Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Reklama >

Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć?

Tekst sponsorowany Tekst sponsorowany
23 lutego 2023
w Reklama
Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis
Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć?

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Jakie słowo mogłoby znaleźć się na liście popularnych pojęć marketingu internetowego? Na przykład konwersja, ponieważ to do niej prowadzą wysiłki podejmowane w obrębie witryny i w social mediach. Jeśli posiadasz swoją stronę internetową i nie znasz jeszcze wspomnianego pojęcia, przeczytaj nasz artykuł. Dowiedz się, czym jest konwersja i jak ją zwiększyć.

Konwersja jako metamorfoza użytkownika

Jak można rozumieć konwersję? Co jest jej celem? Konwersja na stronie internetowej oznacza przemianę biernego użytkownika w aktywnego, czyli podejmującego działanie. Za czynność, na której najbardziej zależy właścicielom witryn, można uznać sprzedaż. Poza momentem zakupu do konwersji dochodzi również w wielu innych sytuacjach. Użytkownik staje się aktywny, gdy zapisze się do newslettera, pobierze e-book czy przejdzie pod adres podany w linku. Współczynnik (wskaźnik) konwersji natomiast to liczba konwersji podzielona przez liczbę odwiedzin strony.

Jakie są cele konwersji?

Cele konwersji zależą od profilu danej działalności. Firmy są prowadzone w bardzo różnych branżach i oferują równie rozmaite produkty i usługi. Dla jednego przedsiębiorstwa ważniejsze będzie nawiązanie kontaktu przez potencjalnego klienta, dla innego zapis na newsletter. 

Fot.: Kelly Sikkema/unsplash.com

Co jeszcze odgrywa ważną rolę, jeśli chodzi o ustalanie celów? Nie bez znaczenia jest na pewno miejsce klienta w lejku sprzedażowym. Twoja strona internetowa dopiero powstała i odwiedziło ją do tej pory jedynie kilka znajomych i bliskich osób? W takim razie sprzedaż może mocno przerosnąć obecne możliwości witryny. Bez względu na to, jak bardzo jest ona dopracowana, osoba, która odwiedza stronę po raz pierwszy raczej nie dokona na niej od razu zakupu. Użytkownik potrzebuje czasu, by zaufać nowej witrynie i wielu zetknięć z daną ofertą. Na szczęście oprócz sprzedaży istnieje wiele innych celów konwersji, do których należy:

  • wypełnienie formularza przez użytkownika, dzięki któremu zyskasz nowe informacje o swojej grupie docelowej i możliwość wykorzystania tej wiedzy podczas skutecznej komunikacji z odbiorcami,
  • pobranie darmowego e-booka czy katalogu produktów, dzięki któremu użytkownik być może skorzysta z płatnej oferty w niedalekiej przyszłości,
  • zapis do newslettera, dzięki któremu zyskasz kontakt mailowy do osoby potencjalnie zainteresowanej ofertą i możliwość wysyłania jej informacji o nowościach i promocjach, a także zwykłego przypominania o istnieniu swojej marki.

Do innych przykładów konwersji na stronie internetowej należą takie jak na przykład: założenie konta, obejrzenie filmu w witrynie, dodanie produktu do koszyka czy kliknięcie w baner reklamowy.

Jak zwiększyć konwersję?

Do osiągnięcia zadowalającego współczynnika konwersji prowadzi wiele działań. Witryny powinny mieć między innymi przyjazny interfejs, spójną szatę graficzną i przejrzyście prezentować treści. Jeśli strona cechuje się małą czytelnością i nie przedstawia jasnych korzyści wynikających ze skorzystania z oferty, trudno się spodziewać jakiejkolwiek czynności użytkownika oprócz szybkiej ucieczki z witryny. Tym bardziej, że aktualnie użytkownicy są wyjątkowo wymagający względem stron. Niestety właścicielom witryn nie pozostaje nic innego jak dopasowanie się do tych oczekiwań, jeśli nie chcą tracić klientów.  

Ważną dla zwiększenia konwersji kwestią jest też troska o treści na stronie. Dopasuj je zarówno do potrzeb swoich klientów, jak i wymagań robotów Google. Stosuj proste zdania, nie używaj zagmatwanych wyrażeń i trudnych słów, o których wyjaśnienie użytkownik będzie musiał poprosić wyszukiwarkę. Dobrym pomysłem na zbudowanie pozycji branżowego eksperta i zyskaniu w ten sposób korzyści wiążących się z takim statusem (między innymi wyższego współczynnika konwersji) jest publikacja eksperckich treści na blogu. Artykuły przyciągną nowe osoby na stronę i pomogą im w zrozumieniu interesujących je zagadnień, Ty zaś za pomocą ciekawego contentu zwiększysz ruch w witrynie i zwiększysz zaufanie do swojej oferty.

Współczynnik konwersji w sklepie online w znacznej mierze zależy również od wygody, szybkości i bezpieczeństwa zakupów. Niezbędny jest więc szyfrowany protokół SSL zapewniający bezpieczeństwo danych. Proces zakupowy powinien też wyróżniać się jak największą intuicyjnością – warto użyć na przykład krótkich i prostych komunikatów wzbogaconych o ikony. W podjęciu decyzji o zrobieniu zakupów w danym miejscu wspierają klientów również opinie opublikowane w sieci. Warto więc zadbać o obsługę użytkowników i zachęcać ich do pozostawiania opinii.

Zależy Ci na wysokim współczynniku konwersji witryny? Sprawdź ofertę agencji marketingowej IBIF pod adresem: https://www.ibif.pl/oferta/strony-internetowe. Pracujący w niej specjaliści od lat tworzą konwertujące strony internetowe w Lublinie.

Zdjęcie główne: Hal Gatewood/unsplash.com

Poprzedni wpis

Do czego może być wykorzystany druk 3D?

Następny wpis

Nośniki reklamy zewnętrznej

Następny wpis
Nośniki reklamy zewnętrznej

Nośniki reklamy zewnętrznej

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap

Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe?
Reklama

Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe?

14 marca 2023
Jaki kalendarz wybrać?
Artystyczny

Jaki kalendarz wybrać?

10 marca 2023
Nośniki reklamy zewnętrznej
Reklama

Nośniki reklamy zewnętrznej

6 marca 2023
Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć?
Reklama

Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć?

23 lutego 2023

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe branża poligraficzna czasopisma design druk 3D drukarka drukarki drukarki domowe druk artystyczny druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie zdjęć druk reklamowy druk wielkoformatowy gadżety biurowe gadżety reklamowe jakie kolory katalog produktów marketing nadruk nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki opakowania na produkty poligrafia polskie wydawnictwa poradnik techniczny problemy techniczne przygotowanie do druku reklama reklama zewnętrzna rodzaje papieru self-publishing techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wiadomości wizerunek firmy wizytówka firmowa wydarzenia

Reklama

Jak dobrać właściwą formę druku?

Czytaj więcej

Dlaczego warto zamówić papier pakowy z nadrukiem?

Czytaj więcej

Sprawdzona drukarnia w Warszawie Druk24h – druk najwyższej jakości zawsze na czas

Czytaj więcej

Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w Google Ads?

Czytaj więcej

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?

Czytaj więcej

Rodzaje form drukowych

Czytaj więcej

Ekologiczne gadżety konferencyjne – zareklamuj swoją firmę!

Czytaj więcej

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega i dlaczego jest ważne

Czytaj więcej

Stojaki na ulotki – sprawdzona i tradycyjna forma reklamy

Czytaj więcej

Co to jest influencer marketing i jak to wykorzystać w swojej firmie?

Czytaj więcej

Agencja SEO – jak wybrać skuteczną?

Czytaj więcej

Czy w ubezpieczeniu nieruchomości warto szukać oszczędności?

Czytaj więcej

Fleksodruk dla tekturowych opakowań wysyłkowych (i nie tylko)

Czytaj więcej

Pożyczki online przez internet – bezpieczeństwo, wygoda i szybkość

Czytaj więcej

Kiedy warto postawić na assistance krótkoterminowe?

Czytaj więcej

DTP kluczem do marketingu międzynarodowego

Czytaj więcej

Jak wygląda internet domowy z umową bezterminową?

Czytaj więcej

Reprodukcje obrazów – hit czy kit?

Czytaj więcej

Kalendarze personalizowane

Czytaj więcej

Kserokopiarki Canon – obowiązkowy element wyposażenia biura i nie tylko

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe? 14 marca 2023
  • Jaki kalendarz wybrać? 10 marca 2023
  • Nośniki reklamy zewnętrznej 6 marca 2023
  • Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć? 23 lutego 2023
  • Do czego może być wykorzystany druk 3D? 16 lutego 2023
  • Jakie zadania spełniają pudełka kartonowe? 6 lutego 2023
  • Wysokiej jakości panele kontrolne i płyty czołowe dla branży RTV/AGD 3 lutego 2023
  • Wydruki reklamowe – co wybrać dla firmy? 1 lutego 2023

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.