Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć?

Tekst sponsorowany
Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Jakie słowo mogłoby znaleźć się na liście popularnych pojęć marketingu internetowego? Na przykład konwersja, ponieważ to do niej prowadzą wysiłki podejmowane w obrębie witryny i w social mediach. Jeśli posiadasz swoją stronę internetową i nie znasz jeszcze wspomnianego pojęcia, przeczytaj nasz artykuł. Dowiedz się, czym jest konwersja i jak ją zwiększyć.

Konwersja jako metamorfoza użytkownika

Jak można rozumieć konwersję? Co jest jej celem? Konwersja na stronie internetowej oznacza przemianę biernego użytkownika w aktywnego, czyli podejmującego działanie. Za czynność, na której najbardziej zależy właścicielom witryn, można uznać sprzedaż. Poza momentem zakupu do konwersji dochodzi również w wielu innych sytuacjach. Użytkownik staje się aktywny, gdy zapisze się do newslettera, pobierze e-book czy przejdzie pod adres podany w linku. Współczynnik (wskaźnik) konwersji natomiast to liczba konwersji podzielona przez liczbę odwiedzin strony.

Jakie są cele konwersji?

Cele konwersji zależą od profilu danej działalności. Firmy są prowadzone w bardzo różnych branżach i oferują równie rozmaite produkty i usługi. Dla jednego przedsiębiorstwa ważniejsze będzie nawiązanie kontaktu przez potencjalnego klienta, dla innego zapis na newsletter. 

Fot.: Kelly Sikkema/unsplash.com

Co jeszcze odgrywa ważną rolę, jeśli chodzi o ustalanie celów? Nie bez znaczenia jest na pewno miejsce klienta w lejku sprzedażowym. Twoja strona internetowa dopiero powstała i odwiedziło ją do tej pory jedynie kilka znajomych i bliskich osób? W takim razie sprzedaż może mocno przerosnąć obecne możliwości witryny. Bez względu na to, jak bardzo jest ona dopracowana, osoba, która odwiedza stronę po raz pierwszy raczej nie dokona na niej od razu zakupu. Użytkownik potrzebuje czasu, by zaufać nowej witrynie i wielu zetknięć z daną ofertą. Na szczęście oprócz sprzedaży istnieje wiele innych celów konwersji, do których należy:

  • wypełnienie formularza przez użytkownika, dzięki któremu zyskasz nowe informacje o swojej grupie docelowej i możliwość wykorzystania tej wiedzy podczas skutecznej komunikacji z odbiorcami,
  • pobranie darmowego e-booka czy katalogu produktów, dzięki któremu użytkownik być może skorzysta z płatnej oferty w niedalekiej przyszłości,
  • zapis do newslettera, dzięki któremu zyskasz kontakt mailowy do osoby potencjalnie zainteresowanej ofertą i możliwość wysyłania jej informacji o nowościach i promocjach, a także zwykłego przypominania o istnieniu swojej marki.

Do innych przykładów konwersji na stronie internetowej należą takie jak na przykład: założenie konta, obejrzenie filmu w witrynie, dodanie produktu do koszyka czy kliknięcie w baner reklamowy.

Jak zwiększyć konwersję?

Do osiągnięcia zadowalającego współczynnika konwersji prowadzi wiele działań. Witryny powinny mieć między innymi przyjazny interfejs, spójną szatę graficzną i przejrzyście prezentować treści. Jeśli strona cechuje się małą czytelnością i nie przedstawia jasnych korzyści wynikających ze skorzystania z oferty, trudno się spodziewać jakiejkolwiek czynności użytkownika oprócz szybkiej ucieczki z witryny. Tym bardziej, że aktualnie użytkownicy są wyjątkowo wymagający względem stron. Niestety właścicielom witryn nie pozostaje nic innego jak dopasowanie się do tych oczekiwań, jeśli nie chcą tracić klientów.  

Ważną dla zwiększenia konwersji kwestią jest też troska o treści na stronie. Dopasuj je zarówno do potrzeb swoich klientów, jak i wymagań robotów Google. Stosuj proste zdania, nie używaj zagmatwanych wyrażeń i trudnych słów, o których wyjaśnienie użytkownik będzie musiał poprosić wyszukiwarkę. Dobrym pomysłem na zbudowanie pozycji branżowego eksperta i zyskaniu w ten sposób korzyści wiążących się z takim statusem (między innymi wyższego współczynnika konwersji) jest publikacja eksperckich treści na blogu. Artykuły przyciągną nowe osoby na stronę i pomogą im w zrozumieniu interesujących je zagadnień, Ty zaś za pomocą ciekawego contentu zwiększysz ruch w witrynie i zwiększysz zaufanie do swojej oferty.

Współczynnik konwersji w sklepie online w znacznej mierze zależy również od wygody, szybkości i bezpieczeństwa zakupów. Niezbędny jest więc szyfrowany protokół SSL zapewniający bezpieczeństwo danych. Proces zakupowy powinien też wyróżniać się jak największą intuicyjnością – warto użyć na przykład krótkich i prostych komunikatów wzbogaconych o ikony. W podjęciu decyzji o zrobieniu zakupów w danym miejscu wspierają klientów również opinie opublikowane w sieci. Warto więc zadbać o obsługę użytkowników i zachęcać ich do pozostawiania opinii.

Zależy Ci na wysokim współczynniku konwersji witryny? Sprawdź ofertę agencji marketingowej IBIF pod adresem: https://www.ibif.pl/oferta/strony-internetowe. Pracujący w niej specjaliści od lat tworzą konwertujące strony internetowe w Lublinie.

Zdjęcie główne: Hal Gatewood/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Optymalizacja User Experience: Klucz do Sukcesu w Branży E-commerce
Optymalizacja User Experience: Klucz do Sukcesu w Branży E-commerce
W niniejszym artykule zgłębimy znaczenie UX w branży e-commerce, poznamy najważniejsze wskaźniki do jego pomiaru oraz odkryjemy sprawdzone sposoby na poprawę doświadczeń klientów na każdym etapie ścieżki zakupowej.
/