Jak skutecznie reklamować usługi drukarskie w sieci?

Dorota Wanat
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Aktualnie coraz większą część środków przeznacza się na reklamę internetową. Słusznie, bo to właśnie w internecie klienci szukają sprawdzonych firm, czytają opinie i porównują oferty cenowe. 

Od czego zacząć? 

Jako właściciel drukarni – internetowej lub stacjonarnej – na początku zadaj sobie pytanie, do kogo kierujesz swój przekaz i jaka grupa stanowi Twoją główną klientelę. Czy są to studenci z pobliskiej uczelni, a może raczej firmy, które potrzebują materiałów reklamowych? To ważne, aby zdawać sobie sprawę, do kogo chcesz dotrzeć ze swoją ofertą. Dopiero po określeniu grupy docelowej możesz rozsądnie pokierować dalszymi działaniami.

Strona internetowa

Strona internetowa
(fot. Pankaj Patel, źródło: unsplash.com)

Kiedy mowa o działaniach sieciowych, intuicyjnie myślimy przede wszystkim o stronie internetowej. Oczywiście, nie wystarczy ją posiadać, by przynosiła pożądane efekty. Niezależnie od tego, czy postawisz na nieco bardziej rozbudowaną witrynę, czy prostą stronę docelową (tzw. landing page), musisz pamiętać o najważniejszych elementach:

  • Zadbaj o odpowiednie pozycjonowanie strony – to absolutna podstawa. Strona, na którą nikt nie zajrzy, nie będzie miała szans spełnić swojej funkcji. Upewnij się, że teksty na witrynie zawierają odpowiednie słowa kluczowe, które skierują ruch na stronę. Pomocne może być np. prowadzenie bloga, jednak w tym przypadku należy pamiętać o regularności wpisów i jakości zamieszczanych tekstów. “Puste” wpisy, zamieszczane tylko dla celów pozycjonowania, szybko wzbudzą podejrzliwość klientów i mogą zniechęcić ich do podjęcia współpracy. 
  • Pokaż swoje portfolio – nawet najlepsze słowa nie oddadzą tyle, co obraz, dlatego podziel się wizualizacjami i realizacjami swoich projektów. Tylko w ten sposób klient będzie mógł z całą pewnością stwierdzić, czy jakość i styl pracy przemawia do niego na tyle, aby podjął współpracę właśnie z Twoją firmą. Pokaż się od najlepszej strony i pochwal efektami, z których jesteś dumny! 
  • Upewnij się, że strona przemawia językiem korzyści i zawiera niezbędne informacje określ przybliżony czas realizacji projektów, zapewnij o personalizacji produktów, pokaż otwartość na sugestie klienta, podkreśl dbałość o detale i szeroki wybór usług. Ważne, abyś znalazł coś, co wyróżnia Twoją firmę na tle konkurencji (np. gwarancja na usługi, bezpłatna wycena, czy nietypowe formaty realizacji), a następnie zbudował swój komunikat oparty na tych właśnie cechach. Nie zapomnij o aktualizowaniu danych kontaktowych. Aby ułatwić klientom dojazd do Twojej firmy, możesz zamieścić interaktywną mapę lub podpowiedzieć, jakimi liniami autobusów najprościej do Ciebie dotrzeć. 
  • Bądź w kontakcie – na stronie internetowej nie da się zamieścić wszystkiego, dlatego konsumenci często mają dodatkowe pytania. Zadbaj o umieszczenie czytelnego i prostego formularza kontaktowego, który pomoże w przystępny sposób rozwiać ich wątpliwości.

Media społecznościowe

Mówi się, że jeśli nie ma Cię na Facebooku, to znaczy, że nie istniejesz. I choć od czasu facebookowego boomu niebieski portal zyskał spore grono konkurentów (Instagram, Snapchat, TikTok, YouTube), wciąż pozostaje on istotnym (i stosunkowo tanim) źródłem pozyskiwania klientów.

O czym musisz pamiętać? Przede wszystkim, nie twórz contentu na siłę. Fani marki od razu to wyczują i zrezygnują z obserwowania profilu Twojej firmy. Upewnij się, że Twoje wpisy są merytoryczne i spełniają którąś z potrzeb konsumenta (np. potrzebę rozrywki). 

Jeśli masz takie działania na koncie, pochwal się działaniami CSR! Zaangażowanie w sprawy społeczeństwa – zarówno lokalnego, jak i globalnego – jest istotne dla współczesnej klienteli. 

Dziewczyna z telefonem komórkowym
(fot. Tim Mossholder, źródło: unsplash.com)

Facebook pozwala na reklamę celowaną w konkretną grupę (np. wiekową lub mieszkającą na danym terenie). To tutaj przyda Ci się określona wcześniej grupa docelowa Twoich usług. Zadbaj, żeby to właśnie ona dowiedziała się o Twojej stronie i aktualnych działaniach jako pierwsza – wówczas zwiększysz swoje szanse na konwersję i realny wzrost zysków. Warto sezonowo reklamować konkretne produkty, które spełnią aktualne potrzeby klientów – reklama kalendarza w środku roku przyniesie raczej niewielkie zainteresowanie. 

I pamiętaj – jakość usług jest najważniejsza. Niedbały język komunikacji w mediach społecznościowych może dać niemiłe wrażenie, że z podobną niedbałością firma podchodzi do realizacji usług. Dlatego, jeśli nie operujesz najlepiej słowem pisanym i po prostu “nie czujesz” tekstów marketingowych, oddaj prowadzenie profilu w ręce profesjonalistów. To naprawdę się opłaca.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Jak wysłać paczkę do klienta i zrobić dobre wrażenie?
Jak wysłać paczkę do klienta i zrobić dobre wrażenie?
Nadawanie przesyłek do klientów. Krótki poradnik dobrych praktyk.
/