Jak wybór opakowania wpływa na wizerunek sklepu? Poświąteczne podsumowania

Klaudia Kostyra
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Według ekspertów firmy DS Smith wzrost zakupów online w okresie świątecznym to aż 30 367 ton niepotrzebnych opakowań oraz emisja 1,8 tys. dodatkowych ton dwutlenku węgla.

Opakowanie ma znaczenie

Dodatkowe koszty i generowanie większej ilości odpadów oraz zanieczyszczeń wynika z nieprzemyślanego i złego projektowania opakowań, które w mniejszej ilości mieszczą się w samochodach dostawczych. To z kolei oznacza konieczność zrobienia nawet 50,5 tys. dodatkowych kursów. Co więcej, takie opakowania są bardziej narażone na uszkodzenia, a to ma ogromne znaczenie dla klientów i może wpłynąć negatywnie na wizerunek sklepu. W przypadku otrzymania uszkodzonej przesyłki:

  • 42% klientów przyznało, że domagałoby się darmowej wymiany produktu;
  • 48% już nigdy nie skorzystałoby z oferty tego sprzedawcy;
  • 44% zażądałoby zwrotu pieniędzy.
(fot. Claudio Schwarz, źródło: unsplash.com)

Niezmiennie ważnym czynnikiem jest czas dostarczenia przesyłki. Aż 36% badanych zrezygnowałoby z zamówienia, które przyszłoby z opóźnieniem. Natomiast coraz więcej konsumentów zwraca uwagę także na walory ekologiczne opakowania – 27% uważa za istotne, by opakowania nadawały się do recyklingu. Inne badania pokazują znaczny wzrost świadomości konsumentów w tej kwestii i zainteresowanie rozwiązaniami zrównoważonego rozwoju.

DS Smith zwraca uwagę, że wzrost zakupów online nie jest jedynie przejściowym trendem i ciągnie za sobą konieczność inwestycji w zrównoważone opakowania e-commerce nie tylko od święta. 

Badania przytoczone w artykule: https://www.dssmith.com/pl/packaging/o-nas/media/niewaciwe-opakowania-mog-spowodowa-oponienie-w-dostawie-prezentow-witecznych-kupionych-przez-internet

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Czy wartość estetyczna druku wpływa na skuteczność reklamy?
Czy wartość estetyczna druku wpływa na skuteczność reklamy?
Artykuł analizujący wpływ estetyki wydruków na skuteczność kampanii reklamowych. Dowiedz się, jak atrakcyjny wygląd reklamy może przyciągnąć więcej potencjalnych klientów.
/