Pakowanie produktów: czym są kofrety?

Martyna Świerc
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Z powodzeniem można zaryzykować tezę, że z kofretem spotkał się każdy z nas. Eleganckie pudełko zawierające gotowy zestaw prezentów. Brzmi znajomo? To właśnie kofret.

Kofrety najczęściej pojawiają się masowo na sklepowych półkach w grudniu. Okres przed świętami Bożego Narodzenia to prawdziwy wysyp gotowych prezentowych setów. Rozwiązanie to jest bardzo wygodne. Lubią je zarówno kupujący, jak i obdarowywani takim prezentem.

Czym jest kofret?

Kofret to zbiorcze opakowanie, w którym umieszczone są prezenty. Definicję można więc sprowadzić do torby, opakowania, pudełka prezentowego. To w nim umieszczone są poszczególne mniejsze prezenty tworzące zestaw. Kofret jest tak skomponowany, że od razu nadaje się na prezent. Nie wymaga odpakowywania i odklejania cen z poszczególnych produktów. Opakowanie jest estetyczne i eleganckie.

Rodzaje kofretów

Bardzo często kofretem są pudełka: kwadratowe, prostokątne lub w innym geometrycznym kształcie. Pudełko może być w całości tekturowe lub z okienkiem prezentującym zawartość. Kofrety przybierają także postać toreb prezentowych. Jej wierzch jest najczęściej sklejony w taki sposób, że wymaga oderwania zabezpieczającego paska lub rozerwania torby. Poza najczęściej spotykanymi rodzajami kofretów na rynku dostępne są także kofrety w stylu kufrów, pudełek na magnes, opakowań na butelki, pudełek pop-up i wielu innych.

Świąteczne kofrety prezentowe

Kofrety kojarzą się głównie z prezentami pod choinkę. Przedświąteczny okres obfituje w gotowe zestawy. Najczęściej są to zestawy kosmetyczne. Bardzo popularne są kombinacje żelu pod prysznic, kremu do rąk i balsamu do ciała czy zestawy kąpielowe z musującymi kulami, solą i eterycznymi olejkami. Nie mniej popularne są męskie sety do golenia oraz zestawy kolorowych kosmetyków do makijażu. Takie kofrety to bardzo często ratunek dla mężczyzn, którzy nie mają pomysłu na prezenty dla żon i mam.

Kofrety na każdą okazję

Kofrety nie muszą obejmować tylko zestawów kosmetycznych. Pole do popisu jest tutaj bardzo szerokie. Komponując zestaw, warto pamiętać o kilku kwestiach. Przede wszystkim opakowanie musi być dostosowane do wagi przedmiotów, które znajdują się w środku pakunku. Jeżeli komponujemy zestawy zawierające szklane opakowania, to muszą być one dobrze zabezpieczone. Sam kofret musi być wykonany solidnie – tak aby w transporcie i podczas przechowywania w sklepie nie uległ uszkodzeniu lub zniszczeniu. Naderwane fragmenty tektury, pogięte opakowanie czy rogi pudełka zniechęcą klienta do zakupu.

Wygląd zewnętrzny kofretów bardzo często determinuje wybór konsumenta. Estetyczne, efektowne, eleganckie opakowanie bywa bardziej zachęcające niż zawartość. W przypadku kofretów liczy się pierwsze wrażenie i efekt „wow”. Im bardziej luksusowo i drogo wygląda opakowanie, tym bardziej atrakcyjne zdaje się być dla klienta.

Jednak dla wielu klientów istotne jest dziś życie z poszanowaniem zasad ekologii. Decydując się na kofrety, warto przemyśleć i tę kwestię. Papier z recyklingu i wykluczenie plastikowych dodatków mogą okazać się atutem.

Uniwersalnie i ze smakiem

Komponowanie kofretów to bardzo dobry pomysł sprzedażowy nie tylko na święta Bożego Narodzenia. Sety możemy dobierać tematycznie, praktycznie na każdą okazję. Dzień Matki, Dzień Ojca, walentynki… Zestawy mogą zawierać czekoladki, wino i dwa kieliszki; bieliznę i świece; koszulę, spinki do mankietów i muchę. Kofrety znajdą zastosowanie w niemal każdej branży. Nieco trudniej jest, jeśli chodzi o produkty spożywcze. Szczególnie te, które wymagają przechowywania w odpowiedniej temperaturze. Jednak miody, piwa, herbaty czy kawy idealnie nadają się do komponowania kofretowych zestawów.

Do Bożego Narodzenia zostało jeszcze trochę czasu. Warto jednak pomyśleć o sprzedaży kofretów już dziś. Nie wiadomo, jak będzie wyglądała sytuacja epidemiologiczna w kraju i na świecie. Jeżeli znów zostaną zamknięte stacjonarne sklepy, warto, aby kofrety nadawały się do wysyłki. Odpowiednie zabezpieczenie paczek jest czynnikiem kluczowym.

Źródło: pexels.com/Pixabay

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Designer 25.03.2022

    Ciekawy artykuł! Super, że podkreśliliście kwestię ekologii. To teraz główny temat, który gra pierwsze skrzypce.

  • Piotr Sznajderuk 18.05.2022

    Bardzo interesująca publikacja.

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Wykorzystanie wizytówek w budowaniu profesjonalnego wizerunku firmy
Wykorzystanie wizytówek w budowaniu profesjonalnego wizerunku firmy
Odkryj, jak profesjonalnie zaprojektowane wizytówki mogą zwiększyć rozpoznawalność Twojej firmy i budować silną markę w biznesie.
/