Jakie cechy powinna posiadać skuteczna ulotka reklamowa?

Karolina Jakubiec
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Coraz częściej mówi się, że ulotki reklamowe odchodzą do lamusa. Jednak ta forma promocji jest nadal skuteczna, jeśli będziemy przestrzegać kilku zasad, a także będziemy tworzyć ulotki w sposób przemyślany, mając na myśli konkretne działania, do których chcemy zachęcić odbiorców.

Ulotka ma konkretne zadanie. Ma informować o Twojej firmie, promocji lub akcji. Ma zaciekawić, a następnie wezwać do działania. Zanim jednak zaczniesz zastanawiać się nad stworzeniem dobrze przygotowanej marketingowo ulotce reklamowej, określ grupę docelową. Pod daną grupę zupełnie dobierzesz zupełnie inną czcionkę, grafikę, czy zastosowanie np. młodzieżowego slangu.

Po pierwsze – rozmiar ulotki

Kształt oraz rozmiar ulotki to pierwszy aspekt, na który zwrócimy uwagę. Jeśli jest wykonany w ciekawej formie, np. reklamując krem przeciwzmarszczkowy ulotkę stworzymy w formie opakowania po produkcie, jest większe prawdopodobieństwo, że konsumenci zaciekawią się nią, wezmą oraz przeczytają. Dobrze sprawdzają się ulotki tworzone w formie zaproszenia, od razu przykuwają wzrok odbiorcy.

Standardowy wymiar ulotki, który najczęściej można spotkać to format A5, ale wspomniany wyżej przykład może pomóc zdobyć Ci przewagę nad konkurencją.

Po drugie – dobry projekt graficzny

Wygląd ulotki to aspekt, na który przede wszystkim zwracamy uwagę i wyrabiamy sobie zdanie o firmie, czy też produkcie. Tło, kolory, napisy, grafiki decydują o atrakcyjności wizualnej broszury reklamowej, ale zachowaj jednocześnie umiar. Przesyt nie jest tutaj wskazany. Ważnym elementem ulotki są wysokiej jakości zdjęcia, które przykują uwagę odbiorców. Dobrym rozwiązaniem jest również zastosowanie np. mapki ułatwiającej dojazd do firmy, czy też sklepu.

Po trzecie – tekst

Tutaj idź na jakość, nie na ilość. Pamiętaj, że w dobie internetu odbiorcy są przyzwyczajeni do jak najmniejszej ilości tekstu, co z kolei nadrabiane jest dobrym projektem graficznym, który często jest dopowiedzeniem do treści. Wystarczy kilka treściwych zdań, które w pełni opiszą proponowane przez Ciebie rozwiązanie. Nie zapomnij również o dodaniu czytelnych danych kontaktowych. Unikaj formułowania treści w formie listy.

źródło: pixabay.com

Po czwarte – chwytliwe hasło reklamowe

Na ulotce nie jest tak ważna nazwa firmy jak dobre hasło reklamowe, które zainteresuje jej odbiorców. Stwórz dobry slogan, ponieważ będzie on utożsamiany z Twoją marką. Każdy kto pomyśli o marce Żywiec od razu ma w myślach ich hasło „I chce się Ż”. Mów językiem korzyści. Zagraj słowem i inspiruj do działania. Jednocześnie pokaż swoje mocne strony i zalety.

Po piąte – kody rabatowe

Poczuj się jako klient, który ma ulotkę w dłoni. Trzyma ją i zastanawia się „dlaczego miałbym skorzystać?”. Tutaj dobrze sprawdzają się dodatkowe benefity, np. informacja, że z tą ulotką kupisz produkt 5% taniej. Żyjemy w czasach dużej konkurencji, więc ulotka nie zadziała jeśli nie obiecasz coś klientom.

Po szóste – wezwanie do działania

Użyj takich sformułowań, które klient zrozumie po przeczytaniu. Tutaj sprawdzają się zwroty: „przyjdź i skorzystaj z promocji”, „zadzwoń do nas”. Pamiętaj o wyraźnym i konkretnym wezwaniu do działania. Tak, aby potencjalny klient wiedział co ma zrobić po zaznajomieniu się z Twoją ulotką reklamową.

Co jeszcze?

Jeśli chcesz podejść do zadania bardzo profesjonalnie, zastanów się również nad lepszym papierem (w standardzie stosuje się papier o gramaturze 350g, ale obecnie możliwości jest bardzo sporo. Pomyśl także o uszlachetnieniu ulotki lakierem UV lub folią matową oraz zastanów się nad doborem czcionki, która będzie współgrała z jakością ulotki.

Podsumowując – pamiętaj, że w ulotce język korzyści oraz wskazywanie konkretów może zdecydować o Twojej przewadze nad konkurencją. Im bardziej będziesz kreatywny przy jej tworzeniu, tym większe prawdopodobieństwo, że ulotka nie wyląduje od razu w koszu na śmieci.

źródło zdjęcia głównego: pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*