy wybrać druk offsetowy? 

Offset to bardzo popularny rodzaj druku, który zdecydowanie charakteryzuje się jedną z najlepszych jakości wykonania. Proces jest bardziej skomplikowany i długotrwały niż w przypadku sitodruku, dlatego druk offsetowy wykorzystywany jest w przypadku dużych kampanii reklamowych. Wymaga uprzedniego stworzenia projektu, który zostanie nadrukowany. Istotne jest również to, że cena wydruku za pomocą metody offsetowej zdecydowanie maleje wprost proporcjonalnie do rozmiaru zamówienia. Właśnie dlatego offset jest tak popularną metodą w dużych kampaniach – jego koszty zwracają się dopiero przy setkach lub tysiącach egzemplarzy, a na realizację trzeba sporo poczekać. Najczęściej za pomocą offsetu drukowane są ulotki, prasę, książki, w drukarniach takich jam totem.com.pl. 

Mężczyzna czytający gazetę
(fot. Roman Kraft, źródło: unsplash.com)

Wielkie możliwości – druk solwentowy

W jaki sposób drukowane są billboardy? Właśnie za pomocą druku solwentowego, czyli specjalnej metody, która pozwala drukowanym materiałom na to, by były odporne na działanie czynników atmosferycznych. Właśnie dlatego ta metoda najczęściej stosowana jest w przypadku nie tylko billboardów, ale również innych materiałów, które przeznaczone są do ekspozycji zewnętrznej, na przykład plakaty, choć zazwyczaj mowa jednak o wydrukach wielkoformatowych. 

Małe potrzeby – druk laserowy

Jeżeli potrzebujesz wydrukowania małego formatu, nie musi oznaczać to, że druk ma być gorszej jakości. Wręcz przeciwnie! Gdy mowa na przykład o ulotkach, o wiele bardziej skupiamy się na szczegółach. Właśnie w tym miejscu do akcji wchodzi druk laserowy, który najczęściej wykorzystywany jest, gdy drukowane materiały przeznaczone są dla szczególnie istotnych projektów. Używane w druku laserowym materiały są wysokiej jakości. Może być to na przykład papier premium lub wręcz… Ozdobna papeteria! Druk laserowy często wykorzystywany jest nie tylko, kiedy Twoja firma chce przedstawić się klientom z jak najlepszej strony, ale też gdy to klienci pragną mieć konkretne materiały swoich kampanii drukowane na specyficznym papierze, jak papierowe naklejki na zamówienie.

Kolorowe naklejki na szybie
(fot. Dan Gold, źródło: unsplash.com)

Tagi: druk wielkoformatowytechniki druku
Poprzedni wpis

Jadalne nadruki? Dlaczego nie!

Następny wpis

Grawerowanie laserowe kontra mechaniczne

Następny wpis
Grawerowanie laserowe

Grawerowanie laserowe kontra mechaniczne

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nie przegap

Poradnik techniczny

Toner Canon — doskonała jakość wydruków dla Twojej drukarki

1 czerwca 2023
Druk

Dlaczego druk wciąż ma znaczenie w erze cyfrowej?

26 maja 2023
Reklama

Druk cyfrowy: Innowacyjna technologia, która zmienia oblicze przemysłu poligraficznego

26 maja 2023
Druk

Druk: Rewolucja w sposobie tworzenia i udostępniania treści

23 maja 2023

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Inne
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe branża poligraficzna czasopisma design druk 3D drukarka drukarki drukarki domowe druk artystyczny druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie zdjęć druk reklamowy druk wielkoformatowy ekologia Eticod gadżety biurowe gadżety reklamowe jakie kolory katalog produktów marketing maszyna drukująca Full LED nadruk nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki opakowania na produkty poligrafia polskie wydawnictwa poradnik techniczny problemy techniczne przygotowanie do druku reklama rodzaje papieru self-publishing techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wiadomości wizytówka firmowa

Reklama

Ewolucja reklamy: Jak nowe technologie wpływają na efektywność kampanii reklamowych

Czytaj więcej

Druk cyfrowy: Innowacyjna technologia, która zmienia oblicze przemysłu poligraficznego

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Toner Canon — doskonała jakość wydruków dla Twojej drukarki 1 czerwca 2023
  • Dlaczego druk wciąż ma znaczenie w erze cyfrowej? 26 maja 2023
  • Druk cyfrowy: Innowacyjna technologia, która zmienia oblicze przemysłu poligraficznego 26 maja 2023
  • Druk: Rewolucja w sposobie tworzenia i udostępniania treści 23 maja 2023
  • Ewolucja reklamy: Jak nowe technologie wpływają na efektywność kampanii reklamowych 23 maja 2023
  • Rewolucja w druku 3D: Jak ta technologia rewolucjonizuje produkcję i prototypowanie? 19 maja 2023
  • Jakie technologie druku są stosowane w nowoczesnych drukarniach i jak wpływają na jakość wydruków? 18 maja 2023
  • Plotery: Precyzyjne narzędzia graficzne 17 maja 2023

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.