Pocztówkowy szał może nieco zmalał ale na pewno się nie skończył. Cenimy je za wielofunkcyjność i prostotę formy. Jak przygotować się do pocztówkowego druku?
Pocztówki wykorzystywane są zarówno przez osoby prywatne, jak i agencje reklamowe. Bez względu na to, którą grupę reprezentujemy, warto wiedzieć o kilku parametrach, które sprawią, że wydruk nas usatysfakcjonuje.
Priorytetem jest ustalenie przeznaczenia drukowanych pocztówek. Pozwoli to dobrać odpowiedni rozmiar pocztówki i dedykowany papier. Drukarnie dają możliwość wyboru około sześciu różnych wymiarów w pionie lub poziomie. Wybór papierów jest jeszcze bogatszy: od zwykłych po jakość premium. Niektóre z nich mają dodatkowo możliwość dobrania wykończenia matowego lub błyszczącego.
Dodatkowo możemy uszlachetnić pocztówki. W tym procesie zostają one wzbogacone o efektowne detale i wykończenie. Uszlachetnianie sprawdzi się w przypadku druku zaproszeń czy ekskluzywnych ulotek. W tej kategorii mieści się m.in. laminowanie, wytłaczanie, lakier UV lub wypukły.
Warto zastanowić się, czy chcemy pocztówki bigowane albo od razu zgięte, o zaokrąglonych rogach lub tradycyjne. Wybór może ułatwić nam próbka. Tutaj też istnieje dowolność – możemy wybrać wirtualną próbkę albo wydrukowany egzemplarz pocztówki.
Pocztówki możemy drukować także dwustronnie. Mogą być one pojedynczą kartką albo przybrać formę złożonej, czterostronicowej broszury.
Zdj. główne: Becky Phan/unsplash.com