Dlaczego opakowania są ważne w identyfikacji wizualnej?

Aleksandra Michaliszyn
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Design opakowań jest niezwykle ważnym elementem identyfikacji wizualnej marki. Opakowania mają bowiem niemały wpływ na budowanie wizerunku, zarówno samego produktu, jak i całego brandu. Dowiedz się, dlaczego opakowania są tak ważne oraz jak zaprojektować dobre opakowanie.

Czym jest identyfikacja wizualna?

Warto zacząć od tego, czym dokładnie jest identyfikacja wizualna. Jest to pojęcie obejmujące wszystkie wizualne elementy marki wpływające na jej wizerunek. Oznacza to, że do identyfikacji wizualnej możemy zaliczyć między innymi logo oraz logotyp, kolorystykę oraz symbolikę, wystrój wnętrz, które powiązane są z marką, dress code pracowników, a także design opakowań. Wszystkie te elementy są niesamowicie ważne w tworzeniu wizerunku oraz budowaniu świadomości marki, dlatego też każda marka powinna stworzyć tak zwaną księgę identyfikacji wizualnej. Opisuje ona w najdrobniejszych szczegółach wszelkie parametry takie jak kolory, fonty, szatę graficzną, materiały użyte do wykonania opakowań itd.

Opakowanie jako element identyfikacji wizualnej

Design opakowań jest ważnym elementem tworzenia identyfikacji wizualnej marki – w końcu bardzo często to właśnie opakowanie jest pierwszym, co klient zobaczy. Jest ono swoistym kreatorem wizerunku, dlatego też powinno być zaprojektowane z dbałością o każdy najmniejszy szczegół. O czym więc należy pamiętać, projektując opakowanie? Przede wszystkim o doborze odpowiedniej kolorystyki. Nie od dzisiaj wiadomo, że kolory przypisane są poszczególnym emocjom i budzą konkretne skojarzenia, dlatego też oczywiste jest, że barwa i odcień opakowania może podświadomie wpłynąć na decyzję zakupową oraz rozpoznawalność marki. Przecież kiedy pomyślisz o czekoladzie w fioletowym opakowaniu lub o gazowanym napoju w czerwonej puszce, to przychodzą Ci na myśl konkretne marki, prawda? Wybierz więc taki kolor opakowania, który wyróżni Twój produkt na tle konkurencji. 

Istotnym czynnikiem jest także bezpieczeństwo. Głównym zadaniem opakowania jest ochrona towaru, dlatego też powinno być ono wykonane z wysokiej jakości materiałów. Jeśli zdecydujesz się na tanie i kiepskie materiały, również Twoja marak będzie postrzegana w ten sposób, a z pewnością tego nie chcesz. Wybór materiału ma ogromne znaczenie również wtedy, kiedy zależy Ci na pozycjonowaniu marki jako przyjaznej ekologicznie – dla podkreślenia wartości ekologicznych związanych z Twoją marką postaw na opakowania pozyskane z recyklingu lub wykonane z materiałów w pełni bezpiecznych dla środowiska.

Jeśli szukasz odpowiednich opakowań dla swoich produktów, koniecznie sprawdź stronę https://aba-poland.pl/. Jeżeli zaś potrzebujesz pomocy w przygotowaniu towarów do wysyłki, z pewnością spodoba Ci się oferta https://swistakpakuje.pl/

Zdj. główne: Mildlee/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Zmiana w redakcji Vogue Polska! Kto zamiast Niedenthala?
Zmiana w redakcji Vogue Polska! Kto zamiast Niedenthala?
Vogue to kultowy magazyn drukowany w branży modowej. Sprawdź, jakie zmiany czekają polskie wydanie czasopisma!
/