Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Druk > Reklamowy >

Jak dobrać odpowiednie opakowanie dla Twojego produktu?

Agata Dobosz Agata Dobosz
15 listopada 2022
w Reklamowy
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
KRiemer/pixabay.com

Opakowania produktów są istotnym elementem marketingu. To one w pierwszej kolejności przyciągają wzrok klientów i wpływają na to, jak postrzegają oni daną markę. Pudełko zaprojektowane w przemyślany sposób pozwoli nam wyróżnić swój asortyment i zwiększyć jego wartość w oczach odbiorców.

Opakowanie produktu pełni kilka istotnych funkcji. Przede wszystkim zabezpiecza przedmioty przed wpływem czynników zewnętrznych i różnymi uszkodzeniami. Dzięki niemu mamy pewność, że towar dotrze do klienta w nienaruszonym stanie. Nie mniej znacząca jest funkcja informacyjna opakowania, na którym konsument może znaleźć najważniejsze informacje dotyczące producenta, sposobu i warunków wykonania produktu, przechowywania wyrobu itp. Trzecią istotną funkcją opakowania jest funkcja promocyjna, gdyż to ono, bez względu na zawartość, przyciąga uwagę konsumentów i zachęca ich do zakupu.

Jak widać, na tak niepozornym pudełku spoczywa ogromna odpowiedzialność. To od tego – zdawałoby się – niepotrzebnego kartonika zależy, czy klient zdecyduje się sięgnąć po nasz produkt. Wybór opakowania nie może więc być przypadkowy, wręcz przeciwnie – warto poświęcić dłuższą chwilę na stworzenie przemyślanego projektu. Co powinniśmy wziąć pod uwagę podczas projektowania opakowania?

Zastosowanie

Na początku określmy przeznaczenie opakowania. Inne pudełko sprawdzi się w przypadku sprzedaży w sklepie stacjonarnym, a inne, gdy będziemy wysyłać nasze produkty. Znaczenie ma tu nie tylko wygląd pudełka, lecz także materiał, z jakiego zostanie wykonane. Do sprzedaży wysyłkowej powinniśmy przeznaczyć opakowania z trwałych materiałów, które nie zniekształcą się w trakcie transportu. Z kolei do sklepów stacjonarnych wybierajmy opakowania, które wyróżnią się na tle konkurencyjnych produktów.

Rozmiar

Opakowanie musi być dopasowane do rozmiaru produktu. Nie może być ani za duże, ani za małe, aby zawartość nie została ściśnięta lub nie przemieszczała się.

Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez M-ART S.C. (@martprintpl)

Konstrukcja opakowania

Pudełko musi być wykonane z takiego materiału, który zapewni skuteczną ochronę produktu przed potencjalnymi uszkodzeniami. Dobrym wyborem są opakowania wykonane z materiałów pozyskanych z surowców wtórnych, które mają certyfikat FSC. Ponadto pudełka powinny być funkcjonalne dla konsumentów. Wygodę otwierania zapewniają tzw. zrywki i paski klejowe, dzięki którym nie ma konieczności użycia taśmy.

Design

Wiemy już, że opakowanie pełni funkcję reklamową, co oznacza, że musimy przyłożyć się do jego designu. Atrakcyjny wygląd pudełka przyciągnie uwagę konsumentów, a o to nam chodzi. Kolorystykę, styl, a nawet kształt opakowania dopasowujemy do rodzaju produktu i profilu naszej marki. Jeśli na przykład produkujemy kosmetyki naturalne, możemy zdecydować się na minimalistyczne pudełka w stonowanych kolorach ziemi. Starajmy się tworzyć takie projekty opakowań, które będą spójne z całą identyfikacją wizualną marki. Dzięki temu nasze produkty lepiej zapadną w pamięć odbiorców.

Ekologiczny charakter

Konsumenci coraz większą uwagę przykładają do ekologii i decydują się na te rozwiązania, które nie szkodzą środowisku. Niezależnie od profilu działalności naszej firmy warto mieć to na uwadze i w procesie produkcji opakowań uwzględniać między innymi wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu. Dzięki takim działaniom zwolennicy ekologii będą przychylniej nastawieni do naszych produktów.

zdj. główne: KRiemer/pixabay.com

Tagi: designdruk reklamowymarketing
Poprzedni wpis

Darmowe programy do tworzenia grafiki

Następny wpis

Zbyt wolne drukowanie. Jak rozwiązać ten problem?

Następny wpis
CreaPark/pixabay.com

Zbyt wolne drukowanie. Jak rozwiązać ten problem?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap

Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe?
Reklama

Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe?

14 marca 2023
Jaki kalendarz wybrać?
Artystyczny

Jaki kalendarz wybrać?

10 marca 2023
Nośniki reklamy zewnętrznej
Reklama

Nośniki reklamy zewnętrznej

6 marca 2023
Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć?
Reklama

Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć?

23 lutego 2023

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe branża poligraficzna czasopisma design druk 3D drukarka drukarki drukarki domowe druk artystyczny druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie zdjęć druk reklamowy druk wielkoformatowy gadżety biurowe gadżety reklamowe jakie kolory katalog produktów marketing nadruk nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki opakowania na produkty poligrafia polskie wydawnictwa poradnik techniczny problemy techniczne przygotowanie do druku reklama reklama zewnętrzna rodzaje papieru self-publishing techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wiadomości wizerunek firmy wizytówka firmowa wydarzenia

Reklama

Jak dobrać właściwą formę druku?

Czytaj więcej

Dlaczego warto zamówić papier pakowy z nadrukiem?

Czytaj więcej

Sprawdzona drukarnia w Warszawie Druk24h – druk najwyższej jakości zawsze na czas

Czytaj więcej

Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w Google Ads?

Czytaj więcej

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?

Czytaj więcej

Rodzaje form drukowych

Czytaj więcej

Ekologiczne gadżety konferencyjne – zareklamuj swoją firmę!

Czytaj więcej

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega i dlaczego jest ważne

Czytaj więcej

Stojaki na ulotki – sprawdzona i tradycyjna forma reklamy

Czytaj więcej

Co to jest influencer marketing i jak to wykorzystać w swojej firmie?

Czytaj więcej

Agencja SEO – jak wybrać skuteczną?

Czytaj więcej

Czy w ubezpieczeniu nieruchomości warto szukać oszczędności?

Czytaj więcej

Fleksodruk dla tekturowych opakowań wysyłkowych (i nie tylko)

Czytaj więcej

Pożyczki online przez internet – bezpieczeństwo, wygoda i szybkość

Czytaj więcej

Kiedy warto postawić na assistance krótkoterminowe?

Czytaj więcej

DTP kluczem do marketingu międzynarodowego

Czytaj więcej

Jak wygląda internet domowy z umową bezterminową?

Czytaj więcej

Reprodukcje obrazów – hit czy kit?

Czytaj więcej

Kalendarze personalizowane

Czytaj więcej

Kserokopiarki Canon – obowiązkowy element wyposażenia biura i nie tylko

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe? 14 marca 2023
  • Jaki kalendarz wybrać? 10 marca 2023
  • Nośniki reklamy zewnętrznej 6 marca 2023
  • Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć? 23 lutego 2023
  • Do czego może być wykorzystany druk 3D? 16 lutego 2023
  • Jakie zadania spełniają pudełka kartonowe? 6 lutego 2023
  • Wysokiej jakości panele kontrolne i płyty czołowe dla branży RTV/AGD 3 lutego 2023
  • Wydruki reklamowe – co wybrać dla firmy? 1 lutego 2023

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.