Z powodzeniem można zaryzykować tezę, że z kofretem spotkał się każdy z nas. Eleganckie pudełko zawierające gotowy zestaw prezentów. Brzmi znajomo? To właśnie kofret.
Kofrety najczęściej pojawiają się masowo na sklepowych półkach w grudniu. Okres przed świętami Bożego Narodzenia to prawdziwy wysyp gotowych prezentowych setów. Rozwiązanie to jest bardzo wygodne. Lubią je zarówno kupujący, jak i obdarowywani takim prezentem.
Kofret to zbiorcze opakowanie, w którym umieszczone są prezenty. Definicję można więc sprowadzić do torby, opakowania, pudełka prezentowego. To w nim umieszczone są poszczególne mniejsze prezenty tworzące zestaw. Kofret jest tak skomponowany, że od razu nadaje się na prezent. Nie wymaga odpakowywania i odklejania cen z poszczególnych produktów. Opakowanie jest estetyczne i eleganckie.
Bardzo często kofretem są pudełka: kwadratowe, prostokątne lub w innym geometrycznym kształcie. Pudełko może być w całości tekturowe lub z okienkiem prezentującym zawartość. Kofrety przybierają także postać toreb prezentowych. Jej wierzch jest najczęściej sklejony w taki sposób, że wymaga oderwania zabezpieczającego paska lub rozerwania torby. Poza najczęściej spotykanymi rodzajami kofretów na rynku dostępne są także kofrety w stylu kufrów, pudełek na magnes, opakowań na butelki, pudełek pop-up i wielu innych.
Kofrety kojarzą się głównie z prezentami pod choinkę. Przedświąteczny okres obfituje w gotowe zestawy. Najczęściej są to zestawy kosmetyczne. Bardzo popularne są kombinacje żelu pod prysznic, kremu do rąk i balsamu do ciała czy zestawy kąpielowe z musującymi kulami, solą i eterycznymi olejkami. Nie mniej popularne są męskie sety do golenia oraz zestawy kolorowych kosmetyków do makijażu. Takie kofrety to bardzo często ratunek dla mężczyzn, którzy nie mają pomysłu na prezenty dla żon i mam.
Kofrety nie muszą obejmować tylko zestawów kosmetycznych. Pole do popisu jest tutaj bardzo szerokie. Komponując zestaw, warto pamiętać o kilku kwestiach. Przede wszystkim opakowanie musi być dostosowane do wagi przedmiotów, które znajdują się w środku pakunku. Jeżeli komponujemy zestawy zawierające szklane opakowania, to muszą być one dobrze zabezpieczone. Sam kofret musi być wykonany solidnie – tak aby w transporcie i podczas przechowywania w sklepie nie uległ uszkodzeniu lub zniszczeniu. Naderwane fragmenty tektury, pogięte opakowanie czy rogi pudełka zniechęcą klienta do zakupu.
Wygląd zewnętrzny kofretów bardzo często determinuje wybór konsumenta. Estetyczne, efektowne, eleganckie opakowanie bywa bardziej zachęcające niż zawartość. W przypadku kofretów liczy się pierwsze wrażenie i efekt „wow”. Im bardziej luksusowo i drogo wygląda opakowanie, tym bardziej atrakcyjne zdaje się być dla klienta.
Jednak dla wielu klientów istotne jest dziś życie z poszanowaniem zasad ekologii. Decydując się na kofrety, warto przemyśleć i tę kwestię. Papier z recyklingu i wykluczenie plastikowych dodatków mogą okazać się atutem.
Komponowanie kofretów to bardzo dobry pomysł sprzedażowy nie tylko na święta Bożego Narodzenia. Sety możemy dobierać tematycznie, praktycznie na każdą okazję. Dzień Matki, Dzień Ojca, walentynki… Zestawy mogą zawierać czekoladki, wino i dwa kieliszki; bieliznę i świece; koszulę, spinki do mankietów i muchę. Kofrety znajdą zastosowanie w niemal każdej branży. Nieco trudniej jest, jeśli chodzi o produkty spożywcze. Szczególnie te, które wymagają przechowywania w odpowiedniej temperaturze. Jednak miody, piwa, herbaty czy kawy idealnie nadają się do komponowania kofretowych zestawów.
Do Bożego Narodzenia zostało jeszcze trochę czasu. Warto jednak pomyśleć o sprzedaży kofretów już dziś. Nie wiadomo, jak będzie wyglądała sytuacja epidemiologiczna w kraju i na świecie. Jeżeli znów zostaną zamknięte stacjonarne sklepy, warto, aby kofrety nadawały się do wysyłki. Odpowiednie zabezpieczenie paczek jest czynnikiem kluczowym.
Źródło: pexels.com/Pixabay
Ciekawy artykuł! Super, że podkreśliliście kwestię ekologii. To teraz główny temat, który gra pierwsze skrzypce.
Bardzo interesująca publikacja.