Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Poradnik techniczny >

Jak można uszlachetnić druk?

Klaudia Kostyra Klaudia Kostyra
12 stycznia 2022
w Poradnik techniczny
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Jak można uszlachetnić druk?

Uszlachetnianie druku obejmuje różne procesy, które mają na celu poprawę jego właściwości, dodanie walorów estetycznych, podniesienie jakości i wytrzymałości.

Do działań uszlachetniających i wykańczających druk należą m.in.: różnego rodzaju lakierowanie, laminowanie, techniki tłoczenia, hot-stamping, cold-stamping, gumowanie, kaszerowanie, brązowanie, powlekanie, impregnowanie czy zadruk specjalnymi farbami. Możliwości jest naprawdę wiele. Przyjrzyjmy się więc kilku najpopularniejszym metodom uszlachetniania wydruków.

Lakierowanie

Lakierowanie polega na nakładaniu lakieru na powierzchnię wydruku lub jego fragmenty. Lakier może być jednolity lub selektywny (częściowy), matowy lub błyszczący, teksturowany lub brokatowy. Oprócz tego warto wiedzieć, że w poligrafii stosuje się cztery rodzaje lakierów:

  • dyspersyjne na bazie wody (rozpuszczalne w wodzie);
  • UV;
  • na bazie lotnych rozpuszczalników (lakiery alkoholowe);
  • na bazie oleju.

Warstwa lakieru nadaje obrazowi wysoki połysk, zwiększa kontrast i nasycenie kolorów. Ponadto chroni wydruk przed wilgocią i zanieczyszczeniem, zapobiega ścieraniu warstwy farby, zwiększa wytrzymałość produktu.

Laminowanie

Polega na dociskaniu cienkiej powłoki z tworzywa sztucznego do papieru. Powłoka może być błyszcząca lub matowa, nakładana na jedną lub obie strony arkusza.

Laminowanie chroni papier przed wilgocią, a także przed szybkim zużyciem, zagnieceniami, zabrudzeniami i uszkodzeniami. Przy tym nie wymaga dużego i drogiego sprzętu.

Tłoczenie (embossing i debossing)

Embossing to proces wytłaczania przy użyciu matrycy/patrycy, w którym wybrane fragmenty obrazu są podnoszone, tworząc na powierzchni trójwymiarowy wzór. Debossing z kolei to proces „wciskania” fragmentów druku w podłoże. Ta technika często łączona jest z hotprintem.

Hot-stamping

To proces mechanicznego przenoszenia metalizowanej warstwy z foliowego nośnika na powierzchnię wydruku przy użyciu ciśnienia i wysokiej temperatury. Możliwości tej techniki są niezwykle szerokie, ponieważ folia dostępna jest w wielu rodzajach i kolorach. Może być błyszcząca, metaliczna, perłowa, dyfrakcyjna, holograficzna. Każda daje niepowtarzalne efekty i może być łączona z innymi metodami uszlachetniania druku, np. z tłoczeniem. 

Cold-stamping

Na elementy druku, które chcemy uszlachetnić metodą fleksograficzną (lub offsetową), nakładany jest specjalny klej. Następnie do powierzchni dociska się nośnik foliowy z barwnikiem – po zetknięciu z klejem fragmenty barwnika odrywają się i przyklejają do podłoża. W przypadku metody fleksograficznej klej trzeba uaktywnić lampami UV.

Bigowanie

Wyciskanie w papierze lub kartonie linii zagięcia. Taki zabieg pozwala na składanie arkuszy bez ryzyka powstania zagnieceń i pękania warstwy farby. Jest szeroko stosowany w produkcji kartek i pocztówek, folderów, broszur i wielu innych produktów. W zależności od formatu arkusza i gęstości papieru do bigowania stosuje się różne urządzenia automatyczne lub ręczne. Bigowanie jest często wykonywane jednocześnie z cięciem (na przykład podczas produkcji folderów papierowych).

Perforacja

To przetwarzanie produktów poligraficznych w celu utworzenia odrywalnych części. Innymi słowy, jest to tworzenie otworów bardzo blisko siebie. Ich rodzaj i rozmiar zależy od ich przeznaczenia. Perforacja znajduje się na kalendarzach, znaczkach, kuponach, notatnikach, szkicownikach itp.

To zaledwie niewielka część dostępnych techniki uszlachetniających i wykończeniowych. Przy tworzeniu dowolnych produktów poligraficznych warto przemyśleć skorzystanie z nich, by osiągnąć niezwykłe i oryginalne efekty, a także nadać wydrukom lepszą jakość.

Zdj. główne: Tim Alex/unsplash.com

Tagi: jak uszlachetnić drukuszlachetnianie drukuzabiegi uszlachetniania druku
Poprzedni wpis

Pozycjonowanie SEO, a płatna kampania reklamowa

Następny wpis

Pigment, lak i barwnik. Jakie są różnice?

Następny wpis
Pigment, lak i barwnik. Jakie są różnice?

Pigment, lak i barwnik. Jakie są różnice?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap

Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe?
Reklama

Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe?

14 marca 2023
Jaki kalendarz wybrać?
Artystyczny

Jaki kalendarz wybrać?

10 marca 2023
Nośniki reklamy zewnętrznej
Reklama

Nośniki reklamy zewnętrznej

6 marca 2023
Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć?
Reklama

Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć?

23 lutego 2023

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe branża poligraficzna czasopisma design druk 3D drukarka drukarki drukarki domowe druk artystyczny druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie zdjęć druk reklamowy druk wielkoformatowy gadżety biurowe gadżety reklamowe jakie kolory katalog produktów marketing nadruk nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki opakowania na produkty poligrafia polskie wydawnictwa poradnik techniczny problemy techniczne przygotowanie do druku reklama reklama zewnętrzna rodzaje papieru self-publishing techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wiadomości wizerunek firmy wizytówka firmowa wydarzenia

Reklama

Jak dobrać właściwą formę druku?

Czytaj więcej

Dlaczego warto zamówić papier pakowy z nadrukiem?

Czytaj więcej

Sprawdzona drukarnia w Warszawie Druk24h – druk najwyższej jakości zawsze na czas

Czytaj więcej

Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w Google Ads?

Czytaj więcej

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?

Czytaj więcej

Rodzaje form drukowych

Czytaj więcej

Ekologiczne gadżety konferencyjne – zareklamuj swoją firmę!

Czytaj więcej

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega i dlaczego jest ważne

Czytaj więcej

Stojaki na ulotki – sprawdzona i tradycyjna forma reklamy

Czytaj więcej

Co to jest influencer marketing i jak to wykorzystać w swojej firmie?

Czytaj więcej

Agencja SEO – jak wybrać skuteczną?

Czytaj więcej

Czy w ubezpieczeniu nieruchomości warto szukać oszczędności?

Czytaj więcej

Fleksodruk dla tekturowych opakowań wysyłkowych (i nie tylko)

Czytaj więcej

Pożyczki online przez internet – bezpieczeństwo, wygoda i szybkość

Czytaj więcej

Kiedy warto postawić na assistance krótkoterminowe?

Czytaj więcej

DTP kluczem do marketingu międzynarodowego

Czytaj więcej

Jak wygląda internet domowy z umową bezterminową?

Czytaj więcej

Reprodukcje obrazów – hit czy kit?

Czytaj więcej

Kalendarze personalizowane

Czytaj więcej

Kserokopiarki Canon – obowiązkowy element wyposażenia biura i nie tylko

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe? 14 marca 2023
  • Jaki kalendarz wybrać? 10 marca 2023
  • Nośniki reklamy zewnętrznej 6 marca 2023
  • Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć? 23 lutego 2023
  • Do czego może być wykorzystany druk 3D? 16 lutego 2023
  • Jakie zadania spełniają pudełka kartonowe? 6 lutego 2023
  • Wysokiej jakości panele kontrolne i płyty czołowe dla branży RTV/AGD 3 lutego 2023
  • Wydruki reklamowe – co wybrać dla firmy? 1 lutego 2023

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.