Jak dobrać odpowiednie opakowanie dla Twojego produktu?

Agata Dobosz
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Opakowania produktów są istotnym elementem marketingu. To one w pierwszej kolejności przyciągają wzrok klientów i wpływają na to, jak postrzegają oni daną markę. Pudełko zaprojektowane w przemyślany sposób pozwoli nam wyróżnić swój asortyment i zwiększyć jego wartość w oczach odbiorców.

Opakowanie produktu pełni kilka istotnych funkcji. Przede wszystkim zabezpiecza przedmioty przed wpływem czynników zewnętrznych i różnymi uszkodzeniami. Dzięki niemu mamy pewność, że towar dotrze do klienta w nienaruszonym stanie. Nie mniej znacząca jest funkcja informacyjna opakowania, na którym konsument może znaleźć najważniejsze informacje dotyczące producenta, sposobu i warunków wykonania produktu, przechowywania wyrobu itp. Trzecią istotną funkcją opakowania jest funkcja promocyjna, gdyż to ono, bez względu na zawartość, przyciąga uwagę konsumentów i zachęca ich do zakupu.

Jak widać, na tak niepozornym pudełku spoczywa ogromna odpowiedzialność. To od tego – zdawałoby się – niepotrzebnego kartonika zależy, czy klient zdecyduje się sięgnąć po nasz produkt. Wybór opakowania nie może więc być przypadkowy, wręcz przeciwnie – warto poświęcić dłuższą chwilę na stworzenie przemyślanego projektu. Co powinniśmy wziąć pod uwagę podczas projektowania opakowania?

Zastosowanie

Na początku określmy przeznaczenie opakowania. Inne pudełko sprawdzi się w przypadku sprzedaży w sklepie stacjonarnym, a inne, gdy będziemy wysyłać nasze produkty. Znaczenie ma tu nie tylko wygląd pudełka, lecz także materiał, z jakiego zostanie wykonane. Do sprzedaży wysyłkowej powinniśmy przeznaczyć opakowania z trwałych materiałów, które nie zniekształcą się w trakcie transportu. Z kolei do sklepów stacjonarnych wybierajmy opakowania, które wyróżnią się na tle konkurencyjnych produktów.

Rozmiar

Opakowanie musi być dopasowane do rozmiaru produktu. Nie może być ani za duże, ani za małe, aby zawartość nie została ściśnięta lub nie przemieszczała się.

Konstrukcja opakowania

Pudełko musi być wykonane z takiego materiału, który zapewni skuteczną ochronę produktu przed potencjalnymi uszkodzeniami. Dobrym wyborem są opakowania wykonane z materiałów pozyskanych z surowców wtórnych, które mają certyfikat FSC. Ponadto pudełka powinny być funkcjonalne dla konsumentów. Wygodę otwierania zapewniają tzw. zrywki i paski klejowe, dzięki którym nie ma konieczności użycia taśmy.

Design

Wiemy już, że opakowanie pełni funkcję reklamową, co oznacza, że musimy przyłożyć się do jego designu. Atrakcyjny wygląd pudełka przyciągnie uwagę konsumentów, a o to nam chodzi. Kolorystykę, styl, a nawet kształt opakowania dopasowujemy do rodzaju produktu i profilu naszej marki. Jeśli na przykład produkujemy kosmetyki naturalne, możemy zdecydować się na minimalistyczne pudełka w stonowanych kolorach ziemi. Starajmy się tworzyć takie projekty opakowań, które będą spójne z całą identyfikacją wizualną marki. Dzięki temu nasze produkty lepiej zapadną w pamięć odbiorców.

Ekologiczny charakter

Konsumenci coraz większą uwagę przykładają do ekologii i decydują się na te rozwiązania, które nie szkodzą środowisku. Niezależnie od profilu działalności naszej firmy warto mieć to na uwadze i w procesie produkcji opakowań uwzględniać między innymi wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu. Dzięki takim działaniom zwolennicy ekologii będą przychylniej nastawieni do naszych produktów.

zdj. główne: KRiemer/pixabay.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Zalety i wady różnych technik nadruku w kontekście skuteczności reklamy
Zalety i wady różnych technik nadruku w kontekście skuteczności reklamy
Dowiedz się więcej o strategiach wyboru technik nadruku dla efektywnej promocji marki. Zrozum różnice, zalety i wady różnych metod i jak mogą wpływać na skuteczność Twojej reklamy.
/