Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Poradnik techniczny >

Jak dobrać właściwą formę druku?

Gabriela Matyszczak Gabriela Matyszczak
21 maja 2021
w Poradnik techniczny, Reklama
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Paleta barw

(fot. Élise Morin, źródło: unsplash.com)

Artykuł sponsorowany

Każda technika druku ma swoje wady i zalety. Wybierając odpowiednią metodę do swojej kampanii reklamowej, warto zwrócić uwagę na wiele istotnych kwestii, jak nakład, czas oczekiwania na zamówienie czy cenę. Równie istotny jest fakt, czy nadruk ma znajdować się na papierze, koszulce, smyczy, a może naklejce. Możliwości jest wiele i niezależnie, jaki masz pomysł na reklamę swojej firmy, istnieje technika druku, która najlepiej odpowie Twoim potrzebom.

Czym charakteryzuje się sitodruk? 

Kiedy zastanawiasz się nad najlepszą formą druku, którą wykorzystasz w swojej kampanii reklamowej, na pewno przemyśl kwestię sitodruku. To bardzo popularna metoda, właśnie w przypadku gadżetów reklamowych lub odzieży. Jego zdecydowaną zaletą jest to, że doskonale sprawdzi się na każdego rodzaju materiale – od tkaniny, przez drewno aż po plastik. Oznacza to, że będzie dobrym wyborem zarówno, kiedy zależy Ci na stworzeniu koszulki z nadrukiem, jak i toreb reklamujących chwytliwym hasłem Twoją kampanię. Sitodruk to technika, która polega na przetłaczaniu farby przez matrycę. Z wyglądu przypomina ona siatkę sita, stąd ta popularna nazwa. Minusem sitodruku jest to, że jakość i trwałość wykonania zależna jest od używanych farb. Plusem za to jest fakt, że metoda jest tania, zarówno kiedy chodzi o druk większej ilości materiałów, jak i pojedynczych sztuk. 

(fot. Mediamodifier, źródło: unsplash.com)

Dlaczego wybiera się druk cyfrowy? 

Na pytanie o największe zalety druku cyfrowego, zdecydowanie można odpowiedzieć w trzech słowach – szybki i tani. Na druk cyfrowy decydują się firmy w sytuacjach, kiedy potrzebują jak najszybciej mieć wydrukowane konkretne dokumenty dla swoich klientów w niewielkich nakładach i małym formacie. Za pomocą druku cyfrowego nie opłaca się wydrukować setki ulotek, świetnie sprawdzi się on jednak w przypadku stworzenia spersonalizowanych pakietów informacyjnych specjalnie dla konkretnych klientów – druk zajmuje bowiem niewiele czasu, a koszta nie są wysokie. Dzięki personalizacji wydruku, każdy pakiet może posiadać inne dane, na przykład adres, nazwę firmy albo imię i nazwisko, co stanowi zdecydowaną przewagę druku cyfrowego nad sitodrukiem czy offsetem. Kolejnym plusem druku cyfrowego nad innymi jego rodzajami jest to, że dzięki swojej szybkości, przed opracowaniem projektu końcowego, można zlecić do druku kilka „próbek”, z których następnie wybrana zostanie ostateczna forma projektu. Dzięki temu, że nie zajmuje to wiele czasu, w przypadku, kiedy potrzebuje się konkretnych materiałów nagle, również najlepiej sprawdzi się właśnie druk cyfrowy. 

Kiedy wybrać druk offsetowy? 

Offset to bardzo popularny rodzaj druku, który zdecydowanie charakteryzuje się jedną z najlepszych jakości wykonania. Proces jest bardziej skomplikowany i długotrwały niż w przypadku sitodruku, dlatego druk offsetowy wykorzystywany jest w przypadku dużych kampanii reklamowych. Wymaga uprzedniego stworzenia projektu, który zostanie nadrukowany. Istotne jest również to, że cena wydruku za pomocą metody offsetowej zdecydowanie maleje wprost proporcjonalnie do rozmiaru zamówienia. Właśnie dlatego offset jest tak popularną metodą w dużych kampaniach – jego koszty zwracają się dopiero przy setkach lub tysiącach egzemplarzy, a na realizację trzeba sporo poczekać. Najczęściej za pomocą offsetu drukowane są ulotki, prasę, książki, w drukarniach takich jam totem.com.pl. 

(fot. Roman Kraft, źródło: unsplash.com)

Wielkie możliwości – druk solwentowy

W jaki sposób drukowane są billboardy? Właśnie za pomocą druku solwentowego, czyli specjalnej metody, która pozwala drukowanym materiałom na to, by były odporne na działanie czynników atmosferycznych. Właśnie dlatego ta metoda najczęściej stosowana jest w przypadku nie tylko billboardów, ale również innych materiałów, które przeznaczone są do ekspozycji zewnętrznej, na przykład plakaty, choć zazwyczaj mowa jednak o wydrukach wielkoformatowych. 

Małe potrzeby – druk laserowy

Jeżeli potrzebujesz wydrukowania małego formatu, nie musi oznaczać to, że druk ma być gorszej jakości. Wręcz przeciwnie! Gdy mowa na przykład o ulotkach, o wiele bardziej skupiamy się na szczegółach. Właśnie w tym miejscu do akcji wchodzi druk laserowy, który najczęściej wykorzystywany jest, gdy drukowane materiały przeznaczone są dla szczególnie istotnych projektów. Używane w druku laserowym materiały są wysokiej jakości. Może być to na przykład papier premium lub wręcz… Ozdobna papeteria! Druk laserowy często wykorzystywany jest nie tylko, kiedy Twoja firma chce przedstawić się klientom z jak najlepszej strony, ale też gdy to klienci pragną mieć konkretne materiały swoich kampanii drukowane na specyficznym papierze, jak papierowe naklejki na zamówienie.

(fot. Dan Gold, źródło: unsplash.com)

Tagi: druk wielkoformatowytechniki druku
Poprzedni wpis

Jadalne nadruki? Dlaczego nie!

Następny wpis

Grawerowanie laserowe kontra mechaniczne

Następny wpis
Grawerowanie laserowe

Grawerowanie laserowe kontra mechaniczne

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap

Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe?
Reklama

Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe?

14 marca 2023
Jaki kalendarz wybrać?
Artystyczny

Jaki kalendarz wybrać?

10 marca 2023
Nośniki reklamy zewnętrznej
Reklama

Nośniki reklamy zewnętrznej

6 marca 2023
Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć?
Reklama

Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć?

23 lutego 2023

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe branża poligraficzna czasopisma design druk 3D drukarka drukarki drukarki domowe druk artystyczny druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie zdjęć druk reklamowy druk wielkoformatowy gadżety biurowe gadżety reklamowe jakie kolory katalog produktów marketing nadruk nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki opakowania na produkty poligrafia polskie wydawnictwa poradnik techniczny problemy techniczne przygotowanie do druku reklama reklama zewnętrzna rodzaje papieru self-publishing techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wiadomości wizerunek firmy wizytówka firmowa wydarzenia

Reklama

Jak dobrać właściwą formę druku?

Czytaj więcej

Dlaczego warto zamówić papier pakowy z nadrukiem?

Czytaj więcej

Sprawdzona drukarnia w Warszawie Druk24h – druk najwyższej jakości zawsze na czas

Czytaj więcej

Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w Google Ads?

Czytaj więcej

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?

Czytaj więcej

Rodzaje form drukowych

Czytaj więcej

Ekologiczne gadżety konferencyjne – zareklamuj swoją firmę!

Czytaj więcej

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega i dlaczego jest ważne

Czytaj więcej

Stojaki na ulotki – sprawdzona i tradycyjna forma reklamy

Czytaj więcej

Co to jest influencer marketing i jak to wykorzystać w swojej firmie?

Czytaj więcej

Agencja SEO – jak wybrać skuteczną?

Czytaj więcej

Czy w ubezpieczeniu nieruchomości warto szukać oszczędności?

Czytaj więcej

Fleksodruk dla tekturowych opakowań wysyłkowych (i nie tylko)

Czytaj więcej

Pożyczki online przez internet – bezpieczeństwo, wygoda i szybkość

Czytaj więcej

Kiedy warto postawić na assistance krótkoterminowe?

Czytaj więcej

DTP kluczem do marketingu międzynarodowego

Czytaj więcej

Jak wygląda internet domowy z umową bezterminową?

Czytaj więcej

Reprodukcje obrazów – hit czy kit?

Czytaj więcej

Kalendarze personalizowane

Czytaj więcej

Kserokopiarki Canon – obowiązkowy element wyposażenia biura i nie tylko

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe? 14 marca 2023
  • Jaki kalendarz wybrać? 10 marca 2023
  • Nośniki reklamy zewnętrznej 6 marca 2023
  • Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć? 23 lutego 2023
  • Do czego może być wykorzystany druk 3D? 16 lutego 2023
  • Jakie zadania spełniają pudełka kartonowe? 6 lutego 2023
  • Wysokiej jakości panele kontrolne i płyty czołowe dla branży RTV/AGD 3 lutego 2023
  • Wydruki reklamowe – co wybrać dla firmy? 1 lutego 2023

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.