Szyldy i tablice reklamowe. Na co zwrócić uwagę?

Martyna Świerc
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Jak wybrać szyld i tablicę reklamową? Na co zwracać uwagę i czym się kierować przy wyborze odpowiedniej firmy?

Szyld reklamowy

Szyld to bez wątpienia wizytówka firmy. Umieszczany  jest koło siedziby przedsiębiorstwa. Najczęściej bezpośrednio nad drzwiami wejściowymi albo na elewacji budynku. Ale nie tylko. Szyldy spotyka także wewnątrz budynków np. na korytarzu lub recepcji czy wewnątrz biur. To on wywiera pierwsze wrażenie: zarówno na kliencie, który przychodzi do nas po raz pierwszy na umówione wcześniej spotkanie, jak i na przechodniu. Na co zwracać szczególną uwagę, decydując się na jego wykonanie?

Szyld pełni jednocześnie różne role. Z jednej strony czysto informacyjną, z drugiej jest elementem identyfikacji wizualnej danej marki. Jego główną cechą powinna być prostota przekazu i treści. Nie ma w nim miejsca na reklamowe hasła, slogany, rozbudowany opis. Szyld to esencja: nazwa firmy i ewentualnie charakteryzacja branży np. Restauracja „Smaki Świata”, „Rureks” Przedsiębiorstwo Hydrauliczne. Można ewentualnie dodać datę od kiedy firma funkcjonuje, godziny otwarcia – kluczowe i istotne informacje.

Tablica reklamowa

Istnieje co najmniej kilka rodzajów tablic reklamowych. Zasadniczo jest to przestrzeń, na której możemy odpłatnie zaprezentować druk reklamowy prezentujący naszą firmę. Tego typu tablice są wynajmowaną przestrzenią służącą właśnie reklamie. Oczywiście możemy także stworzyć własną tablicę od podstaw i wyeksponować ją w miejscu, którym dysponujemy. Bez względu na rodzaj tablicy, warto zwrócić uwagę na kilka aspektów.

Pusta tablica reklamowa przed lokalem
(fot. Julia Gerasina / iStock / Getty Images Plus / Getty Images)

Czym kierować się w wyborze szyldu i tablicy reklamowej

  1. Przepisy i regulacje prawne – jeżeli decydujemy się na szyld zewnętrzny i tablicę reklamową, musimy ustalić, czy w danym regionie istnieją przepisy regulujące te kwestie. Coraz więcej gmin wprowadza obostrzenia. Zasady znajdziemy w planie zagospodarowania przestrzennego, uchwałach gminy, ustawie krajobrazowej, zarządzaniach wspólnot mieszkaniowych, itd.
  2. Zbadajmy rynek – warto zbudować bazę wiedzy na temat dostępnych firm zajmujących się drukiem reklamowym. Warto przejść się po mieście i obejrzeć, jakiego rodzaju szyldy nam się podobają, jakie wyglądają dobrze i zwracają na siebie uwagę. Jak wyglądają z upływem czasu – czy zachowują kolor, formę i nie niszczeją. Podobnie z tablicami reklamowymi. Zorientujmy się, gdzie są dostępne przestrzenie. Zastanówmy się, na jakie reklamy zwracamy uwagę, jadąc samochodem czy podczas spaceru.
  3. Stosunek ceny do jakości – jeśli chodzi o szyld to jest to inwestycja na lata. Warto postawić na solidne wykonanie i ponadczasowy wygląd. Jeżeli chodzi o druki reklamowe, wszystko zależy, na jaki czas planujemy wykupić promocję. Jeżeli jest to reklama czasowa – nie warto przepłacać. Jeżeli zależy nam na długotrwałej reklamie, można rozważyć tablicę elektroniczną albo banery powlekane.
  4. Jakość wykonania i druku – to kolejny aspekt do rozważenia. Jaka będzie jakość druku, kolory, czy jest to druk laserowy, czy baner jest powlekany zabezpieczającą warstwą, możliwość wykonania odblaskowego druku reklamowego (dobre rozwiązanie przy drogach). Zabezpieczony baner będzie trwały bez względu na warunki atmosferyczne. Interaktywny, świecący czy trójwymiarowy ma szansę przyciągnąć większą uwagę potencjalnych klientów.
  5. Koszt montażu i demontażu – montaż w cenie albo dodatkowo płatny. A może firma w ogóle nie oferuje takiej usługi? Ten aspekt może okazać się atutem lub wykluczyć firmę reklamową. O ile w przypadku szyldu nie jest to istotne, to wybierając tablicę reklamową np. w formie billboardu ważne jest, czy firma usunie reklamę po zakończonej umowie.
  6. Dostępne materiały – inne materiały nadają się na szyldy i tablice wewnętrzne, a inne na zewnętrzne. Wewnętrzne dają większe pole do popisu. Można wykorzystać drewno, szkło, styropian, oświetlenie. Możliwości jest nieskończenie wiele – pod warunkiem, że zleceniobiorca jest w stanie zrealizować nasz pomysł.

Sprawdź też czy reklama papierowa nadal ma sens?

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Uwaga, szkło! Czyli jak zapakować delikatne przedmioty
Uwaga, szkło! Czyli jak zapakować delikatne przedmioty
Czy istnieją metody na zapakowanie delikatnej przesyłki, aby nienaruszona dotarła do adresata? Sprawdź!
/