Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Druk > Artystyczny >

Trendy drukarskie w zaproszeniach ślubnych 2021

Justyna Dereń Justyna Dereń
8 lutego 2021
w Artystyczny, Druk
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Para młoda trzymająca się za ręce

(fot. Jeremy Wong Weddings, źródło: unsplash.com)

Kiedy szukasz zaproszeń ślubnych szybko staje się jasne, że istnieje mnóstwo opcji, w których czasem naprawdę trudno jest się odnaleźć. Poznaj najpopularniejsze trendy na 2021 rok i zdecyduj, która opcja najlepiej odpowie na Wasze potrzeby i podkreśli Wasz unikalny styl.

Druk typograficzny

To jedna z najpopularniejszych technik drukowania zaproszeń, dzięki której wyglądają one elegancko i stylowo. Wyróżnia się wysoką jakością, dzięki czemu zaproszenia są wyjątkowe, a przede wszystkim również wytrzymałe. Taka metoda jest bardzo czasochłonna, bowiem każdy kolor musi być prasowany oddzielnie. Dodatkowo wymaga papieru o określonej grubości i jakości, dlatego bywa również nieco droższa. 

W tym przypadku drukarz nakłada farbę na wypukłą powierzchnię, a następnie dosłownie wciska ją w papier. Egzemplarze wyglądają pięknie, luksusowo i niebanalnie. Bez względu na to, czy chcesz wybrać styl glamour, rustykalny, etno czy minimalistyczny, koniecznie zwróć uwagę na ten trend. Druk typograficzny świetnie sprawdzi się w przypadku czystych wyrazistych linii i odważnych wzorów.

Foliowane zaproszenia ślubne

Metoda bezatramentowa, która działa podobnie jak typografia, jednak farbę w tym przypadku zastępuje folia. Podgrzewa się ją do odpowiedniej temperatury i dociska. Większość par wybiera taką metodę wtedy, gdy marzy o metalowych lub błyszczących elementach na zaproszeniach. Warto przy tym pamiętać, że folia może sprawić problemy w odczytaniu mniejszego tekstu lub cienkich czcionek. Uwzględnijcie to zatem w projekcie zaproszeń.

Wytłaczane zaproszenia

(fot. Artsy Vibes, źródło: unsplash.com)

Tłoczenie to dobra metoda, jeśli chcesz wydrukować monogram lub duże czcionki. Co ciekawe, w tym przypadku nie wykorzystuje się tuszu. Drukarz stosuje metalowe płytki do wybijania liter na papierze i tworzenia wypukłych ornamentów. Rzadziej stosuje się taką metodę przy zaproszeniach, częściej zaś przy podziękowaniach, kartach menu i bilecikach.

Grawerowanie

To przeciwieństwo druku typograficznego. Litery są podniesione z przodu i wycięte z tyłu zaproszenia. Taki efekt wygląda wyśmienicie przy bardzo eleganckich, formalnych zaproszeniach. Musisz jednak pamiętać, że jest to jedna z najdroższych metod drukowania. Drukarz przygotowuje treść na metalowej płytce, a następnie wypełnia ją atramentem. Na koniec dociska ją do papieru. Dzięki temu czcionki mają wypukły krój z przodu i wgłębienie z tyłu.

Grawerowanie sprawdzi się najlepiej na grubym materiale, np. na bawełnie. Delikatniejszy materiał, jak np. pergamin, rozpadnie się podczas próby graweru. Grawerowany tekst wygląda też przepięknie na kolorowym papierze, a dzięki jego specyfice jasne litery będą świetnie prezentować się na nieco ciemniejszym tle.

Chociaż podczas grawerowania można zastosować wiele kolorów, musisz się liczyć z dłuższym czasem realizacji i większym kosztem. Każdy kolor wymaga własnej płyty i oddzielnego procesu na prasie drukarskiej. Realizacja zaproszeń może zająć od dwóch do sześciu tygodni, w zależności od drukarki i procesu korekty.

Druk cyfrowy, płaski i offsetowy

(fot. Mockaroon, źródło: unsplash.com)

Możesz je wykorzystać do wydruku dat, załączników do zaproszeń lub materiałów papierowych. Druk cyfrowy jest najtańszą opcją. Opiera się na prostym procesie przenoszenia obrazu cyfrowego na papier. Podobny efekt daje druk offsetowy. Sprawdzi się jednak lepiej tylko w przypadku niektórych rodzajów papieru i przy dokładniejszym dopasowaniu kolorów i ich intensywności.

Cięcie laserowe

Zwykle wykorzystuje się je przy zaproszeniach ze zdjęciem, ponieważ pozwala zachować szczegóły. Jeśli zatem marzysz o mocno spersonalizowanych egzemplarzach, zwróć uwagę na tę metodę druku.

Termografia (druk przestrzenny)

Przypomina do złudzenia grawerowanie, jednak istnieje między nimi kilka różnic: litery delikatnie błyszczą, a tylna strona zaproszenia pozostaje gładka. Tego typu druk pasuje do formalnego stylu zaproszeń. Co ważne, możesz tutaj trochę zaoszczędzić. 

(fot. Elena Joland, źródło: unsplash.com)

Proces termiczny łączy atrament i proszek żywiczny. Szczególnie dobrze sprawdzi się na bawełnie. Zrezygnuj natomiast z perłowego lub błyszczącego papieru. Powinieneś też liczyć się z ograniczoną kolorystyką – trudno jest w tym wypadku otrzymać np. wciąż popularne pastelowe odcienie. Zdecyduj się raczej na jasny papier i ciemniejszy atrament. Termografia sprawdzi się wyśmienicie w przypadku małych ozdobników graficznych, na przykład ornamentów.

Tagi: rodzaje papierutechniki druku
Poprzedni wpis

Eko papier – do czego można go użyć?

Następny wpis

Druki antypoślizgowe – na co zwrócić szczególną uwagę?

Następny wpis
Ostrzeżenie przed wilgotną powierzchnią

Druki antypoślizgowe – na co zwrócić szczególną uwagę?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap

Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe?
Reklama

Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe?

14 marca 2023
Jaki kalendarz wybrać?
Artystyczny

Jaki kalendarz wybrać?

10 marca 2023
Nośniki reklamy zewnętrznej
Reklama

Nośniki reklamy zewnętrznej

6 marca 2023
Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć?
Reklama

Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć?

23 lutego 2023

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe branża poligraficzna czasopisma design druk 3D drukarka drukarki drukarki domowe druk artystyczny druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie zdjęć druk reklamowy druk wielkoformatowy gadżety biurowe gadżety reklamowe jakie kolory katalog produktów marketing nadruk nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki opakowania na produkty poligrafia polskie wydawnictwa poradnik techniczny problemy techniczne przygotowanie do druku reklama reklama zewnętrzna rodzaje papieru self-publishing techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wiadomości wizerunek firmy wizytówka firmowa wydarzenia

Reklama

Jak dobrać właściwą formę druku?

Czytaj więcej

Dlaczego warto zamówić papier pakowy z nadrukiem?

Czytaj więcej

Sprawdzona drukarnia w Warszawie Druk24h – druk najwyższej jakości zawsze na czas

Czytaj więcej

Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w Google Ads?

Czytaj więcej

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?

Czytaj więcej

Rodzaje form drukowych

Czytaj więcej

Ekologiczne gadżety konferencyjne – zareklamuj swoją firmę!

Czytaj więcej

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega i dlaczego jest ważne

Czytaj więcej

Stojaki na ulotki – sprawdzona i tradycyjna forma reklamy

Czytaj więcej

Co to jest influencer marketing i jak to wykorzystać w swojej firmie?

Czytaj więcej

Agencja SEO – jak wybrać skuteczną?

Czytaj więcej

Czy w ubezpieczeniu nieruchomości warto szukać oszczędności?

Czytaj więcej

Fleksodruk dla tekturowych opakowań wysyłkowych (i nie tylko)

Czytaj więcej

Pożyczki online przez internet – bezpieczeństwo, wygoda i szybkość

Czytaj więcej

Kiedy warto postawić na assistance krótkoterminowe?

Czytaj więcej

DTP kluczem do marketingu międzynarodowego

Czytaj więcej

Jak wygląda internet domowy z umową bezterminową?

Czytaj więcej

Reprodukcje obrazów – hit czy kit?

Czytaj więcej

Kalendarze personalizowane

Czytaj więcej

Kserokopiarki Canon – obowiązkowy element wyposażenia biura i nie tylko

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe? 14 marca 2023
  • Jaki kalendarz wybrać? 10 marca 2023
  • Nośniki reklamy zewnętrznej 6 marca 2023
  • Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć? 23 lutego 2023
  • Do czego może być wykorzystany druk 3D? 16 lutego 2023
  • Jakie zadania spełniają pudełka kartonowe? 6 lutego 2023
  • Wysokiej jakości panele kontrolne i płyty czołowe dla branży RTV/AGD 3 lutego 2023
  • Wydruki reklamowe – co wybrać dla firmy? 1 lutego 2023

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.