Wygrany pandemii? Branża opakowań! [BADANIE]

Martyna Świerc
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Branża opakowań jako jedna z nielicznych obronną ręką przeszła przez kryzys związany z pandemią COVID-19. Wszystko dzięki zakupom na wynos!

Jak szacuje Polska Izba Opakowań, rynek opakowań jest wart w Polsce 45 mld zł. Za ugruntowaną pozycją stoi jego ścisła korelacja z przemysłami spożywczym, farmaceutycznym i środków czystości. Pandemia dwóm ostatnim przysporzyła pracy. Branża gastronomiczna przeniosła się natomiast do wersji na wynos, co dodatkowo podkręciło sprzedaż.

Niski poziom zadłużenia i wysoka sprzedaż

Analiza sektorowa Santander Bank Polska wskazuje, że sprzedaż wyprodukowanych opakowań w 2020 r. wzrosła o ok. 4,2–4,5 proc. w ujęciu rocznym. Oprócz wyżej wymienionych sektorów gospodarki popyt na opakowania wzrósł również w firmach z branży e-commerce. Przez zamknięcie galerii handlowych i małych sklepów sprzedaż wszystkiego przeniosła się do Internetu.

Krajowy Rejestr Długów Informacji Gospodarczej podał, że poziom zadłużenia branży opakowań jest bardzo mały – zobowiązania wynoszą prawie 50 mln zł. 26,8 mln zł to zadłużenie producentów opakowań z tworzyw sztucznych, 14,2 mln zł – producentów opakowań z papieru i tektury. Na 8 mln zł zadłużeni są producenci opakowań drewnianych. Pozostałe 321 tys. zł to dług wytwórcy opakowań z metalu.

Zdj. główne: Ismael Paramo/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Wybór idealnej fototapety – na co zwrócić uwagę?
Wybór idealnej fototapety – na co zwrócić uwagę?
Odkryj tajemnice dobierania idealnej fototapety, która nada twojemu wnętrzu unikalnego charakteru. Zrozumieją, jakie wzory i kolory najlepiej spiszą się w różnych przestrzeniach.
/