Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Baza wiedzy >

Uwaga, szkło! Czyli jak zapakować delikatne przedmioty

Martyna Świerc Martyna Świerc
17 czerwca 2021
w Baza wiedzy
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Pakowanie delikatnych przedmiotów

(fot. Westend61 / Getty Images)

Pakowanie szklanych i innych podatnych na uszkodzenia w transporcie przedmiotów to nie lada wyzwanie. Jak zabezpieczyć przesyłkę, aby dotarła do adresata w nienaruszonym stanie? Podsuwamy kilka rozwiązań!

Nadawanie przesyłek, które zawierają delikatne i kruche przedmioty, wiąże się ze stresem. Nigdy nie mamy pewności, czy przedmiot trafi w ręce nowego właściciela w nienaruszonym stanie. Mowa tu nie tylko o szklanych, porcelanowych i ceramicznych przedmiotach. Podobne obawy rodzi wysyłanie elektroniki, kwiatów i ozdób z nich wykonanych, żywności itd. Jak skutecznie zabezpieczać przedmioty wysoce wrażliwe przed wysyłką?

Dobrze dobrane pudełko to połowa sukcesu

Pierwszą, podstawową zasadą dobrego zapakowania paczki, jest dobór kartonu. Musi być dostosowany do rozmiaru przesyłki. Przede wszystkim – nie za luźny. Towar, który przemieszcza się w pudle, jest bardziej podatny na uszkodzenia. Wolne przestrzenie także narażają przedmiot na zniszczenie. Dlatego bardzo ważne jest po pierwsze odpowiednie dopasowanie, a następnie wypełnienie pustych przestrzeni w pudełku wypełniaczami.

Wypełniaczem może być dosłownie wszystko. Możemy w tym celu użyć ścinków tektury, zmiętych gazet, tekstyliów, gąbki. Jeżeli chcemy, aby nasza paczka była zapakowana profesjonalnie i elegancko, wówczas zastosować można fachowe wypełniacze: styropian, plastikowe poduszki wypełnione powietrzem, skropak (elementy wykonane z tworzywa, które kształtem i teksturą przypominają chrupki) czy wełnę drzewną.

Kluczem do sukcesu jest także jakość kartonu, z którego wykonane jest opakowanie. Powinien być gruby i nie posiadać mechanicznych uszkodzeń. Porządne pudełko nie rozpadnie się kurierowi w trakcie transportu. Jest mniejsze ryzyko, że zostanie uszkodzone przez inne, cięższe paczki lub podczas przekładania z miejsca na miejsce.

Zabezpieczenie wysyłanego przedmiotu

W zależności od tego, co wysyłamy, warto zastanowić się, w jaki sposób możemy dodatkowo zabezpieczyć przedmiot. W wersji minimum można owinąć rzecz folią bąbelkową lub pergaminem. Przedmiot można włożyć w osobną folię powietrzną, styropianowy stelaż albo zastosować podwójne opakowanie kartonowe.

Jakimś pomysłem jest także zaznaczenie na kartonie informacji o tym, że przesyłka jest delikatna. Czy ostrzeżenie to będzie respektowane na poczcie czy w firmie kurierskiej, to już niestety inna sprawa. Spróbować w każdym razie nie zaszkodzi. W tym celu można zaopatrzyć się w dedykowane naklejki albo wykonać napis markerem.

(fot. Avector / iStock / Getty Images Plus / Getty Images)

Jedna paczka, wiele elementów

Nie zawsze wysyłamy pojedyncze przedmioty. Co więc w przypadku, gdy w paczce będzie ceramiczny garnek wraz z pokrywką albo komplet kieliszków? Wtedy każdy z elementów musimy zapakować oddzielnie. Idealnym rozwiązaniem byłoby owinięcie każdego przedmiotu folią bąbelkową, umieszczenie w małym kartoniku, a następnie włożenie wszystkich mini paczek do jednego zbiorczego kartonu.

Podobnie powinniśmy potraktować przedmiot, który da się rozłożyć na części. Tj. jeśli wysyłamy nocną lampkę to należy: zwinąć i zakleić kabel, osobno zapakować stelaż, osobno zabezpieczyć kinkiet oraz całkiem niezależnie zapakować żarówkę (jeśli także ją wysyłamy).

Jeżeli elementem wysyłki są także drobne elementy, np. śrubki umożliwiające skręcenie przedmiotu lub biżuteria, należy zabezpieczyć je przed zniszczeniem i zgubieniem. Podczas otwierania paczki takie malutkie elementy lubią się zawieruszyć. Warto zapakować je w oddzielny woreczek, małe pudełko lub kopertę. Dobrze w tym celu sprawdza się koperta bąbelkowa, która dodatkowo chroni zawartość.

Wysyłanie szklanych i generalnie kruchych przedmiotów zawsze wiąże się z ryzykiem. Warto poświęcić dłuższą chwilę i kilka złotych na przemyślane pakowanie. Dzięki temu pomyślnie zrealizujemy transakcję kupna i sprzedaży. Oszczędzi nam to problemów z ewentualnymi zwrotami i rozczarowaniem klienta.

Tagi: opakowania na produkty
Poprzedni wpis

Zmiana w redakcji Vogue Polska! Kto zamiast Niedenthala?

Następny wpis

Toner do drukarki. Czy warto kupować zamienniki?

Następny wpis
Kolorowe tonery do drukarki

Toner do drukarki. Czy warto kupować zamienniki?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap

Becky Phan/unsplash.com
Artystyczny

Chcesz wydrukować pocztówki? Sprawdź, jakie
parametry są istotne

19 maja 2022
Charisse Kenion/unsplash.com
Baza wiedzy

Jak uniknąć najgorszych błędów w druku konwencjonalnym

13 maja 2022
Mildlee/unsplash.com
Druk

Dlaczego opakowania są ważne w identyfikacji wizualnej?

13 maja 2022
Patrick/unsplash.com
Baza wiedzy

Plik RAW a JPG. Zalety i wady obu rozwiązań, Cz.2 – plik JPG

11 maja 2022

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe branża poligraficzna czasopisma druk 3D drukarka drukarki drukarki domowe druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie zdjęć druk pocztówek druk soczewkowy druk wielkoformatowy ekologia Eticod fotografia gadżety biurowe jakie kolory katalog produktów marketing maszyna drukująca Full LED metaliczny połysk na wydruku nadruki reklamowe nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki obróbka zdjęć opakowania na produkty papier ekologiczny poligrafia polska izba książki polska press polskie wydawnictwa problemy techniczne przygotowanie do druku rodzaje papieru techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wizytówka firmowa

Reklama

Jak dobrać właściwą formę druku?

Czytaj więcej

Dlaczego warto zamówić papier pakowy z nadrukiem?

Czytaj więcej

Sprawdzona drukarnia w Warszawie Druk24h – druk najwyższej jakości zawsze na czas

Czytaj więcej

Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w Google Ads?

Czytaj więcej

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?

Czytaj więcej

Rodzaje form drukowych

Czytaj więcej

Ekologiczne gadżety konferencyjne – zareklamuj swoją firmę!

Czytaj więcej

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega i dlaczego jest ważne

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Chcesz wydrukować pocztówki? Sprawdź, jakie
    parametry są istotne
    19 maja 2022
  • Jak uniknąć najgorszych błędów w druku konwencjonalnym 13 maja 2022
  • Dlaczego opakowania są ważne w identyfikacji wizualnej? 13 maja 2022
  • Plik RAW a JPG. Zalety i wady obu rozwiązań, Cz.2 – plik JPG 11 maja 2022
  • Plik RAW a JPG. Zalety i wady obu rozwiązań, cz.1 – plik RAW 5 maja 2022
  • Pozycjonowanie opencart – wszystko co warto o nim wiedzieć 2 maja 2022
  • Idealna ulotka reklamowa. Jaka powinna być? 22 kwietnia 2022
  • Większa wydajność druku białym atramentem? To możliwe! 20 kwietnia 2022

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.