Folia adhezyjna, czyli klejenie bez kleju

Karolina Jakubiec
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Witryna sklepowa ma za zadanie zwrócić uwagę potencjalnego klienta, a także za jej pomocą można zaprezentować wybrane atuty marki, czy też sklepu. Tutaj z pomocą przychodzą reklamy na powierzchni witryny. Oklejanie ich stało się już standardem. Jednak często rezygnuje się z powodu ceny, a także faktu, że materiał ten później ciężko usunąć. Idealnym rozwiązaniem jest tutaj folia adhezyjna.

Folia adhezyjna to najprościej mówiąc folia samoprzylepna i nie wymaga kleju. To zasługa adhezyjnego materiału – naturalnie przywiera do powierzchni, ale musi ona być gładka i prosta.

Co warto wiedzieć?

Z naukowego punktu widzenia – adhezja to zjawisko przyciągania się cząsteczek, w którym jednocześnie nie są tworzone stałe chemiczne wiązania. Folia adhezyjna to PVC, czyli polichlorek winylu.

Gdzie folia adhezyjna znajduje zastosowanie?

Folia idealnie sprawdza się w przestrzeni handlowej jako reklama na witrynie sklepu. Można jej również użyć do oznakowania produktów – np. w postaci samoprzylepnych etykiet. Folię stosuje się również do oklejania biur i biurowców.  Można ją również stosować na tworzywach sztyucznych, a także sprzęcie AGD oraz RTV.

Folię stosuje się również w przypadku tymczasowym reklam, informujących o trwającej, czasowej promocji. Po skończonej akcji – łatwo można ją usunąć z witryny.

Co ciekawe, folię adhezyjną stosuje się również w celu zabezpieczenia ekranów dotykowych oraz powierzchni, które łatwo można uszkodzić i porysować.

Folię adhezyjną można przykleić zarówno do szkła, do PCV, jak i do powierzchni lakierowanych.  Znajduje zastosowanie wszędzie tam gdzie potrzebny jest szybki montaż, krótki okres aplikacji oraz szybki demontaż grafiki.

Można ją drukować za pomocą druku solwentowego i lateksowego a także w sitodruku.

Jakie zalety ma folia adhezyjna?

Najważniejszą zaletą tej folii jest łatwość montażu reklamy. Nie potrzeba kleju, co sprawia, że z przyklejeniem poradzą sobie również osoby, które na co dzień nie zajmują się produkcją reklam.

Folię adhezyjną można wielokrotnie przyklejać i odklejać. Jeśli więc przykleimy dany element krzywo lub nieodpowiednie, można w każdej chwili odkleić i prawidłowo umieścić. Bez trudu można ją oderwać, a materiał nie zostawia żadnych śladów.

Zaletą folii adhezyjnej jest również odporność na niekorzystne warunki atmosferyczne. Zarówno upał, mróz, czy opady nie są w stanie jej zniszczyć.

Folia jest bardzo elastyczna. Można ją łatwo dostosować do rozmiaru oraz powierzchni. Co ciekawe, folia adhezyjna w białej wersji zapewnia większe krycie.

Kolory oraz napisy wydrukowane na folii są bardzo żywe oraz wyraźne. Żywotność folii adhezyjnej wewnątrz pomieszczenia wynosi około 3 lat, a na zewnątrz około 3 lat.

O czym warto pamiętać?

Tak samo jak w przypadku innych materiałów, trzeba pamiętać o uprzednim przygotowaniu powierzchni i jej odtłuszczeniu. Pamiętaj, że powierzchnia, na którą przyklejana będzie folia musi być dokładnie wyczyszczona z kurzu, smarów, czy też innych zanieczyszczeń. Powierzchnię należy odtłuścić za pomocą specjalnego preparatu. Przed zastosowaniem materiału, należy sprawdzić czy istnieje możliwość zastosowania z wybranymi lakierami i farbami. Folia adhezyjna to doskonałe rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy wynajmują lokal i nie mogą pozwolić sobie na trwałą, stałą reklamę na witrynie.

Czy folia adhezyjna ma jakieś wady?

Jedyną wadą jest to, że z czasem pod wpływem napis na witrynie może blednąć. Jest to naturalne zjawisko pod wpływem oddziaływania promieni słonecznych.

Ile kosztuje folia adhezyjna?

Ceny są zróżnicowane, w zależności od drukarni i producenta. Średnio cena za wydruk na wymiar 50×89 cm wynosi około 25 zł brutto. Folię można stosować w wielu wymiarach. Także 350×89 cm – tutaj cena wynosi około 170 zł brutto. Coraz więcej drukarni w swojej ofercie posiada druk na folii adhezyjnej. Folia ma wiele zalet, a jej aplikacją na witrynie może zająć się każdy, bez większego doświadczenia. Możliwość wielokrotnego przyklejania i odklejania to ważny aspekt.

źródło zdjęcia głównego: pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Czy druk reklamowy nadal ma znaczenie w świecie cyfrowego marketingu?
Czy druk reklamowy nadal ma znaczenie w świecie cyfrowego marketingu?
Rozważania nad istotnością druku reklamowego w erze cyfrowego marketingu. Czy tradycyjny sposób promocji jest nadal skuteczny?
/