Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Marketing i pozycjonowanie >

Pozycjonowanie opencart – wszystko co warto o nim wiedzieć

Redaktor Blue Whale Press Redaktor Blue Whale Press
2 maja 2022
w Marketing i pozycjonowanie
2
Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis
Pozycjonowanie opencart – wszystko co warto o nim wiedzieć

Udział branży e-commerce we współczesnym handlu rośnie z roku na rok. Fakt ten nie powinien jednak nikogo dziwić. Klienci doceniają szybkość robienia zakupów oraz pełne bezpieczeństwo wynikające z ochrony prawnej, a przedsiębiorcy możliwość dotarcia do klientów z całego kraju. Nie bez znaczenia jest także łatwość składania zamówień ze swojego ulubionego fotela i bez wychodzenia z domu, a także błyskawiczna dostawa – często przesyłka z zamówionym przedmiotem znajduje się w naszych rękach już na drugi dzień roboczy. Mimo, iż dla klientów tak naprawdę sklepy z branży e-commerce nie mają wad, to ze strony przedsiębiorców jest nieco inaczej. Największą jest z pewnością bardzo duża konkurencja, która wynika z niewielkich kosztów prowadzenia działalności oraz możliwości błyskawicznego założenia własnej firmy. Podstawą jest pozycjonowanie. Proces ten umożliwia nawiązanie wyrównanej walki także z firmami z ugruntowaną pozycją na rynku.

Na czym polega pozycjonowanie?

Pozycjonowanie OpenCart polega na poprawieniu pozycji wybranej witryny w wyszukiwarce Google. Nie jest to jednak zadanie proste i szybkie – pojedynczych etapów niezbędnych do realizacji pozycjonowania jest nawet kilkaset, a wszystkie mają równie duże znaczenie w kwestii efektywności działań. Firmy zajmujące się pozycjonowaniem z reguły dysponują całymi zespołami najlepszych specjalistów, którzy dzięki ogromnej wiedzy są w stanie zaproponować indywidualne strategie i je wdrożyć. Jest o co walczyć. Internauci z reguły jak czegokolwiek szukają w sieci, to zazwyczaj właśnie w wyszukiwarce Google. Dlaczego? Dlatego, że dysponuje zdecydowanie największą bazą stron internetowych na świecie i charakteryzuje się błyskawicznym działaniem, nawet w przypadku szczególnie niszowych zapytań.

Strona, która została dopiero opublikowana, zazwyczaj ląduje na samym końcu listingu i nie generuje w ten sposób jakiegokolwiek ruchu. To jednak żaden problem – pozycję każdej witryny można bowiem zmienić pozycjonowaniem.

Trzy etapy w pozycjonowaniu, które warto znać

SEO, a właściwie Search Engine Optimization, to szereg działań polegających na dostosowaniu kodu źródłowego do wymagań stawianych przez wyszukiwarkę. Standardowo większość stron w ogóle nie bierze ich pod uwagę, przez co dla np. wyszukiwarki Google nie stanowią żadnej wartości. Aby to zmienić, przeprowadza się pozycjonowanie podzielone na trzy podstawowe etapy w celu usystematyzowania działań.

W pierwszym etapie zespół pozycjonerów przeprowadzi audyt SEO, który polega na dokładnej analizie wybranej witryny WWW. Wynik pozwala na dostosowanie strategii do konkretnej witryny i zaplanowanie kampanii pobocznej, np. w mediach społecznościowych. Bez audytu SEO pozycjonowanie jest błądzeniem we mgle, często jednak się zdarza. Część początkujących agencji SEO lub freelancerów działa „po omacku”, generując w ten sposób dodatkową pracę.

W drugim i trzecim etapie (on-site i off-site) następuje wdrożenie planu i żmudna realizacja poszczególnych jego założeń. Należy przede wszystkim dopasować kod źródłowy i dokonać jego gruntownej modyfikacji, aby witryna Google potraktowała stronę WWW jako wartościową dla internautów. Końcowym etapem i zarazem także zwieńczeniem całego procesu pozycjonowania jest zbudowanie bazy linków. Do niedawna w sieci funkcjonowały farmy linków, na których każda witryna mogła dać swój link bezpłatnie lub płatnie – teraz jednak jest zupełnie odwrotnie. Firma Google nie zwraca uwagę na ilość backlinków, a na ich jakość.

Frazy kluczowe – jak wybrać odpowiednie?

Pozycjonowanie Magneto polega między innymi na opracowaniu strategii fraz kluczowych, które są w zasadzie fundamentalną częścią dobrze przeprowadzonego zabiegu pozycjonowania. Frazy kluczowe to krótkie wyrażenia, które są wpisywane przez internautę w belkę wyszukiwania Google w celu przeszukania sieci pod kątem konkretnego produktu, witryny czy punktu usługowego. Zazwyczaj frazy wyglądają w taki sposób:

  • gabinet kosmetyczny Poznań;
  • weterynarz 24h Warszawa;
  • agencja SEO Warszawa;
  • wynagrodzenie pracowników salonów samochodowych;
  • jak przygotować gulasz;
  • i tak dalej.

Każda z tych fraz dotyczy zupełnie innych witryn oraz podstron, dlatego tak ważne jest, aby dopasować je idealnie do prowadzonej przez siebie działalności. To także jedno z najtrudniejszych zadań, które wielu pozycjonerów nie realizuje we właściwy sposób. Frazy powinny być:

  • dopasowane do wybranej podstrony i charakteru całej witryny WWW;
  • jak najbardziej zbliżone do tego, co wpisuje internauta w pole wyszukiwania;
  • z długim ogonkiem, tzw. „long-tail”;
  • bez wyrażeń uznawanych za wulgarne;

Warto wiedzieć, że algorytm Google obliczający pozycję wybranej witryny WWW w listingu bierze pod uwagę zarówno zawartość całej strony WWW, jak i samej podstrony. Lepiej pozycjonują się portale traktujące o damskiej odzieży na frazach takich jak „jak ma się ubierać wysoka kobieta” niż blog o żywności, na którym tego typu artykuł pojawił się jednorazowo i stanowi odstępstwo od reguły. Ponadto bardzo złą praktyką jest, aby klientów „naciągać” hasłami na swoją witrynę. To miecz obusieczny – internauta co prawda trafi na Twoją witrynę, lecz opuści ją już po kilku sekundach, bez jakiejkolwiek interakcji z jej zawartością. To wpływa bardzo negatywnie na parametr zachowania użytkowników, który ma ogromny wpływ na pozycjonowanie.   

Zdjęcie autorstwa Andrea Piacquadio z Pexels.

Poprzedni wpis

Idealna ulotka reklamowa. Jaka powinna być?

Następny wpis

Plik RAW a JPG. Zalety i wady obu rozwiązań, cz.1 – plik RAW

Następny wpis
Christian Wiediger/unsplash.com

Plik RAW a JPG. Zalety i wady obu rozwiązań, cz.1 - plik RAW

Komentarze 2

  1. Avatar Jarosław says:
    9 miesięcy temu

    Dobrze napisany artykuł; od dłuższego czasu szukam informacji dotyczących prowadzenia sklepu w Internecie, jednak im więcej artykułów czytam, tym bardziej jestem przekonany, że pozycjonowanie sklepów, to element nierozłączny, jeśli nawet nie ważniejszy niż sama „działalność”. Proponowano mi IdoSell, ale chciałbym mieć jakąś skalę porównawczą i z chęcią przeczytałbym o innych rozwiązaniach ze szczegółami.

    Odpowiedz
  2. Avatar Tadeusz says:
    9 miesięcy temu

    Staję się coraz bardziej przychylny tej formie działalności, z każdym kolejnym artykułem. Czy chciałbym w zupełności polegać na pozycjonowaniu, tego nie wiem, jednak przejście do www, to chyba faktycznie wymóg naszych czasów. Cóż, najwidoczniej nie ma co zwlekać…

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap

Czy opakowanie towaru może mieć wpływ na wizerunek marki?
Reklama

Czy opakowanie towaru może mieć wpływ na wizerunek marki?

25 stycznia 2023
Gadżety reklamowe – warto inwestować we własną przyszłość
Reklama

Gadżety reklamowe – warto inwestować we własną przyszłość

23 stycznia 2023
kaboompics/pixabay.com
Poradnik techniczny

Jak drukować z telefonu?

11 stycznia 2023
Jakie są rodzaje druku?
Druk

Jakie są rodzaje druku?

5 stycznia 2023

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe branża poligraficzna czasopisma design drukarka drukarki drukarki domowe druk artystyczny druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie zdjęć druk reklamowy druk wielkoformatowy Eticod gadżety biurowe gadżety reklamowe jakie kolory katalog produktów marketing maszyna drukująca Full LED nadruk nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki opakowania na produkty poligrafia polskie wydawnictwa poradnik techniczny problemy techniczne przygotowanie do druku reklama rodzaje papieru self-publishing techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wiadomości wizerunek firmy wizytówka firmowa wydarzenia

Reklama

Jak dobrać właściwą formę druku?

Czytaj więcej

Dlaczego warto zamówić papier pakowy z nadrukiem?

Czytaj więcej

Sprawdzona drukarnia w Warszawie Druk24h – druk najwyższej jakości zawsze na czas

Czytaj więcej

Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w Google Ads?

Czytaj więcej

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?

Czytaj więcej

Rodzaje form drukowych

Czytaj więcej

Ekologiczne gadżety konferencyjne – zareklamuj swoją firmę!

Czytaj więcej

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega i dlaczego jest ważne

Czytaj więcej

Stojaki na ulotki – sprawdzona i tradycyjna forma reklamy

Czytaj więcej

Co to jest influencer marketing i jak to wykorzystać w swojej firmie?

Czytaj więcej

Agencja SEO – jak wybrać skuteczną?

Czytaj więcej

Czy w ubezpieczeniu nieruchomości warto szukać oszczędności?

Czytaj więcej

Fleksodruk dla tekturowych opakowań wysyłkowych (i nie tylko)

Czytaj więcej

Pożyczki online przez internet – bezpieczeństwo, wygoda i szybkość

Czytaj więcej

Kiedy warto postawić na assistance krótkoterminowe?

Czytaj więcej

DTP kluczem do marketingu międzynarodowego

Czytaj więcej

Jak wygląda internet domowy z umową bezterminową?

Czytaj więcej

Reprodukcje obrazów – hit czy kit?

Czytaj więcej

Kalendarze personalizowane

Czytaj więcej

Kserokopiarki Canon – obowiązkowy element wyposażenia biura i nie tylko

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Czy opakowanie towaru może mieć wpływ na wizerunek marki? 25 stycznia 2023
  • Gadżety reklamowe – warto inwestować we własną przyszłość 23 stycznia 2023
  • Jak drukować z telefonu? 11 stycznia 2023
  • Jakie są rodzaje druku? 5 stycznia 2023
  • Jakie są rodzaje druku? 5 stycznia 2023
  • Jakie są rodzaje druku? 5 stycznia 2023
  • Targi CCE International już w marcu! Poznaj program wydarzenia 5 stycznia 2023
  • Dzierżawa kserokopiarek – znakomite rozwiązanie dla rozwijających się firm 2 stycznia 2023

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.