Zdarza się, że drukarka, niezależnie od producenta, nie rozpoznaje zamiennego wkładu atramentowego lub tonera i generuje niezidentyfikowane problemy. Taka sytuacja to coś, czego większość użytkowników drukarek doświadcza od czasu do czasu. Na szczęście istnieją sprawdzone sposoby pozbycia się tego błędu.
Drukarka, która nie rozpoznaje nowego wkładu atramentowego lub tonera, jest jednym z najczęstszych problemów, z jakimi spotykają się właściciele drukarek. Trudności występują u wszystkich – niezależnie od marki posiadanej drukarki – i dlatego pozbycie się ich jest jednym z uniwersalnych pytań zadawanych przez klientów. Warto znać kilka podstawowych kroków i zasad, aby w przypadku pojawienia się frustrującego komunikatu ponownie nie tracić niepotrzebnie czasu na bezsensowne działania.
Kompatybilny kartridż to wkład atramentowy, który co prawda nie został wyprodukowany przez oryginalnego producenta posiadanej przez nas drukarki, ale działa dokładnie w taki sam sposób, jak markowy produkt.
Mogą zdarzać się sytuacje, gdy pomimo zainstalowania nowego wkładu atramentowego lub tonera drukarka wygeneruje jeden z następujących komunikatów:
Przede wszystkim nie należy wpadać w panikę ani poddawać się frustracji związanej z brakiem oczekiwanego rezultatu. Niezależnie od tego czy zdarzyło się nam kupić tusz u starego, czy u innego dostawcy, naprawdę nie powinno być żadnego powodu, dla którego dobrej jakości oryginalny lub kompatybilny wkład nie działałby w naszej drukarce. Przy odrobinie cierpliwości łatwo można rozwiązać problem. Najlepszym sposobem jest przeczyszczenie pamięci drukarki. Aby to zrobić, należy podążyć za poniższymi punktami.
Miejmy nadzieję, że z pomocą tych ośmiu prostych kroków drukarka będzie w stanie drukować z nowym atramentem lub kompatybilnym wkładem.
Zdj. główne: FilterGrade/unsplash.com
nie pomaga, byle co te wkłady i te drukarki