Jednym z kluczowych elementów sprzedaży przez Internet jest opakowanie produktu. Pierwsze wrażenie, jakie klient ma po otrzymaniu paczki, to, jakie odczucia wzbudza w nim unboxing, może wpłynąć na jego pozostanie z nami i polecanie dalej.
Każdy, kto prowadzi sprzedaż za pośrednictwem Internetu, musi zdawać sobie sprawę z bardzo ważnego elementu tego biznesu, jakim jest wysyłka. Cena przesyłki, szybkość dostawy i wreszcie wygląd paczki to dla wielu klientów decydujący czynnik. Podpowiadamy dobre praktyki, które zachęcają klienta do wyboru sprzedawcy właśnie przez pryzmat wysyłki towaru.
Klienci sklepów internetowych bardzo często skarżą się na brak jasnej informacji o możliwościach i czasie dostawy zakupionego towaru. Komplet informacji powinien być dostępny dla klienta przed dodaniem towaru do koszyka i łatwy do odnalezienia na stronie czy fanpage’u. Jeśli to możliwe, oferujmy różne sposoby dostawy: paczkomat, kuriera, odbiór osobisty. Każdy klient jest inny i preferuje różne sposoby otrzymania paczki. Im większy wybór opcji, tym większa szansa, że klient wybierze najlepszą dla siebie właśnie w naszym sklepie.
Bardzo istotne jest także informowanie klienta z góry o szacowanym czasie dostawy. Im krótszy termin realizacji wysyłki, tym lepiej. Niektórzy klienci są skłonni poczekać na dostawę nawet kilka dni jednak pod warunkiem, że są o tym uprzedzeni z góry.
Konsumenci nabywający towary przez Internet preferują różne formy płatności. Ważne jest więc stworzenie szerokiego wachlarza możliwości. Od tradycyjnego przelewu poprzez BLIK, PayPal aż po płatność za pobraniem.
Prozaicznymi czynnościami – jednak kluczowymi dla bezpieczeństwa nadawanej przesyłki – są prawidłowe zaadresowanie paczki oraz jej zabezpieczenie. Prawidłowy adres odbiorcy pozwoli paczce dotrzeć pod właściwy adres. Odpowiednio zabezpieczony i opakowany towar zniesie trudne warunki transportu i w nienaruszonym stanie trafi do odbiorcy. Wbrew pozorom to bardzo istotne punkty wysyłki.
O znaczeniu pierwszego wrażenia nie trzeba nikogo przekonywać. Klienci kupujący przez Internet chcą czuć się wyjątkowo i lubią być rozpieszczani. Warto zadbać o odpowiednią oprawę w postaci opakowania produktu i wywołać efekt „wow” przy unboxingu.
Bardzo ważnym elementem jest identyfikacja wizualna paczki z naszą marką. Możemy postawić na personalizowane kartony/koperty. Tradycyjne pudełko możemy także opieczętować spersonalizowanym stemplem z logo naszej firmy. Warto pomyśleć o drobnym upominku dla klienta: spersonalizowanych cukierkach, krówkach, drobnym gadżecie jak długopis czy notes. Do paczki warto dodać ulotkę, wizytówkę lub krótkie podziękowanie dla klienta i opis naszej działalności. Te wszystkie elementy składają się na dobry odbiór naszych usług w oczach klienta.
Klienci lubią być informowani na bieżąco o tym, na jakim etapie znajduje się wysyłka towaru. Pamiętajmy więc o informowaniu o przyjęciu zamówienia, otrzymaniu płatności, wysyłce paczki. Wskażmy także jasne zasady ewentualnych reklamacji i zgłaszania uwag. Dzięki klarownej komunikacji z klientem budujemy relację oraz wzajemne zaufanie.
Pamiętajmy o wprowadzaniu okazjonalnych rabatów na produkty oraz dostawę. Nagradzajmy także bonusami klientów, którzy do nas powracają, np. poprzez wprowadzenie zniżek dla stałych klientów. Oferujmy również dni darmowej dostawy.
Każdy, kto prowadzi sprzedaż za pośrednictwem Internetu, musi zdawać sobie sprawę z bardzo ważnego elementu tego biznesu, jakim jest wysyłka. Cena przesyłki, szybkość dostawy i wreszcie wygląd paczki to dla wielu klientów decydujący czynnik. Podpowiadamy dobre praktyki, które zachęcają klienta do wyboru sprzedawcy właśnie przez pryzmat wysyłki towaru.
Klienci sklepów internetowych bardzo często skarżą się na brak jasnej informacji o możliwościach i czasie dostawy zakupionego towaru. Komplet informacji powinien być dostępny dla klienta przed dodaniem towaru do koszyka i łatwy do odnalezienia na stronie czy fanpage’u. Jeśli to możliwe, oferujmy różne sposoby dostawy: paczkomat, kuriera, odbiór osobisty. Każdy klient jest inny i preferuje różne sposoby otrzymania paczki. Im większy wybór opcji, tym większa szansa, że klient wybierze najlepszą dla siebie właśnie w naszym sklepie.
Bardzo istotne jest także informowanie klienta z góry o szacowanym czasie dostawy. Im krótszy termin realizacji wysyłki, tym lepiej. Niektórzy klienci są skłonni poczekać na dostawę nawet kilka dni jednak pod warunkiem, że są o tym uprzedzeni z góry.
Konsumenci nabywający towary przez Internet preferują różne formy płatności. Ważne jest więc stworzenie szerokiego wachlarza możliwości. Od tradycyjnego przelewu poprzez BLIK, PayPal aż po płatność za pobraniem.
Prozaicznymi czynnościami – jednak kluczowymi dla bezpieczeństwa nadawanej przesyłki – są prawidłowe zaadresowanie paczki oraz jej zabezpieczenie. Prawidłowy adres odbiorcy pozwoli paczce dotrzeć pod właściwy adres. Odpowiednio zabezpieczony i opakowany towar zniesie trudne warunki transportu i w nienaruszonym stanie trafi do odbiorcy. Wbrew pozorom to bardzo istotne punkty wysyłki.
O znaczeniu pierwszego wrażenia nie trzeba nikogo przekonywać. Klienci kupujący przez Internet chcą czuć się wyjątkowo i lubią być rozpieszczani. Warto zadbać o odpowiednią oprawę w postaci opakowania produktu i wywołać efekt „wow” przy unboxingu.
Bardzo ważnym elementem jest identyfikacja wizualna paczki z naszą marką. Możemy postawić na personalizowane kartony/koperty. Tradycyjne pudełko możemy także opieczętować spersonalizowanym stemplem z logo naszej firmy. Warto pomyśleć o drobnym upominku dla klienta: spersonalizowanych cukierkach, krówkach, drobnym gadżecie jak długopis czy notes. Do paczki warto dodać ulotkę, wizytówkę lub krótkie podziękowanie dla klienta i opis naszej działalności. Te wszystkie elementy składają się na dobry odbiór naszych usług w oczach klienta.
Klienci lubią być informowani na bieżąco o tym, na jakim etapie znajduje się wysyłka towaru. Pamiętajmy więc o informowaniu o przyjęciu zamówienia, otrzymaniu płatności, wysyłce paczki. Wskażmy także jasne zasady ewentualnych reklamacji i zgłaszania uwag. Dzięki klarownej komunikacji z klientem budujemy relację oraz wzajemne zaufanie.
Pamiętajmy o wprowadzaniu okazjonalnych rabatów na produkty oraz dostawę. Nagradzajmy także bonusami klientów, którzy do nas powracają, np. poprzez wprowadzenie zniżek dla stałych klientów. Oferujmy również dni darmowej dostawy.
Zdjęcie główne: Monstera/pexels.com