Vouchery, bony podarunkowe i karty stałego klienta mają ogromny potencjał – nie tylko pomagają zbudować lojalność stałych klientów i przyciągnąć nowych, lecz także wpływają na zwiększenie sprzedaży i osiągnięcie przewagi konkurencyjnej. Takie karty podarunkowe możemy zaprojektować samodzielnie. Podpowiadamy, jak to zrobić.
Programy lojalnościowe, opierające się na wykorzystaniu różnego rodzaju voucherów, są jednym z najpopularniejszych i najskuteczniejszych sposobów budowania trwałych relacji z klientem. Karty podarunkowe czy stałego klienta można uznać za narzędzia marketingowo-promocyjne, które zachęcają klientów do podjęcia określonych działań. Motywacją są oczywiście różnorodne korzyści płynące z posiadania danej karty, na przykład rabaty.
Według badań konsumenckich przemyślane programy lojalnościowe:
Do projektowania voucherów i kart stałego klienta, a także wszelkiego rodzaju wizytówek, plakatów i ulotek polecamy internetowy program Canva, z którego można korzystać bezpłatnie. Szeroki wybór narzędzi i profesjonalnych szablonów oraz intuicyjna obsługa sprawiają, że z serwisu Canva mogą korzystać nawet osoby, które nie mają żadnego doświadczenia w projektowaniu. Przedstawiamy, jak krok po kroku zaprojektować bon podarunkowy.
Uruchom aplikację i zaloguj się. Jeśli jeszcze nie masz konta w serwisie, możesz zarejestrować się za pomocą konta Google lub Facebook. Po zalogowaniu wpisz w wyszukiwarkę „bon podarunkowy” albo „voucher”.
Po swojej lewej stronie znajdziesz edytowalne szablony voucherów i bonów. Do wyboru masz wiele różnych motywów, kolorów i stylów, które z łatwością dopasujesz do swojej branży i wizji projektu.
Wybrany szablon możesz edytować i poprawiać według własnego uznania. Aby rozpocząć projektowanie, musisz przeciągnąć wybrany szablon na obszar roboczy. Następnie możesz dodać tekst do projektu. W tym celu otwórz zakładkę Tekst, którą również znajdziesz po swojej lewej stronie. Na voucherach czy kartach stałego klienta powinny znaleźć się nie tylko logo marki i podstawowe informacje o niej, lecz także imię i nazwisko odbiorcy, data ważności, przyznana kwota lub rabat itp. Na odwrocie bonu warto zamieścić warunki użytkowania czy inne informacje dotyczące sposobu jego wykorzystania. Kolor tekstu i czcionki możesz dowolnie zmieniać, ale staraj się wybierać wzory, które będą czytelne i przejrzyste.
Po przygotowaniu tekstu na swojej karcie możesz zadbać o warstwę wizualną, dodając ramki, naklejki i ilustracje. W tym celu warto skorzystać z biblioteki multimediów, którą oferuje Canva. Możesz również przesłać własne grafiki, które chciałbyś umieścić na bonie.
Gotowy projekt udostępnisz online bezpośrednio z edytora Canva albo pobierzesz w formacie JPEG, PNG bądź jako plik PDF gotowy do wydruku. W każdej chwili możesz ponownie edytować swój projekt.
Zdj. główne: KRiemer/pixabay.com