Idealna ulotka reklamowa. Jaka powinna być?

Klaudia Kostyra
Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Ulotka to niedroga i dość skuteczna forma reklamy pod warunkiem, że zostanie zaprojektowana tak, by odbiorca zechciał ją przeczytać, a nie od razu umieścić w koszu. Jak to osiągnąć?

Większość ulotek jest wyrzucana niemal natychmiast po trafieniu do odbiorcy. Powodów może być kilka: nieciekawy projekt, nieczytelny komunikat lub niewłaściwe miejsce dystrybucji. Aby ulotka faktycznie spełniała swoje zadanie musi mieć odpowiednią wielkość, design, tekst, a także papier.

Idealne rozmiary ulotek

Jeśli zdecydowałeś się na kampanię reklamową z użyciem ulotek, następnym krokiem jest wybranie rozmiaru. Projekt i zamieszczone informacje będą zależeć od wybranego formatu. Nie zapomnij także o wygodzie odbiorców.

  1. Format A7 (105 × 74 mm) – Najmniejszy zalecany format. Na tak małej ulotce można umieścić tylko krótką wiadomość o produkcie, usłudze lub promocji. Zaletą tego formatu jest to, że można bez problemu przechowywać go w portfelu lub kieszeni.
  2. Format A6 (148 × 105 mm) – Najczęściej spotykany format. Takie ulotki zazwyczaj zawierają informacje o bonusach i rabatach na następny zakup lub zaproszenie na najbliższą wyprzedaż. Podczas opracowywania projektu istnieje możliwość umieszczenia większej ilości informacji i zaprojektowania czegoś bardziej interesującego.
  3. Format A5 (210 × 148 mm) – Na takim arkuszu można umieścić jeszcze więcej niezbędnych informacji o produkcie, usługach lub ofertach specjalnych. Ulotki A5 są często drukowane dwustronnie, co jest jeszcze bardziej opłacalne dla reklamodawcy.
  4. Format A4 (297 × 210 mm) – Maksymalny zalecany rozmiar dla ulotki. Na arkuszu A4 zmieści się wiele informacji, zdjęć, a nawet infografiki. To dobry wybór, jeśli faktycznie istnieje potrzeba opublikowania dużej ilości informacji o nowym produkcie lub usłudze albo chcesz przyciągnąć uwagę rabatami na różne produkty.

Czytelny projekt i jasny komunikat

Nie pozwól, by na Twojej ulotce panował barwny lub informacyjny chaos. Całość musi być uporządkowana i przyjemna w odbiorze. Projekt ulotki jest odzwierciedleniem wizerunku Twojej firmy. Staraj się nie używać jasnych i krzykliwych kolorów, aby przyciągnąć uwagę. Unikaj nagromadzenia obrazów. Z reguły z każdej strony ulotki wystarczy jeden główny element wizualny. Zasada zwięzłości obowiązuje również w przypadku typografii. Ogranicz się do jednego lub dwóch fontów i zrezygnuj z nadmiernego pogrubienia, kursywy i podkreślania.

Jeśli chodzi o kolorystykę, upewnij się, że kolor tekstu jest zgodny z kolorem tła. Wybierz odcień, który nie utrudnia czytania tekstu.

Pierwsza na ulotce powinna być widoczna istota oferty reklamowej (odzież, lokaty, produkty do domu itp.). Tutaj używany jest największy font. Powinno to przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta już z daleka. Jeśli nie zobaczy tego, co jest dla niego interesujące, od razu, może po prostu nie zareagować na ulotkę i przejść obok.

Nie bez znaczenia jest także chwytliwy i zapadający w pamięć nagłówek, jakieś hasło, które zainteresuje odbiorców dalszą treścią ulotki. Konieczne jest użycie prostych fontów, wyraźnych liter i kolorów od razu kojarzących się z naszą marką lub działalnością. Tekst promocyjny ulotki powinien być prosty i czytelny. Oznacza to, że zdania powinny być krótkie i zrozumiałe dla każdego. W komunikatach warto też unikać zdań z przeczeniami.

Jakość papieru

Nie bez znaczenia jest wybór papieru do drukowania ulotek. Osoba nie powinna odczuwać dyskomfortu, gdy bierze ulotkę do ręki. W przypadku zaproszeń na ważne wydarzenia konieczne jest użycie materiału wyższej jakości.

Papier o gramaturze 80g zwykłej jakości biurowej nadaje się do drukowania dużych nakładów (od 3 tysięcy sztuk) ulotek dystrybuowanych za pośrednictwem skrzynek pocztowych lub do masowej dystrybucji wśród przechodniów. Jest to ekonomiczna opcja reklamy, a jednocześnie w wielu przypadkach daje pożądany efekt.

Papier o gramaturze 120g ma gładszą powłokę i najczęściej służy do drukowania ulotek wręczanych przed rozpoczęciem imprezy. Jest również wybierany do promowania wydarzeń, sprzedaży lub na otwarciach nowych lokali. Jest to materiał niedrogi, ale bardzo dobrej jakości.

Drukowanie ulotek na grubym papierze o gramaturze 150g ma sens, gdy trzeba nadać znaczenie wydarzeniu lub przedstawionym informacjom. Ten materiał ma gładką powierzchnię i jest przyjemny w dotyku. Produkty na takim papierze mogą być dystrybuowane na imprezach tematycznych, seminariach, szkoleniach, wystawach.

Obecnie najlepiej postawić na minimalizm, nowoczesność i pomysłowość. Odbiorcy lubią proste formy, delikatne kolory i oryginalne rozwiązania. Jeśli dodatkowo chcesz zapewnić swojej ulotce długą żywotność, możesz umieścić na niej kod promocyjny uprawniający klienta do rabatu lub darmowego produktu przy następnej wizycie w Twoim sklepie. Możesz być pewien, że taką ulotkę każdy chętnie schowa i wykorzysta w przyszłości.

Zdj. główne: Chris Blonk/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
IKEA bez drukowanego katalogu
IKEA bez drukowanego katalogu
IKEA bez katalogu? Sprawdź, jakie zmiany szykuje szwedzka firma meblarska.
/