Nadruk na odzieży – zalety i metody

Aleksandra Michaliszyn
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Nowoczesne metody i technologie pozwalają na wykonywanie różnych nadruków na odzieży. Jest to świetny sposób na odzież pracowniczą oraz na umieszczenie logo na ubraniach w celach marketingowych. Poznaj  metody nadruku na odzieży oraz ich zalety.

Metody nadruku na ubraniach

Nowoczesna technologia pozwala nie tylko na nadrukowanie wybranego wzoru na odzieży, ale także na wybór najbardziej dogodnej metody. Jakie rozwiązania są dostępne na rynku?

Sublimacja

Sublimacja jest jedną z najbardziej popularnych metod nadruku na ubraniach. Sprawdzi się ona najlepiej szczególnie w przypadku, gdy chcesz na odzieży umieścić zdjęcie oraz zależy Ci przede wszystkim na jego trwałości i jak najdokładniejszym odwzorowaniu. Aby wykonać nadruk za pomocą tej metody, konieczne będzie w pierwszej kolejności wydrukowanie projektu specjalnymi tuszami na przeznaczonym do tego papierze sublimacyjnym.  Następnie za pomocą prasy wgrzewany jest on na wybraną tkaninę. Jaka jest podstawowa zaleta tej techniki? Przede wszystkim fakt, że nadruki są bardzo trwałe i nie ścierają się nawet podczas prania. Dodatkowo jest to dość tania metoda, nawet jeśli zdecydujesz się na niski nakład. Warto jednak pamiętać, że nadruki tworzone za pomocą sublimacji będą atrakcyjne wizualnie oraz trwałe tylko na tkaninie poliestrowej (lub zawierającej jego domieszkę) w jasnym, a najlepiej białym kolorze, co jest dość sporym ograniczeniem.

Folia flex druk

Popularną i często stosowaną metodą nadruku na odzieży jest także folia felx druk. Technika ta polega na zadrukowaniu folii flex na solwencie. Następnie za pomocą specjalnych znaczników wycinane są wydruki po obrysie. Na kolejnym etapie folię wydłubuje się przy użyciu folii transportowej, przekłada się ją na koszulkę i wgrzewa prasą. Jest to metoda, która posiada wiele zalet, ale największą z nich jest z pewnością  bardzo dobre odwzorowanie kolorów oraz ich trwałość. Dzięki foli flex druk możesz więc nadrukować na odzież wzory wielokolorowe oraz z gradientem. Pamiętaj jednak, że ta technika nadruku będzie wyglądać dobrze jedynie wtedy, gdy  wzór ma dość prosty kształt bez drobnych elementów.

Flex-flock

Kolejną metodą nadruku, która świetnie sprawdzi się na odzieży jest flex-flock. Technika ta najlepiej sprawdzi się w przypadku niezbyt skomplikowanych nadruków. Jest to więc idealna metoda do tworzenia koszulek z logo firmy, takich jak na przykład odzież firmowa strefa-logo lub odzież medyczna Warszawa oferuje miejsca, w których można skorzystać z takiej opcji. Aby wykonać nadruk tą metodą, najpierw ploterem wycina się folię, którą następnie przykleja się na materiał i wgrzewa przy pomocy prasy termo transferowej. Zalety metody flex-flock to gwarancja trwałości nadruków i pewność, że nie będą się one ścierać. Jednak warto pamiętać, że za pomocą tej techniki nie uzyskamy gradientów i intensywnych barw.

Sitodruk

Sitodruk to metoda dzięki, której uzyskasz najwyższej jakości nadruk na odzieży. Proces powstawania nadruku polega na przeciskaniu farby drukarskiej przez szablon z sitami bezpośrednio na produkt. Następnie wzór przeniesiony w ten sposób na tkaninę utwardza się dodatkowo za pomocą bardzo wysokiej temperatury. Największą zaletą tej metody jest z pewnością wodoodporność nadruku oraz jego niezwykła trwałość. Jest to jednak dość kosztowna metoda i staje się ona opłacalna jedynie przy wysokim nakładzie.

Zdjęcie główne: Jean-Baptiste Burbaud/pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Jak wykorzystać druk cyfrowy do reklamy?
Jak wykorzystać druk cyfrowy do reklamy?
Druk cyfrowy to dzisiaj jedna z najpopularniejszych form druku. Jest to technologia, która umożliwia drukowanie w sposób szybki i dokładny, a jednocześnie pozwala na indywidualne dostosowanie druku do potrzeb klienta. Z tego względu druk cyfrowy jest idealnym narzędziem do reklamy i promocji różnego rodzaju produktów, usług i wydarzeń.
/