Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega i dlaczego jest ważne

Tekst sponsorowany
Potrzebujesz ok. 6 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Spis treści:

Jesteś właścicielem sklepu internetowego lub myślisz o jego założeniu? Zależy Ci na skutecznym przyciąganiu potencjalnych klientów w sektorze e-commerce? Postaw na pozycjonowanie sklepu internetowego! Kompleksowy audyt SEO i stosowanie najbardziej efektywnych rozwiązań pomogą Twojemu biznesowi rozwinąć skrzydła. W tekście dowiesz się, co warto wiedzieć o sklepie internetowym, po co pozycjonować sklep internetowy i dlaczego optymalizacja sklepu internetowego jest obecnie tak ważna.

·       E-commerce, czyli handel elektroniczny dla każdego

·       Pozycjonowanie sklepów internetowych

·       Co obejmuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

·       Audyt SEO – kluczowe narzędzie w przypadku sklepu internetowego

Jeśli prowadzisz handel elektroniczny, audyt SEO może być szalenie pomocny w prężnym rozwoju Twojej działalności. 

E-commerce, czyli handel elektroniczny dla każdego

E-commerce, nazywany handlem elektronicznym, jest modelem biznesowym pozwalającym osobom fizycznym i firmom na sprzedaż i kupno różnych rzeczy przez Internet. Sektor e-commerce stale notuje coraz większe wzrosty. Klienci bardzo doceniają szybkość i wygodę, które zapewnia prowadzenie sprzedaży i robienie zakupów online.

Dla prowadzących bines kluczowa powinna być świadomość narzędzi marketingu internetowego i strategii zrównoważonego rozwoju. Dzięki nim firmy działające w branży e-commerce będą miały duże szanse na odniesienie sukcesu.

W Interrnecie można znaleźć niemal wszystkie produkty niezależnie od branży. Kupno ubrań, butów, jedzenia, czy produktów ubezpieczeniowych są przykładami rzeczy dostępnych w sektorze e-commerce. Każda z nich może być zamówiona przez klientów za pomocą kilku kliknięć, jednak by odnieść odpowiedni sukces, potrzebne jest skuteczne pozycjonowanie, które przeprowadzają obecnie wszystkie szanujące się sklepy internetowe.

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego? To pytanie, które zadaje sobie wiele osób. Pozycjonowanie sklepu należy zacząć od gruntownej analizy serwisu (wykonanie audytu SEO). Audyt pozwala znaleźć błędy na stronie. Należy też skupić się na określeniu konkretnych celów sprzedażowych, wybrać odpowiednie słowa kluczowe oraz wdrożyć niezbędne zmiany optymalizacyjne (poprawienie kodu, bezpieczeństwa, eliminacja błędów z zakresu funkcjonalności sklepu UX, napisanie lub optymalizacja opisów kategorii/produktów). Mając gotowy, zoptymalizowany sklep, specjalista SEO może rozpocząć linkowanie na wcześniej ustalone frazy kluczowe, a także zainicjować dodatkowe usługi promocyjne (Google Ads, Merchant, promocja w social mediach).

Bardzo ważna jest optymalizacja z uwzględnieniem słów kluczowych, ponieważ dzięki frazom rozmieszczonym np. w nagłówkach oraz w tekstach alternatywnych roboty Google orientują się, o czym właściwie jest serwis, który właśnie odwiedzają. Roboty zajmują się skanowaniem zawartości naszego internetowego sklepu a nastepnie indeksowaniem każdej  podstrony. Dzięki odpowiednim frazom mamy dużą szansę znaleźć się na wysokich pozycjach wynikach wyszukiwania.

Pamiętaj też, że pozycjonowanie sklepu internetowego jest zadaniem rozciągniętym czasowo, dlatego efekty pozycjonowania sklepów internetowych widać dopiero po pewnym czasie.

Co obejmuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Co obejmuje pozycjonowanie sklepu? Do podstawowych elementów pozycjonowania sklepu internetowego zalicza się:

  • Audyt i techniczną optymalizację sklepu (praca nad poprawieniem widoczności sklepu w Google zaczyna się od rzetelnej analizy technicznej strony).
  • Wybranie kluczowych fraz do kampanii sklepu e-commerce. Wykorzystuje się dostępne narzędzia do analizy fraz, sprawdza konkurencyjne sklepy i układa listę wyrażeń, których należy użyć zarówno podczas wdrażania poprawek na stronie sklepu jak i podczas kampanii linkowej.
  • Content marketing.
  • Social media, Google Ads/Merchant i kampanie SEM dla sklepów.

Audyt SEO – kluczowe narzędzie w przypadku sklepu internetowego

By móc skutecznie docierać do naszych odbiorców, powinniśmy zdecydować się na audyt SEO sklepu internetowego. Do działań w ramach SEO należy m.in. budowanie jak największej i najlepszej widoczności naszej strony internetowej. Odpowiednio dobrana strategia przełoży się na zwiększony ruch organiczny i będzie sukcesywnie zwiększać sprzedaż naszych usług i produktów.

Warto pamiętać, że w przypadku handlu internetowego, strona internetowa jest obecnie wizytówką, bez której trudno się obejść niemal w każdej branży. Jak zrobić audyt seo sklepu internetowego, który będzie skuteczny? Po pierwsze, do dyspozycji mamy różnorodne narzędzia SEO, które w przypadku stron internetowych są kluczem do sukcesu. Wspierają realizację wyznaczonej strategii i zwiększają użyteczność strony. Po drugie, na audyt SEO składa się dużo czynności analitycznych wykrywających błędy, ale też optymalizujących strony.

Audyt umożliwia wskazanie elementów sklepu internetowego wymagających poprawy. Odpowiednio przeprowadzony dostarcza właścicielowi sklepu informacji o słabych stronach e-biznesu, błędach i wielu innych, cennych informacji. Warto korzystać z gotowego poradnika, z którego można się dowiedzieć co powinien zawierać audyt, by można było poprawić pozycję strony na konkretne frazy. Tak naprawdę wszyscy mogą się zapoznać z informacjami na temat audytu i spróbować przygotować go na własną rękę korzystając z płatnych lub darmowych narzędzi. Z drugiej strony trzeba pamiętać, że uzyskane w ten sposób informacje mogą nie być pełne lub wręcz nieprawidłowe.

W takim wypadku warto postawić na osoby z doświadczeniem specjalizujące się w audytach. Specjalista SEO jest osobą, która zajmuje się:

  • analizą postępów, które są związane z pozycjonowaniem stron www klientów oraz sprawdzaniem ich pozycji w wyszukiwarkach;
  • analizą konkurencji;
  • optymalizacją serwisów internetowych;
  • dbaniem o dostarczanie właściwych treści;
  • uczestniczeniem w opracowaniu strategii marketingowych;
  • monitorowaniem ruchu na stronach;
  • przygotowywaniem raportów SEO,
  • linkbuildingiem (proces wchodzący w skład pozycjonowania polegający na zdobywaniu linków (odnośników) z innych witryn do własnej).

Specjalista oferuje też klientowi dobór fraz kluczowych oraz sprawdzenie wszystkich istotnych czynników, które mają wpływ na pozycje strony w wyszukiwarce Google. Porządny audyt pozwala też znaleźć wskazówki związane z tym, czy sklep jest wygodny i użyteczny dla potencjalnych klientów. Specjalista może również skontrolować zabezpieczenia sklepu internetowego, co zminimalizuje ryzyko wycieku danych klientów.

Fot.: materiał prasowy Klienta.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Jak wybrać dobrą drukarnię?
Jak wybrać dobrą drukarnię?
Wybór dobrej drukarni to klucz do jakościowych wydruków. Oto kilka wskazówek, jak znaleźć idealnego partnera drukarskiego.
/