Według ekspertów firmy DS Smith wzrost zakupów online w okresie świątecznym to aż 30 367 ton niepotrzebnych opakowań oraz emisja 1,8 tys. dodatkowych ton dwutlenku węgla.
Dodatkowe koszty i generowanie większej ilości odpadów oraz zanieczyszczeń wynika z nieprzemyślanego i złego projektowania opakowań, które w mniejszej ilości mieszczą się w samochodach dostawczych. To z kolei oznacza konieczność zrobienia nawet 50,5 tys. dodatkowych kursów. Co więcej, takie opakowania są bardziej narażone na uszkodzenia, a to ma ogromne znaczenie dla klientów i może wpłynąć negatywnie na wizerunek sklepu. W przypadku otrzymania uszkodzonej przesyłki:
Niezmiennie ważnym czynnikiem jest czas dostarczenia przesyłki. Aż 36% badanych zrezygnowałoby z zamówienia, które przyszłoby z opóźnieniem. Natomiast coraz więcej konsumentów zwraca uwagę także na walory ekologiczne opakowania – 27% uważa za istotne, by opakowania nadawały się do recyklingu. Inne badania pokazują znaczny wzrost świadomości konsumentów w tej kwestii i zainteresowanie rozwiązaniami zrównoważonego rozwoju.
DS Smith zwraca uwagę, że wzrost zakupów online nie jest jedynie przejściowym trendem i ciągnie za sobą konieczność inwestycji w zrównoważone opakowania e-commerce nie tylko od święta.
Badania przytoczone w artykule: https://www.dssmith.com/pl/packaging/o-nas/media/niewaciwe-opakowania-mog-spowodowa-oponienie-w-dostawie-prezentow-witecznych-kupionych-przez-internet