Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Poradnik techniczny >

Katalogi i broszury. Jak je zaprojektować?

Klaudia Kostyra Klaudia Kostyra
17 listopada 2021
w Poradnik techniczny
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Katalogi i broszury. Jak je zaprojektować?

Katalogi i broszury to nowoczesny i skuteczny sposób na przekazanie przydatnych i ważnych informacji potencjalnemu konsumentowi towarów lub usług, a także promowanie firmy.

Z pozoru katalog i broszura niczym się nie różnią – to kolorowe, kilkustronicowe „książki” prezentujące firmę oraz jej ofertę i asortyment. W obu przypadkach wykorzystywane są informacje tekstowe oraz graficzne.

Broszura jest jednak mniejsza objętościowo – w Polsce przyjmuje się, że nie może mieć mniej niż 4 strony, a maksymalnie 64. Pod tym względem katalog jest teoretycznie nieograniczony, co pozwala umieścić w nim większą ilość informacji i zdjęć.

Etapy tworzenia katalogu/broszury

Nie jest to łatwe zadanie i wymaga odpowiednich umiejętności, zmysłu graficznego, a także metodycznego działania według planu. Jeśli nie chcesz, by Twój katalog był bezładnym zbiorem zdjęć i słów, wykonuj wszystkie prace etapami, a najlepiej zleć je profesjonaliście.

Opracowanie koncepcji projektu

Pracę nad layoutem należy rozpocząć od wyznaczenia celów i zadań – określ więc, po co tworzysz katalog lub broszurę. Ważne jest także konkretne wskazanie grupy docelowej. Będzie to podstawa do tworzenia treści i wybierania elementów wizualnych, stylu, a także kolorystyki. Najczęściej firma ma już pewną identyfikację wizualną, wzory firmowe i logo. Pozostaje wtedy umiejętnie je wykorzystać w układzie oraz stylu katalogu lub broszury.

Skład

Ten etap jest nie mniej ważny, niż stworzenie koncepcji. Projekt musi spełniać ogólne wymagania dotyczące składu, takie jak odpowiedni model barw, obecność wylotów, rozdzielczość obrazów itp. Każda drukarnia może mieć własne wymagania, które zależą m.in. od rodzaju i modelu sprzętu, jakim dysponuje. Najlepszym wyjściem jest więc skonsultowanie się ze specjalistą z punktu, któremu chcemy zlecić wydruk.

Druk i obróbka druku

Podczas składania zamówienia należy wziąć pod uwagę czas potrzebny do drukowania, suszenia arkuszy i uszlachetniania wydruków, które obejmuje cięcie, sztancowanie, laminowanie, lakierowanie UV, bigowanie, falcowanie, tłoczenie, broszurowanie itd.

Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu?

Bez względu na to, czy korzystasz z katalogu, czy broszury, ważny jest odpowiedni projekt i jakościowe wykonanie. Jest kilka aspektów, na które szczególnie warto zwrócić uwagę – przede wszystkim jest to wygoda użytkowania, ale też atrakcyjny wygląd i ciekawy design.

Czytelność

Spraw, aby katalog był czytelny. Zadbaj o wyraźne fonty i dobierz ich odpowiedni rozmiar. Jeśli chcesz zmieścić więcej tekstu, nie pomniejszaj bardziej liter – lepiej zwiększyć format lub zrobić więcej stron. Nie przesadzaj też z ilością fontów. Ogranicz wybór do dwóch, maksymalnie trzech na nagłówki i test główny. Pamiętaj też, że kolorowe i niestandardowe litery nie nadają się do głównych treści, jak np. opisy.

Elementy graficzne

Zadbaj o wysoką jakość zdjęć i grafik, a także o to, by były dla odbiorcy przydatne. Muszą być źródłem dodatkowych informacji o produkcie lub usłudze i nie mogą wprowadzać klienta w błąd. Jeśli chcesz, by katalog lub broszura prezentowały się naprawdę ładnie, zainwestuj w profesjonalną sesję fotograficzną. 

Spójna kolorystyka

W katalogu nie może panować chaos graficzny. Dobierz odpowiednio kolory, które są przyjemne w odbiorze. Jeśli korzystać z kolorystyki ze swojego logo, rób to umiejętnie – kolory nie muszą dominować w projekcie, a jedynie go spinać. Minimalizm kolorystyczny lepiej sprawdzi się w połączeniu z dużą ilością zdjęć.

Przejrzysty układ

Źle zorganizowana zawartość jest problemem dla czytelnika, który z trudem będzie odnajdywał potrzebne mu informacje. Na pewno nie będzie chciał sięgnąć po materiał, który go irytował i nie był pomocny. Upewnij się więc, że informacje są logicznie pogrupowane, a w katalogu łatwo nawigować za pomocą spisu treści.

Zdjęcie główne: Canva Studio/pexels.com

Tagi: broszuryjak zaprojektować broszurykatalogimarketingpoligrafia reklamowa
Poprzedni wpis

Oryginalne plakaty do salonu. Sprawdź nasze inspiracje na ścianę!

Następny wpis

Problemy z drukiem? Winne może być nawilżenie papieru

Następny wpis
Bank Phrom/unsplash.com

Problemy z drukiem? Winne może być nawilżenie papieru

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap

Wysokiej jakości panele kontrolne i płyty czołowe dla branży RTV/AGD
Reklama

Wysokiej jakości panele kontrolne i płyty czołowe dla branży RTV/AGD

3 lutego 2023
Wydruki reklamowe – co wybrać dla firmy?
Reklama

Wydruki reklamowe – co wybrać dla firmy?

1 lutego 2023
naklejki z nadrukami
Baza wiedzy

Naklejki z własnym wzorem – zastosowanie w biznesie

31 stycznia 2023
Jak zareklamować firmę na zawodach zimowych?
Reklama

Jak zareklamować firmę na zawodach zimowych?

31 stycznia 2023

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe branża poligraficzna czasopisma design drukarka drukarki drukarki domowe druk artystyczny druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie zdjęć druk reklamowy druk wielkoformatowy gadżety biurowe gadżety reklamowe jakie kolory katalog produktów marketing maszyna drukująca Full LED nadruk nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki opakowania na produkty poligrafia polskie wydawnictwa poradnik techniczny problemy techniczne przygotowanie do druku reklama reklama zewnętrzna rodzaje papieru self-publishing techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wiadomości wizerunek firmy wizytówka firmowa wydarzenia

Reklama

Jak dobrać właściwą formę druku?

Czytaj więcej

Dlaczego warto zamówić papier pakowy z nadrukiem?

Czytaj więcej

Sprawdzona drukarnia w Warszawie Druk24h – druk najwyższej jakości zawsze na czas

Czytaj więcej

Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w Google Ads?

Czytaj więcej

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?

Czytaj więcej

Rodzaje form drukowych

Czytaj więcej

Ekologiczne gadżety konferencyjne – zareklamuj swoją firmę!

Czytaj więcej

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega i dlaczego jest ważne

Czytaj więcej

Stojaki na ulotki – sprawdzona i tradycyjna forma reklamy

Czytaj więcej

Co to jest influencer marketing i jak to wykorzystać w swojej firmie?

Czytaj więcej

Agencja SEO – jak wybrać skuteczną?

Czytaj więcej

Czy w ubezpieczeniu nieruchomości warto szukać oszczędności?

Czytaj więcej

Fleksodruk dla tekturowych opakowań wysyłkowych (i nie tylko)

Czytaj więcej

Pożyczki online przez internet – bezpieczeństwo, wygoda i szybkość

Czytaj więcej

Kiedy warto postawić na assistance krótkoterminowe?

Czytaj więcej

DTP kluczem do marketingu międzynarodowego

Czytaj więcej

Jak wygląda internet domowy z umową bezterminową?

Czytaj więcej

Reprodukcje obrazów – hit czy kit?

Czytaj więcej

Kalendarze personalizowane

Czytaj więcej

Kserokopiarki Canon – obowiązkowy element wyposażenia biura i nie tylko

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Wysokiej jakości panele kontrolne i płyty czołowe dla branży RTV/AGD 3 lutego 2023
  • Wydruki reklamowe – co wybrać dla firmy? 1 lutego 2023
  • Naklejki z własnym wzorem – zastosowanie w biznesie 31 stycznia 2023
  • Jak zareklamować firmę na zawodach zimowych? 31 stycznia 2023
  • Czy opakowanie towaru może mieć wpływ na wizerunek marki? 25 stycznia 2023
  • Gadżety reklamowe – warto inwestować we własną przyszłość 23 stycznia 2023
  • Jak drukować z telefonu? 11 stycznia 2023
  • Jakie są rodzaje druku? 5 stycznia 2023

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.