Jak zaprojektować voucher lub kartę stałego klienta?

Agata Dobosz
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Vouchery, bony podarunkowe i karty stałego klienta mają ogromny potencjał – nie tylko pomagają zbudować lojalność stałych klientów i przyciągnąć nowych, lecz także wpływają na zwiększenie sprzedaży i osiągnięcie przewagi konkurencyjnej. Takie karty podarunkowe możemy zaprojektować samodzielnie. Podpowiadamy, jak to zrobić.

Programy lojalnościowe, opierające się na wykorzystaniu różnego rodzaju voucherów, są jednym z najpopularniejszych i najskuteczniejszych sposobów budowania trwałych relacji z klientem. Karty podarunkowe czy stałego klienta można uznać za narzędzia marketingowo-promocyjne, które zachęcają klientów do podjęcia określonych działań. Motywacją są oczywiście różnorodne korzyści płynące z posiadania danej karty, na przykład rabaty.

Według badań konsumenckich przemyślane programy lojalnościowe:

  • wpływają na pozytywny odbiór marki,
  • motywują do korzystania z produktów i usług firmy,
  • budują zaangażowanie, lojalność i zaufanie klientów,
  • zachęcają konsumentów do powtórnych zakupów,
  • sprawiają, że klienci czują się wyjątkowo.

Projektowanie vouchera lub karty stałego klienta

Do projektowania voucherów i kart stałego klienta, a także wszelkiego rodzaju wizytówek, plakatów i ulotek polecamy internetowy program Canva, z którego można korzystać bezpłatnie. Szeroki wybór narzędzi i profesjonalnych szablonów oraz intuicyjna obsługa sprawiają, że z serwisu Canva mogą korzystać nawet osoby, które nie mają żadnego doświadczenia w projektowaniu. Przedstawiamy, jak krok po kroku zaprojektować bon podarunkowy.

Uruchom aplikację Canva

Uruchom aplikację i zaloguj się. Jeśli jeszcze nie masz konta w serwisie, możesz zarejestrować się za pomocą konta Google lub Facebook. Po zalogowaniu wpisz w wyszukiwarkę „bon podarunkowy” albo „voucher”.

Wybierz szablon

Po swojej lewej stronie znajdziesz edytowalne szablony voucherów i bonów. Do wyboru masz wiele różnych motywów, kolorów i stylów, które z łatwością dopasujesz do swojej branży i wizji projektu.

Dostosuj swój projekt

Wybrany szablon możesz edytować i poprawiać według własnego uznania. Aby rozpocząć projektowanie, musisz przeciągnąć wybrany szablon na obszar roboczy. Następnie możesz dodać tekst do projektu. W tym celu otwórz zakładkę Tekst, którą również znajdziesz po swojej lewej stronie. Na voucherach czy kartach stałego klienta powinny znaleźć się nie tylko logo marki i podstawowe informacje o niej, lecz także imię i nazwisko odbiorcy, data ważności, przyznana kwota lub rabat itp. Na odwrocie bonu warto zamieścić warunki użytkowania czy inne informacje dotyczące sposobu jego wykorzystania. Kolor tekstu i czcionki możesz dowolnie zmieniać, ale staraj się wybierać wzory, które będą czytelne i przejrzyste.

Dodaj kolejne elementy projektu

Po przygotowaniu tekstu na swojej karcie możesz zadbać o warstwę wizualną, dodając ramki, naklejki i ilustracje. W tym celu warto skorzystać z biblioteki multimediów, którą oferuje Canva. Możesz również przesłać własne grafiki, które chciałbyś umieścić na bonie.

Wydrukuj lub udostępnij

Gotowy projekt udostępnisz online bezpośrednio z edytora Canva albo pobierzesz w formacie JPEG, PNG bądź jako plik PDF gotowy do wydruku. W każdej chwili możesz ponownie edytować swój projekt.

Zdj. główne: KRiemer/pixabay.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Folia adhezyjna, czyli klejenie bez kleju
Folia adhezyjna, czyli klejenie bez kleju
Folia adhezyjna to doskonały materiał wykorzystywany do reklam np. na witrynach sklepowych. Łatwo się ją aplikuje, bez zastosowania kleju.
/