Chcesz wydrukować pocztówki? Sprawdź, jakie
parametry są istotne

Martyna Świerc
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Pocztówkowy szał może nieco zmalał ale na pewno się nie skończył. Cenimy je za wielofunkcyjność i prostotę formy. Jak przygotować się do pocztówkowego druku?

Pocztówki wykorzystywane są zarówno przez osoby prywatne, jak i agencje reklamowe. Bez względu na to, którą grupę reprezentujemy, warto wiedzieć o kilku parametrach, które sprawią, że wydruk nas usatysfakcjonuje.

Jakość i rozmiar papieru

Priorytetem jest ustalenie przeznaczenia drukowanych pocztówek. Pozwoli to dobrać odpowiedni rozmiar pocztówki i dedykowany papier. Drukarnie dają możliwość wyboru około sześciu różnych wymiarów w pionie lub poziomie. Wybór papierów jest jeszcze bogatszy: od zwykłych po jakość premium. Niektóre z nich mają dodatkowo możliwość dobrania wykończenia matowego lub błyszczącego.

Dodatkowo możemy uszlachetnić pocztówki. W tym procesie zostają one wzbogacone o efektowne detale i wykończenie. Uszlachetnianie sprawdzi się w przypadku druku zaproszeń czy ekskluzywnych ulotek. W tej kategorii mieści się m.in. laminowanie, wytłaczanie, lakier UV lub wypukły.

Dodatkowe wskazówki

Warto zastanowić się, czy chcemy pocztówki bigowane albo od razu zgięte, o zaokrąglonych rogach lub tradycyjne. Wybór może ułatwić nam próbka. Tutaj też istnieje dowolność – możemy wybrać wirtualną próbkę albo wydrukowany egzemplarz pocztówki.

Pocztówki możemy drukować także dwustronnie. Mogą być one pojedynczą kartką albo przybrać formę złożonej, czterostronicowej broszury.

Zdj. główne: Becky Phan/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Jak wykorzystać multifunkcyjne bandamki jako efektywny gadżet reklamowy?
Jak wykorzystać multifunkcyjne bandamki jako efektywny gadżet reklamowy?
Odkryj, jak wielofunkcyjne bandamki mogą być nie tylko praktyczne, ale również skuteczne jako gadżety reklamowe. W tym artykule dowiesz się, jak je personalizować i wykorzystać w swojej strategii marketingowej.
/