Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Druk > Reklamowy >

Druk sublimacyjny. Ekologiczna alternatywa dla Twojego biznesu

Klaudia Kostyra Klaudia Kostyra
16 lutego 2022
w Druk, Reklamowy
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Druk sublimacyjny. Ekologiczna alternatywa dla Twojego biznesu

Współczesna poligrafia oferuje szeroki wachlarz technik drukarskich na każdy gust i na każdą kieszeń. Jedną z popularniejszych jest druk sublimacyjny.

Najczęściej druk sublimacyjny służy do tworzenia produktów reklamowych i pamiątkowych. Nadruki można nanosić na tekstylia, odzież, naczynia, podłoża papierowe. Dlatego też druk sublimacyjny jest szczególnie popularny w marketingu i reklamie. Za jego pomocą można szybko tworzyć wysokiej jakości wydruki, które przyciągają uwagę. Co więcej, ważnym pozytywnym czynnikiem jest możliwość tworzenia zarówno pojedynczych produktów, jak i nakładów idących w tysiące egzemplarzy.

Druk sublimacyjny – na czym polega?

Druk sublimacyjny polega na przeniesieniu obrazu na podłoże za pomocą specjalnego atramentu poddawanego działaniu wysokiej temperatury. Pod jej wpływem atrament przechodzi w stan gazowy i wnika głęboko w strukturę materiału, w wyniku czego powstaje trwały, jasny nadruk, który nie zmienia koloru, nie blaknie, nie spiera się.

W poligrafii druk sublimacyjny jest uważany za jedną z najbardziej wydajnych metod, ponieważ pozwala uzyskać wysokiej jakości wydruki na różnych podłożach w dość krótkim czasie i rozsądnej cenie (nawet przy niskich nakładach).

Rodzaje

Obecnie stosowane są dwa rodzaje druku sublimacyjnego:

Pośredni 

Najpierw obraz jest przenoszony na specjalny papier silikonowy. Taki wydrukowany arkusz służy do przeniesienia wzoru na docelowy produkt za pomocą prasy termicznej i temperatury 180–200 stopni. W procesie termotransferu barwnik przekształca się w parę i wnika głęboko w strukturę materiału. Pośredni druk sublimacyjny jest bardzo popularny, ponieważ umożliwia przenoszenie wzorów na dowolne powierzchnie i w różnych ilościach.

Bezpośredni

Dobór i podgrzewanie pigmentów oraz ich dalsze nanoszenie odbywa się w jednym urządzeniu drukującym. Ta technika jest rzadka. Najczęściej używa się jej do tworzenia wydruków na tekstyliach rolowanych, na przykład przy produkcji flag, zasłon, obrusów. Bezpośredni druk może być:

  • mokry – farba sublimacyjna jest nakładana za pomocą drukarki atramentowej na tkaninę wstępnie obrobioną podkładem poliestrowym;
  • suchy – drukowanie odbywa się za pomocą drukarki laserowej i papieru termicznego.

Co warto wiedzieć?

Druk sublimacyjny ma pewne szczególne cechy i właściwości, które należy wziąć pod uwagę, jeśli chcemy uzyskać wydruk wysokiej jakości:

1. Metodę sublimacji stosuje się tylko na tkaninach syntetycznych i półsyntetycznych (co najmniej 60% poliestru w składzie), ponieważ takie materiały pozwalają atramentowi wniknąć głęboko w strukturę. Naturalne tkaniny nie mają takiej zdolności, dlatego wzór z ich powierzchni szybko się zmywa.

2. Powierzchnie, na które ma zostać nałożony obraz, powinny być pokryte warstwą polimeru. To pozwala uzyskać wydruki o wyrazistych kolorach i wysokiej odporności na zużycie.

3. Drukowanie na kolorowych lub ciemnych materiałach nie jest możliwe.

Zalety druku sublimacyjnego

Wśród zalet sublimacji wymienić trzeba:

  • trwałość wydruku. Powstały obraz nie tylko nie blaknie i nie ściera się, ale jest odporny na działanie wody i detergentów, a także częste użytkowanie. Ulubioną koszulkę można spokojnie prać, kubek myć w zmywarce, a plecaka używać codziennie bez ryzyka, że straci świeży i ładny wygląd;
  • fotograficzna jakość. Każdy obraz, nawet w bardzo wysokiej rozdzielczości można przenieść z pomocą sublimacji bez utraty jakości;
  • szybkość druku. W tej technologii bez problemu można wykonać sprawnie pilne zamówienia, nawet takie „na wczoraj”. Metoda nie jest tak czasochłonna jak na przykład sitodruk;
  • możliwość druku wielkoformatowego o wysokim stopniu szczegółowości. Można nanieść obraz o jakości fotograficznej na tkaninę o szerokości nawet 1,6 m i przy wydajności druku do 60 m² płótna na dobę.
  • różnorodność podłoży. Druk sublimacyjny praktycznie nie nakłada żadnych ograniczeń w wyborze materiału, na który chcemy nanieść obraz. Istnieje kilka wymagań, ale są proste do spełnienia i nie stanowią szczególnej przeszkody.
  • brak ograniczeń wielkości zamówienia. Można drukować pojedyncze egzemplarze lub kilkutysięczne nakłady;
  • ekologiczność. Druk sublimacyjny jest bezpieczny i przyjazny dla środowiska, a także nietoksyczny;
  • szeroki zakres zastosowań. Kolorowy druk sublimacyjny służy do produkcji plakatów reklamowych, gadżetów personalizowanych, banerów, dekoracji witryn, wystaw i wnętrz, kostiumów teatralnych, scenografii itp.

Tak imponująca lista sprawia, że druk sublimacyjny rzadko miewa jakieś alternatywy, a w wielu sytuacjach jest nie tylko najlepszym, ale też jedynym rozwiązaniem.

Zdj. główne: Markus Spiske/unsplash.com

Tagi: druk i poligrafiadruk sublimacyjnyekologiczny druk
Poprzedni wpis

Rodzaje form drukowych

Następny wpis

Toner Benefit od Brother. 34 strony na minutę!

Następny wpis
Toner Benefit od Brother. 34 strony na minutę!

Toner Benefit od Brother. 34 strony na minutę!

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap

Czy opakowanie towaru może mieć wpływ na wizerunek marki?
Reklama

Czy opakowanie towaru może mieć wpływ na wizerunek marki?

25 stycznia 2023
Gadżety reklamowe – warto inwestować we własną przyszłość
Reklama

Gadżety reklamowe – warto inwestować we własną przyszłość

23 stycznia 2023
kaboompics/pixabay.com
Poradnik techniczny

Jak drukować z telefonu?

11 stycznia 2023
Jakie są rodzaje druku?
Druk

Jakie są rodzaje druku?

5 stycznia 2023

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe branża poligraficzna czasopisma design drukarka drukarki drukarki domowe druk artystyczny druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie zdjęć druk reklamowy druk wielkoformatowy Eticod gadżety biurowe gadżety reklamowe jakie kolory katalog produktów marketing maszyna drukująca Full LED nadruk nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki opakowania na produkty poligrafia polskie wydawnictwa poradnik techniczny problemy techniczne przygotowanie do druku reklama rodzaje papieru self-publishing techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wiadomości wizerunek firmy wizytówka firmowa wydarzenia

Reklama

Jak dobrać właściwą formę druku?

Czytaj więcej

Dlaczego warto zamówić papier pakowy z nadrukiem?

Czytaj więcej

Sprawdzona drukarnia w Warszawie Druk24h – druk najwyższej jakości zawsze na czas

Czytaj więcej

Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w Google Ads?

Czytaj więcej

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?

Czytaj więcej

Rodzaje form drukowych

Czytaj więcej

Ekologiczne gadżety konferencyjne – zareklamuj swoją firmę!

Czytaj więcej

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega i dlaczego jest ważne

Czytaj więcej

Stojaki na ulotki – sprawdzona i tradycyjna forma reklamy

Czytaj więcej

Co to jest influencer marketing i jak to wykorzystać w swojej firmie?

Czytaj więcej

Agencja SEO – jak wybrać skuteczną?

Czytaj więcej

Czy w ubezpieczeniu nieruchomości warto szukać oszczędności?

Czytaj więcej

Fleksodruk dla tekturowych opakowań wysyłkowych (i nie tylko)

Czytaj więcej

Pożyczki online przez internet – bezpieczeństwo, wygoda i szybkość

Czytaj więcej

Kiedy warto postawić na assistance krótkoterminowe?

Czytaj więcej

DTP kluczem do marketingu międzynarodowego

Czytaj więcej

Jak wygląda internet domowy z umową bezterminową?

Czytaj więcej

Reprodukcje obrazów – hit czy kit?

Czytaj więcej

Kalendarze personalizowane

Czytaj więcej

Kserokopiarki Canon – obowiązkowy element wyposażenia biura i nie tylko

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Czy opakowanie towaru może mieć wpływ na wizerunek marki? 25 stycznia 2023
  • Gadżety reklamowe – warto inwestować we własną przyszłość 23 stycznia 2023
  • Jak drukować z telefonu? 11 stycznia 2023
  • Jakie są rodzaje druku? 5 stycznia 2023
  • Jakie są rodzaje druku? 5 stycznia 2023
  • Jakie są rodzaje druku? 5 stycznia 2023
  • Targi CCE International już w marcu! Poznaj program wydarzenia 5 stycznia 2023
  • Dzierżawa kserokopiarek – znakomite rozwiązanie dla rozwijających się firm 2 stycznia 2023

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.