Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w Google Ads?

Tekst sponsorowany
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Coraz częściej maszyny wykonują pracę za ludzi… Wiąże się to z tym, że są w stanie błyskawicznie przetwarzać nawet największe zbiory danych i znajdować w nich wzorce i korelacje. Uczenie maszynowe, stanowiące podzbiór sztucznej inteligencji, jest wykorzystywane w coraz większej ilości branż. Oczywiście, nie inaczej jest również w marketingu. Machine learning od dłuższego czasu wykorzystywany jest chociażby w Google Ads. Jesteś ciekawy, czy uczenie maszynowe rzeczywiście sprawdza się w systemie reklamowym? Czy jest w stanie zwiększyć skuteczność konfigurowanych kampanii? Jeżeli interesuje Cię temat sztucznej inteligencji i machine learning, ten tekst z pewnością będzie dla Ciebie cennym źródłem wiedzy.

Im więcej danych, tym bardziej skuteczne uczenie maszynowe

To jest właśnie generalna zasada uczenia maszynowego… Im większy dostęp do danych (i – generalnie – więcej rekordów), tym lepsze wyniki. O ile w przypadku niewielkich zbiorów być może przewaga uczenia maszynowego nie jest tak widoczna, zupełnie inaczej jest przy większych kampaniach i, co za tym idzie, ogromnej ilości danych. Sztuczna inteligencja to przyszłość i jej możliwości rosną z miesiąca na miesiąc.

Uczenie maszynowe w Google Ads – jak wygląda?

System reklamowy Google Ads oczywiście również wykorzystuje uczenie maszynowe do optymalizacji kampanii na kilku poziomach.

Inteligentna kampania

Co należy rozumieć poprzez pojęcie “inteligentna kampania”? Najprościej rzecz ujmując, jest to pozostawienie sztucznej inteligencji Google możliwości podejmowania decyzji kluczowych dla kampanii. Dzięki uczeniu maszynowemu, dotarcie do nowych odbiorców może być zdecydowanie prostsze. Nie można jednak pozostawić kampanii samej sobie i warto ją regularnie monitorować. Mimo ogromnych, niewyobrażalnych wręcz możliwości AI, również ona potrafi uzyskiwać efekty mniej lub bardziej spektakularne. Dlatego też dobrze na bieżąco obserwować postępy kampanii, by móc wyciągnąć wnioski na przyszłość, ile “swobody” dawać sztucznej inteligencji Google Ads.

Inteligentne formaty reklam

Czym wyróżniają się inteligentne formaty reklam w Google Ads? Przede wszystkim tym, że Ty dostarczasz kluczowe elementy kreacji reklamowej, a sztuczna inteligencja wykorzystuje je w taki sposób, by uzyskać maksymalne efekty kampanii. Nie musisz dzięki temu samodzielnie tworzyć wielu wersji tej samej reklamy, co pozwala na zaoszczędzenie sporo czasu – szczególnie wtedy, gdy masz do stworzenia wiele różnych kampanii. Z inteligentnych formatów reklam możesz skorzystać zarówno wtedy, gdy interesują Cię elastyczne reklamy w wyszukiwarce, jak i reklamy typu display.

Inteligentne rozliczenia i stawki

Uczenie maszynowe w Google Ads pozwala także na ustalenie najlepszych możliwych stawek (oczywiście w korelacji z konkretnym modelem kampanii). Co ważne – nawet pracownicy Google nie rekomendują samodzielne określanie stawek z uwagi na ryzyko “przepalenia” budżetu. W końcu skoro sztuczna inteligencja robi to zdecydowanie lepiej, po co tak właściwie ryzykować…? Ty wybierasz model kampanii, a resztę możesz już pozostawić AI.

Uczenie maszynowe w innym zakresie

Oprócz wcześniej wymienionych możliwości uczenia maszynowego w Google Ads, nie można zapomnieć również o nieco “mniej widocznych” opcjach, takich jak chociażby regularna kontrola i modyfikacje kampanii celem zwiększenia jej efektywności czy wybór sposobu kierowania reklam. Oczywiście, to tylko przykłady – AI może być wykorzystywana w zdecydowanie szerszym zakresie.

Uczenie maszynowe w Google Ads – czy zawsze jest korzystne?

Tak, jak już wcześniej sygnalizowaliśmy, sztuczna inteligencja to przyszłość i większość osób nie wyobraża już sobie życia bez jej mechanizmów. System reklamowy Google Ads również zyskuje naprawdę wiele właśnie dzięki uczeniu maszynowemu. AI na niemal każdym poziomie tworzenia reklam pozwala na maksymalizację ich wyników, jednocześnie ograniczając ponoszone koszty. Czy warto korzystać z automatyzacji Google Ads? Nie mamy co do tego wątpliwości, ponieważ sprawdza się świetnie. Jest jednak jedno, dość istotne, ograniczenie…

Automatyzacja również wymaga kontroli!

Automatyzacja, możliwa dzięki uczeniu maszynowemu, zastosowanemu w Google Ads, pozwala na maksymalizację efektów kampanii. Nie oznacza to jednak, że nie wymaga regularnej kontroli i weryfikacji. System systemem, ale niektóre niuanse, potrzebne do zmodyfikowania, jest w stanie wychwycić jedynie reklamodawca, doskonale znający specyfikę swojej branży. Sprawdzać jednak również trzeba umieć. Inną kwestią jest to, że wciąż nie wszędzie automatyzacja jest możliwa. Jeżeli chcesz mieć pewność, że Twoje reklamy są konfigurowane poprawnie i w pełni korzystasz z potencjału Google Ads, napisz do naszej agencji SEO/SEM KoboSystem, a z przyjemnością pomożemy Ci w tym! Zaufaj profesjonalistom, a się nie zawiedziesz.

Fot.: materiał prasowy Klienta.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Potrójna ulotka – co to takiego i komu może się przydać?
Potrójna ulotka – co to takiego i komu może się przydać?
Potrójna ulotka do zadań specjalnych. W jakich branżach znajdzie zastosowanie? Sprawdź!
/