Jak wykorzystać nadruk w opakowaniach?

Natalia Rozmiarek
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Nadruki są nieodmienną częścią naszego życia. Możesz je znaleźć na ubraniach, meblach, a także opakowaniach. Zobacz, jak ciekawie wykorzystać nadruk na opakowaniach. 

Główne funkcje opakowań i ich znaczenie

Opakowania są to wybory, do których miesza się różne produkty, tak aby, trafić mogły one do konsumenta w nienaruszonym stanie. Dobre opakowania to takie, które nie tylko ochronią daną rzecz, ale także oddziałują jakoś na nabywców, na przykład zachęcając do zakupu. Nie należy też zapominać, aby dobierać wielkość opakowania do rozmiaru produktu.

Rodzaje opakowań i ich przeznaczenie

Dokładna analiza powinna poprzedzać wybór odpowiedniego opakowania. Musisz zwrócić uwagę przede wszystkim na materiał wykonania, kolor, kształt i wielkość. Najpopularniejszymi materiałami wykorzystywanymi jako opakowania to: 

  • papier;
  • szkło;
  • drewno;
  • metal;
  • plastik lub folia;
  • materiał.

Niezależnie od tego opakowanie musi być także proste w otwieraniu oraz zamykaniu czy przenoszeniu, a także w składaniu. Ponadto warto również przemyśleć formę ich zamykania. Do tego celu możesz użyć taśmy klejące z nadrukiem, zszywki czy wstążki.

Dlaczego warto sięgać po opakowania z nadrukiem pod kątem marketingowym?

Jeśli wykorzystasz nadruk z logotypem firmy na opakowaniu, przykujesz uwagę i wzbudzisz pozytywne skojarzenia u swoich odbiorców. Ułatwisz także zapamiętanie swojej marki, a ponadto zbudujesz więź z klientem. Nadruk zwiększy szansę na sprzedaż oraz przekaże kluczowe informacje o tobie i twojej firmie. 

Na co zwrócić uwagę wybierając opakowania z logo firmy?

Wybierając opakowanie dla swojej firmy, zwracaj uwagę na to, aby dostosować jego funkcję i znaczenie do umieszczanych w nich produktów. Muszę one trafić w stanie nienaruszonym do konsumenta. Pamiętaj także o tym, że nie tylko nadruk jest tutaj istotny. Ważny jest również kształt, ponieważ musi on być praktyczny, a ponadto musi przyciągać uwagę potencjalnego klienta. Kolor będzie mieć dodatkowy wpływ na odbiór produktu. Dzięki niemu możesz przekazać jakąś wiadomość. Warto, aby współgrał on z zawartością lub pomagał identyfikować markę. 

Opakowanie z nadrukiem – jakie pełni funkcje praktyczne?

Stawiając na opakowania z nadrukiem, ułatwisz tym samym transport, składowanie i użytkowanie. Dzięki temu nikt nie będzie miał wątpliwości co do ich zawartości. Nadruk spełnia także funkcję informacyjną. Przekaże on odbiory dane na temat przeznaczenia i parametrów zawartości. Opakowanie z logiem twojej firmy to dbałość o higienę i funkcjonalność. Projekt takiego nadruku możesz zlecić profesjonalnej firmie lub samodzielnie zaprojektować.

Fot.: Laura Chouette/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Druk fotograficzny C-type. Co go wyróżnia?
Druk fotograficzny C-type. Co go wyróżnia?
Odbitki z nowoczesnej ciemni – dowiedz się, na czym polega druk C-type.
/