Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Poradnik techniczny >

Podpowiadamy, jak samodzielnie stworzyć i wydrukować etykietę

Klaudia Kostyra Klaudia Kostyra
4 stycznia 2021
w Poradnik techniczny
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Etykieta masła orzechowego

(fot. Brett Jordan, źródło: unsplash.com)

Znajdziemy je niemal wszędzie – na produktach spożywczych, kosmetykach, paczkach i kopertach, odzieży, a nawet sprzęcie elektronicznym. Mała etykieta ma ogromne znaczenie!

Etykiety pełnią bardzo ważne funkcje. To nośniki informacji o produkcie i producencie, a coraz częściej także znak rozpoznawczy firmy i silne narzędzie marketingowe. Oprócz tego, ułatwiają wiele zadań w pracach biurowych, ale też w życiu codziennym. Dlatego warto wiedzieć, jak zrobić etykietę samodzielnie i bez specjalnych programów.

Czego użyć do stworzenia etykiety?

Etykiety mogą być wykonane z różnych materiałów, jednak najczęściej spotykanym typem są białe, papierowe etykiety samoprzylepne. Potocznie nazywamy je wlepkami lub nalepkami. Na takiej etykiecie możemy umieścić dowolny tekst, znak graficzny lub kod kreskowy.

(fot. Eric Prouzet, źródło: unsplash.com)

W przypadku bardziej spersonalizowanych projektów najlepiej zwrócić się do profesjonalnej firmy. Jednak prostsze i standardowe etykiety można przygotować samodzielnie, a nawet wydrukować na domowej drukarce. Na rynku dostępnych jest wiele specjalnych programów do tworzenia etykiet. My jednak skupimy się na najprostszym i najbardziej dostępnym narzędziu, które zapewne każdy ma pod ręką, czyli edytorze tekstu MS Word.

Etykieta krok po kroku

Otwórz nowy dokument programu MS Word i z zakładek wybierz Korespondencja -> Etykiety. Pojawi się okno jak poniżej.

W polu Adres (1) możesz wpisać dowolną treść – pojawi się ona na wszystkich etykietach. Jeśli pole pozostawisz puste, będziesz mógł uzupełnić treść każdej etykiety ręcznie później.

W polu Drukowanie (2) wybierz opcję Cała strona tej samej etykiety – automatycznie cała strona zapełni się jednym wzorem etykiety.

Teraz kliknij Opcje (3), gdzie możesz określić dodatkowe parametry lub stworzyć własny niestandardowy projekt etykiety. Pojawi się następujące okno.

Tutaj w polu Dostawca etykiet (1) z rozwijanej listy możesz wybrać producenta i konkretny model arkusza etykiet, na którym chcesz drukować. Jeśli nie znasz dostawcy, ale znasz wymiary, możesz sprawdzić specyfikację konkretnego wariantu w Informacjach (2a) lub Szczegółach (2b). Jeśli natomiast potrzebujesz niestandardowych rozwiązań, wybierz Nowa etykieta (3). Pojawi się okno, w którym ręcznie ustawisz wszystkie parametry.

Nową etykietę możesz nazwać – pod taką nazwą zostanie zapisana przez program i dodana do rozwijanej listy Dostawców etykiet w kategorii inne/niestandardowe. Można skorzystać z niej ponownie w dowolnym momencie.

Następnie wybierz rozmiar strony – najczęściej będzie to format A4.

Marginesy dolny i górny w przypadku standardowych etykiet bez ramki można ustawić na 0 cm.

Przy takim założeniu i znajomości wymiarów strony możesz wybrać rozmiar swojej etykiety i oszacować, ile sztuk zmieści się na jednej stronie. Na potrzeby instrukcji wpiszemy następujące wartości:

  • Wysokość etykiety: 3,7 cm
  • Szerokość etykiety: 3 cm
  • Liczba w poziomie: 7
  • Liczba w pionie: 8

Po ustawieniu parametrów możesz zobaczyć podgląd pojedynczej etykiety w górnej części okna edycji.

Pozostaje ostatnia wartość do określenia – odstęp w pionie i w poziomie. Wbrew temu, co może podpowiadać logika, nie są to odstępy pomiędzy etykietami. Przez odstęp edytor rozumie przestrzeń między początkową krawędzią jednej etykiety a początkową krawędzią kolejnej (czyli jest to przestrzeń między etykietami + szerokość lub wysokość jednej etykiety). Aby między etykietami nie było przerw, musisz ustawić odstępy równe wysokości i szerokości jednej etykiety, czyli:

  • odstęp w pionie: 3,7 cm (= wysokość etykiety)
  • odstęp w poziomie: 3 cm (= szerokość etykiety)

Jeśli poprawnie wprowadziłeś wszystkie wartości, możesz zatwierdzić projekt, klikając OK. Następnie zatwierdź wybór etykiety i w kolejnym oknie wybierz Nowy dokument.

Edycja i drukowanie

Program Word wygeneruje plik tekstowy z etykietami, który możesz edytować w Narzędziach Głównych i narzędziach dostępnych w zakładce Układ. Jeśli chcesz dodać do etykiety element graficzny, wystarczy wybrać interesującą Cię opcję w zakładce Wstawianie.

By wydrukować gotowy projekt, kliknij Plik -> Drukuj. W opcjach druku możesz dodatkowo wybrać niestandardowe parametry strony i marginesów, by upewnić się, że całość wydrukuje się bez problemu. Pamiętaj, żeby przed załadowaniem arkusza etykiet do drukarki zrobić próbny wydruk na zwykłym papierze, aby mieć pewność, że Twój projekt jest dopasowany do układu i wymiaru etykiet.

Tagi: opakowania na produktyprzygotowanie do druku
Poprzedni wpis

Trendy w wizytówkach 2021. Czego możemy się spodziewać?

Następny wpis

Zakłady Stora Enso świecą ekologicznym przykładem

Następny wpis
Piłka w kształcie kuli ziemskiej

Zakłady Stora Enso świecą ekologicznym przykładem

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap

Pexels/pixabay.com
Wiadomości

Szykują się zmiany dla zawodowych artystów – projekt ustawy już gotowy!

30 czerwca 2022
Jak oznaczyć przesyłki kurierskie?
Poradnik techniczny

Jak oznaczyć przesyłki kurierskie?

24 czerwca 2022
Yuhan Du/unsplash.com
Poradnik techniczny

Jak drukować dyplomy?

23 czerwca 2022
Tektura falista jako materiał przyszłości
Druk

Tektura falista jako materiał przyszłości

20 czerwca 2022

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe Bobst Inventor Award branża poligraficzna czasopisma drukarka drukarki drukarki domowe druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie na folii drukowanie zdjęć druk pocztówek druk wielkoformatowy ekologia Eticod Europapier Polska folia samoprzylepna fotografia gadżety biurowe jakie kolory kartony opakowaniowo-graficzne katalog produktów marketing maszyna drukująca Full LED nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki obróbka zdjęć opakowania na produkty poligrafia polskie wydawnictwa problemy techniczne przygotowanie do druku reklama rodzaje papieru Stora Enso techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wizytówka firmowa

Reklama

Jak dobrać właściwą formę druku?

Czytaj więcej

Dlaczego warto zamówić papier pakowy z nadrukiem?

Czytaj więcej

Sprawdzona drukarnia w Warszawie Druk24h – druk najwyższej jakości zawsze na czas

Czytaj więcej

Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w Google Ads?

Czytaj więcej

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?

Czytaj więcej

Rodzaje form drukowych

Czytaj więcej

Ekologiczne gadżety konferencyjne – zareklamuj swoją firmę!

Czytaj więcej

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega i dlaczego jest ważne

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Szykują się zmiany dla zawodowych artystów – projekt ustawy już gotowy! 30 czerwca 2022
  • Jak oznaczyć przesyłki kurierskie? 24 czerwca 2022
  • Jak drukować dyplomy? 23 czerwca 2022
  • Tektura falista jako materiał przyszłości 20 czerwca 2022
  • Boom na rich media – alternatywa dla tradycyjnej reklamy! 14 czerwca 2022
  • Jak stworzyć nowoczesną przestrzeń biurową? 10 czerwca 2022
  • Pracownik Bobst z nagrodą – jego system wykryje błędy w tłoczeniu! 9 czerwca 2022
  • Europapier Polska rozszerzył wachlarz produktów. Co znalazło się w ofercie? 2 czerwca 2022

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.