Co to jest influencer marketing i jak to wykorzystać w swojej firmie?

Tekst sponsorowany
Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

W ostatnich latach coraz częściej mówi się o tym, jak ważny jest influencer marketing. Wciąż jednak nie wszystkie firmy zdają sobie sprawę z tego, w jaki sposób można próbować wpływać na decyzje zakupowe swoich odbiorców, przez co pozbawiają się szansy na większe zyski. Warto więc już teraz zrozumieć, że dzięki wykorzystaniu influencer marketingu można odnieść wiele korzyści, a takie kampanie reklamowe wyróżniają się dużą skutecznością.

1. Co to jest influencer marketing?

2. Przykładowe działania influencer marketingowe

3. Wsparcie w działaniach marketingowych w social mediach

4. Którą agencję marketingową wybrać?

Jeżeli zastanawiasz się, czy influencer marketingowych działań będzie dobrym wyborem do promocji twojej marki, poniżej znajdziesz kilka porad oraz wyjaśnienie najczęściej stosowanych pojęć związanych z influencer marketingiem. Dowiesz się również, która agencja marketingowa ma duże doświadczenie, jeżeli chodzi o działania influencer marketingowe.

Co to jest influencer marketing?

O tym, że dobrze wybrany influencer może przynieść wiele korzyści, najlepiej świadczy to, że coraz częściej firm decyduje się na działania marketingowe z udziałem influencerów. W praktyce influencerzy docierają bez problemu nawet do tych klientów, których trudno przekonać zwykłymi działaniami w mediach społecznościowych lub prowadząc wyłącznie content marketing. Skuteczność kampanii zależy jednak od tego, czy influencer zostanie prawidłowo dobrany do twojej grupy docelowej. W końcu ktoś inny lepiej przekona klientów do zakupu nowego samochodu, a ktoś inny będzie przekonujący podczas reklamowania sprzętu muzycznego. Zależy to od tego, czym na co dzień zajmuje się dany influencer i kto obserwuje jego działania.

Przykładowe działania influencer marketingowe

O ile jednak przemyślana współpraca zakończy się zwiększonym zaangażowaniem odbiorców i pozwoli budować świadomość marki, to nieodpowiedni influencer może przynieść firmie więcej złego niż dobrego. Trzeba więc o tym pamiętać i zamiast samemu szukać osób do współpracy zlecić to zadanie firmie, która ma wieloletnie doświadczenie w takich działaniach. Dzięki temu bez problemu zaproponuje odpowiednich influencerów i dodatkowo przygotuje niezbędne elementy kampanii reklamowej. Ty natomiast będziesz mógł na bieżąco monitorować skuteczność działań dzięki informacjom przedstawianym w czytelnych raportach.

Najprostszym przykładem działań angażujących influencerów jest wysyłanie znanym w sieci osobom produktów do zrecenzowania i przetestowania. W przypadku firmy, która zajmuje się asortymentem dla dzieci, doskonałym wyborem może być autorka popularnego bloga parentingowego lub ktoś, kto prowadzi na YouTube chętnie odwiedzany kanał o rodzicielstwie. Chociaż każdy influencer zazwyczaj doskonale zna swoją grupę docelową, zanim wyśle się komuś dany produkt i poprosi o promocję swojej marki, lepiej upewnić się, że dana osoba rzeczywiście jest rozpoznawalna, ponieważ tylko wtedy jej działania reklamowe mogą pomóc w dotarciu do nowych klientów. Agencja reklamowa, która ma na koncie setki kampanii, będzie mogła udzielić dodatkowych wskazówek w kwestii tego, jakich influencerów warto zainteresować twoją marką, a także sprawdzi ich zasięgi.

Wsparcie w działaniach marketingowych w social mediach

Na tym oczywiście rola agencji wcale się nie kończy, ponieważ jej pracownicy wiedzą, że skuteczny digital marketing i influencer marketing się ze sobą łączą. Można więc wykorzystać współpracę z influencerem podczas tworzenia treści na media społecznościowe lub nawet wspomnieć o tym na firmowej stronie. Istotne jest w tym wszystkim to, czy grupa docelowa danej firmy, usługi lub produktu będzie wiedziała, kim właściwie jest osoba reklamująca ofertę. Taka kampania oznaczałaby jedynie stratę pieniędzy, a dodatkowo niektórzy klienci mogliby na nią źle zareagować.

Którą agencję marketingową wybrać?

Przykładów działań, które można zrealizować wspólnie z influencerami, jest więcej. Jeżeli ktoś chce rzeczywiście wykorzystać duży potencjał takich działań, może rozważyć tworzenie postów sponsorowanych z udziałem osób znanych w sieci, wzmiankowanie i oznaczanie marki na social mediach oraz zorganizować konkurs z atrakcyjnymi nagrodami. Wszystko, co musisz wiedzieć o influencer marketing, wyjaśnią ci pracownicy agencji, która ma niezbędne know how w tej dziedzinie. W ramach współpracy zyskasz merytoryczne wsparcie, pomoc w budowaniu i planowaniu strategii, możliwość skorzystania z atrakcyjnych cen nawet w przypadku wybrania najpopularniejszych influencerów i wiele innych korzyści. Warto więc już teraz skontaktować się z jej pracownikami i podczas niezobowiązującej rozmowy przedstawić swoje potrzeby, a następnie poprosić o przygotowanie oferty. Co ciekawe bardzo często firmom wydaje się, że dla ich branży trudno będzie znaleźć doświadczonych influencerów. W praktyce jednak agencja już po kilku dniach może zaproponować świetnych i rozpoznawalnych partnerów biznesowych, którzy będą zainteresowani przeprowadzeniem wspólnej akcji w celu promowania twojego produktu, usługi lub marki.

Fot.: materiał prasowy Klienta

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Historia polskiej szkoły plakatu
Historia polskiej szkoły plakatu
Poznaj historię polskiej szkoły plakatu – najważniejsze wydarzenia, artystów i cechy kierunku!
/