W każdej branży przydają się atrakcyjne, ciekawie zaprojektowane materiały promocyjne. Dotyczy to również wizytówek, które dla niemal każdej firmy są obowiązkowym elementem budowania wizerunku.
W biznesie, podobnie jak w innych dziedzinach życia, ceni się sprawdzone, działające rozwiązania. Dlatego też, mimo że dziś główną płaszczyzną działań marketingowych jest Internet, klasyczne materiały promocyjne, takie jak wizytówki, są nadal chętnie wykorzystywane. Jakie trendy zapanują w tej kategorii w 2021? Z jakich projektów chętnie korzystają obecnie przedsiębiorcy?
W 2021 roku wciąż dużą popularnością cieszyć się będą tradycyjne, prostokątne, minimalistyczne wizytówki w klasycznych kolorach. Dominuje w nich czerń i biel, ewentualnie odcienie szarości. Poza danymi firmowymi lub osobowymi zawierają najczęściej jeszcze logo firmy lub niewielką grafikę, kojarzącą się z określoną branżą. Wybierany jest dla nich druk jednostronny lub dwustronny, przy czym nieco większym zainteresowaniem cieszy się ten drugi, ponieważ pozwala na przekazanie większej ilości informacji.
W ostatnim czasie wzrosło zainteresowanie wizytówkami, które bazują na klasycznych projektach, ale wprowadzają do nich małą niepozorną zmianę – zaokrąglone rogi. Tego typu wizytówki przypominają karty bankomatowe, często mają również takie same rozmiary. W ich przypadku chętnie stosowane są także różnego rodzaju uszlachetnienia, które dodają im elegancji.
O ile wielu freelancerów i drobnych przedsiębiorców korzysta z gotowych rozwiązań, tak większe firmy oraz te, które chcą się w jakiś sposób wyróżnić, często stawiają na spersonalizowane wizytówki. W tym wypadku trudno jednak mówić o konkretnych trendach. Przedsiębiorstwa oczekują profesjonalnego projektu, który będzie nawiązywał do marki lub branży, w której funkcjonują.
Klasyka wciąż ma się dobrze, ale trzeba przyznać, że coraz więcej przedsiębiorców nie boi się nowoczesnych projektów. Już od kilku dobrych lat chętnie korzystają na przykład z wizytówek z kodami QR, w których najczęściej zapisany jest adres strony www firmy. Kod QR pojawia się zwykle na tylnej stronie, gdzie zajmuje niemal całą jej powierzchnię lub któryś z rogów. Takie wizytówki sprawdzają się w szeroko rozumianej branży IT, jednak chętnie wybierają je również firmy i specjaliści z innych sektorów, którzy chcą podkreślić swój nowoczesny wizerunek.
Jeśli chodzi o motyw kolorystyczny wizytówki, to zamiast czerni, bieli czy szarości, warto rozważyć klasyczny niebieski (wciąż trendy kolor ubiegłego roku według Pantone) lub odcienie szarości i żółci (tegoroczny wybór Pantone).
Ten pierwszy to chętnie wykorzystywany kolor, który kojarzy się z biznesem, elegancją i profesjonalizmem, ale też zaufaniem, a to sprzyja budowaniu pożądanego wizerunku firmy. Nic więc dziwnego, że obecnie cieszy się dużą popularnością zarówno w przypadku wizytówek, jak i innych materiałów reklamowych: kalendarzy, banerów czy roll-upów. Połączenie szarości i żółci natomiast świetnie sprawdzi się w sektorach, w których nadrzędną wartością są innowacje i bycie na bieżąco.