Teczki jako ciekawa forma reklamy

Klaudia Kostyra
Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Współczesne technologie drukarskie pozwalają na tworzenie różnorodnych materiałów reklamowych na dowolnych powierzchniach, jednak wśród najpopularniejszych nadal królują klasyki takie jak teczki.

Teczki to nie tylko kolejny rodzaj produktów poligraficznych, ale także skuteczne, wielofunkcyjne narzędzie reklamowe. Są kluczową częścią tożsamości korporacyjnej każdej firmy. Służą do przechowywania i zbierania dokumentów biznesowych, dystrybucji materiałów reklamowych itp. Przy tym jest to rzecz praktyczna i bardzo funkcjonalna, a do tego niedroga.

Projektowanie teczek

Jak każdy produkt promujący firmę, również teczki muszą spełniać wysokie wymagania zarówno pod względem projektu, jak i poziomu wykonania. W końcu ma być to swego rodzaju reprezentacja firmy, która będzie wpływać na jej wizerunek na niemal wszystkich spotkaniach biznesowych, seminariach, wystawach i konferencjach. Dlatego teczka musi być solidna i mieć estetyczny wygląd. 

Folder wykonany z wysokiej jakości materiałów, w tym także farb drukarskich, będzie dłużej spełniał swoje zadanie. Co ciekawe, sama teczka może podnieść wartość swojej zawartości – odbiorca lepiej oceni to, co znajduje się w środku, jeśli samo opakowanie będzie dobrej jakości.

Ważnym etapem projektowania teczki jest rozmieszczenie informacji tekstowych i graficznych. Mogą znajdować się po wewnętrznej stronie lub z tyłu folderu, częściowo na okładce. Należy dokładnie przemyśleć, co i gdzie powinno się znaleźć, aby całość była harmonijna, przyjemna w odbiorze i czytelna.

Materiały dla teczek firmowych

Do drukowania teczek promocyjnych wykorzystuje się głównie trzy rodzaje materiałów: karton, papier i plastik. Rzadziej firmy decydują się na warianty ze skóry i ekoskóry – są one bardziej eleganckie i prestiżowe, ale zdecydowanie więcej kosztują.

Karton jest najpopularniejszym i najbardziej wszechstronnym materiałem do drukowania folderów. Jest wytrzymały, trwały, łatwo się składa i nadaje się do każdego dodatkowego wykończenia oraz designu.

Rzadziej niż karton używany jest papier o dużej gęstości (300 g/m²). Nie jest tak wytrzymały i szybciej przeciera się na zgięciach, nie pozwala też na tworzenie teczek o grubych, sztywnych grzbietach. Jednak w przypadku dokumentów o małej objętości takie cienkie teczki sprawdzą się idealnie. Można je dowolnie ozdobić, ale warto postawić na minimalizm, by nie podnosić kosztów wykonania. Teczki z papieru będą też doskonałym wyborem do użytku wewnętrznego w firmie.

Plastik wykorzystuje się do przemysłowej produkcji teczek, na które następnie nakłada się logo firmowe i inne informacje. Oznacza to, że projekt, wymiary i kształt teczki są zasadniczo ograniczone przez asortyment konkretnego sklepu. 

Aby umieścić obraz graficzny lub tekstowy na teczce wykonanej tworzywa sztucznego, stosuje się tłoczenie lub sitodruk. W pierwszym przypadku reliefowy (wklęsły lub wypukły) obraz jest drukowany na powierzchni za pomocą wcześniej wykonanej matrycy. W drugim – specjalne maszyny wypełniają szablon farbą. 

Obie opcje pozwalają wybrać kolory oraz dodać matowy, błyszczący czy metaliczny efekt. Najprostszym i najtańszym sposobem jest jednak przyklejenie na teczce informacji reklamowych i logo wydrukowanych wcześniej na przeźroczystej folii.

Warianty konstrukcji teczek firmowych

W zależności od budowy teczki możemy wyróżnić kilka rodzajów: teczki kopertowe, z wewnętrznymi narożnikami lub zakładkami, metalowymi pierścieniami, z gumkami, wiązane na wstążki czy zapinane na rzepy.

Jednak podstawowe teczki są jednoczęściowe lub klejone. Te pierwsze drukowane są na arkuszu w formacie A2 (w standardowej wersji), a następnie wycinane, składane wzdłuż linii do rozmiaru A4. W razie potrzeby przyklejane są dodatkowe zakładki i kieszonki, dodawane gumki i inne zapięcia.

Lepszym wyborem wydają się jednak teczki klejone, ponieważ pozwalają zaoszczędzić papier lub tekturę. W tym przypadku odpady produkcyjne są znacznie mniejsze – teczka od razu jest drukowana w pożądanym formacie, a wszystkie jej elementy są później klejone. Jeśli zamawiasz teczki z papieru wysokiej jakości lub zależy Ci na niewielkim nakładzie, lepiej wybierz tę opcję.

Firmowa teczka – zalety

Teczka reklamowa to efektowne opakowanie i efektywne narzędzie reklamy długoterminowej. Drukowanie własnych folderów do dystrybucji i przechowywania dokumentów oraz materiałów reklamowych i informacyjnych ma wiele zalet. Wśród nich wymienić trzeba:

  • trwałość i długą żywotność;
  • niskie koszty wykonania;
  • stałą i nie natrętną obecność w świadomości współpracowników, partnerów i klientów;
  • atrakcyjny wygląd, wpływający także na lepszy odbiór zawartości;
  • praktyczność i przydatność;
  • niezliczone możliwości projektowe.

W teczkach firmowych można przekazywać i przechowywać:

  • umowy, dokumenty księgowe, dokumenty do podpisu – zarówno dla obecnych, jak i potencjalnych partnerów i klientów;
  • materiały informacyjne dla uczestników spotkania, konferencji czy prezentacji;
  • komplet materiałów reklamowych na targach branżowych, imprezach tematycznych.

Połączenie praktyczności, dużej powierzchni reklamowej i szerokiego zakresu zastosowań niewątpliwie sprawia, że teczki zajmują wysoką pozycję na liście produktów idealnych do tworzenia wizerunku biznesowego każdej firmy.

Zdj. główne: Savannah Wakefield/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Co to jest influencer marketing i jak to wykorzystać w swojej firmie?
Co to jest influencer marketing i jak to wykorzystać w swojej firmie?
W ostatnich latach coraz częściej mówi się o tym, jak ważny jest influencer marketing. Wciąż jednak nie wszystkie firmy zdają sobie sprawę z tego, w jaki sposób można próbować wpływać na decyzje zakupowe swoich odbiorców, przez co pozbawiają się szansy na większe zyski.
/