Ponadczasowe printy, które nigdy nie wyjdą z mody

Klaudia Kostyra
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Trendy w modzie przychodzą i odchodzą z prędkością światła. Jednak czasami pewne rzeczy zyskują status ponadczasowych i nigdy nie tracą swojej atrakcyjności. Tak jest właśnie z niektórymi printami, które co roku i w każdym sezonie pojawiają się na wybiegach najznakomitszy projektantów i domów mody.

Wzory zwierzęce

Pierwsze miejsce wśród printów zwierzęcych należy oczywiście do panterki. Ta drapieżna kolorystyka stała się popularna dzięki Christianowi Diorowi, który w 1947 roku stworzył pierwszą kolekcję z tym właśnie wzorem. W latach 90. zwierzęcą kolorystykę wspierał z kolei Gianni Versace, który promował wizerunek odważnej, pewnej siebie i seksownej kobiety. Dziś wzór w panterkę wybierają takie marki jak Dolce & Gabbana, Roberto Cavalli i Gucci. Oprócz tego na wybiegach często pojawiają się inne printy inspirowane zwierzętami – pasy zebry czy tygrysa, skóra węża.

Kratka

W 1924 roku marka Burberry zaprezentowała światu kratkę Nova. Początkowo czarno-biało-czerwono-beżowy nadruk zdobił podszewkę odzieży wierzchniej, jednak Brytyjczycy tak go polubili, że wkrótce print został przeniesiony na inne elementy garderoby. W latach 60. projektanci mody chętnie sięgali po kratę – szczególnie często pojawiała się w kolekcjach Yves Saint Laurent czy Kenzo. Z kolei po premierze filmu „Bonnie i Clyde” w 1967 roku w modzie królowały plisowane spódnice w kratę.

Ponadczasowa kratka może mieć nieskończoną ilość interpretacji – szkocką kratę, Vichy, kratę księcia Walii czy kratę Madras. I każda z nich ma swoją historię i swój charakter: duży kontrastujący Madras kojarzy się ze stylem grunge, a krata księcia Walii jednoznacznie nawiązuje do preppy. Dziś trudno znaleźć projektanta, który nie pracowałby z kratką. W końcu to print, który nie ma ograniczeń wiekowych i nadaje się zarówno do stylu biznesowego, jak i casualowego.

Pasy i paseczki

Paski mogą być poważne i zabawne, jasne i ledwo zauważalne, ale zawsze pozostają przyjemne dla oka. Ubrania w paski kojarzą się z morzem i podróżami, a więc też z relaksem, dlatego to absolutny letni must-have. Oprócz tego to print bardzo wszechstronny i uniwersalny. Co więcej, dzięki niemu możesz wizualnie poprawić swoją figurę. Pionowe pasy optycznie wydłużają sylwetkę i nogi, a poziome sprawiają, że obiekt staje się szerszy i niższy.

Groszki i kropki

Groszki niezmiennie budzą skojarzenia ze stylem retro. Nic dziwnego, bo pierwsza fala popularności tego printu przyszła w połowie ubiegłego wieku, kiedy francuscy projektanci mody Christian Dior i Yves Saint-Laurent postanowili urozmaicić powojenną przestrzeń modową psotnymi i uroczymi kropkami. Dziś są one obecne na ubraniach, butach, bieliźnie i dodatkach. Małe kropki są absolutnie uniwersalne, ale większe mogą optycznie zapełniać sylwetkę.

Print kwiatowy

Już w VIII wieku Japonki dekorowały kimona kolorowymi wizerunkami egzotycznych kwiatów. Kwiaty symbolizują życie, młodość i piękno, dlatego nigdy nie tracą na aktualności i nie wychodzą z mody. Romantyczne, kobiece i świeże kwiatowe printy niezmiennie pojawiają się w wiosenno-letnich kolekcjach, a często przechodzą także na sezon jesienny. Duże czerwone pąki lub małe polne kwiaty – w zależności od nastroju możesz wybrać wzór, który pomoże Ci stworzyć idealną stylizację.

Moda wciąż będzie się zmieniać, ale printy z naszej listy zawsze powinnaś mieć w swojej szafie. Dzięki nim bez trudu stworzysz stylowy look na każdą okazję – biznesowe spotkanie, uroczyste wydarzenie czy wyjście ze znajomymi.

Zdj. główne: Markus Winkler/unslash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Personalizacja produktów – czy druk na materiale to dobry pomysł?
Personalizacja produktów – czy druk na materiale to dobry pomysł?
Produkty personalizowane cieszą się dzisiaj dużą popularnością, ponieważ pomagają nam wyrażać siebie. Personalizacji można poddać różne przedmioty, w tym także odzież i inne tekstylia. Czy druk na materiale to dobre rozwiązanie? Czy sprawdzi się w ramach produkcji gadżetów firmowych?
/