Aktualnie coraz większą część środków przeznacza się na reklamę internetową. Słusznie, bo to właśnie w internecie klienci szukają sprawdzonych firm, czytają opinie i porównują oferty cenowe.
Jako właściciel drukarni – internetowej lub stacjonarnej – na początku zadaj sobie pytanie, do kogo kierujesz swój przekaz i jaka grupa stanowi Twoją główną klientelę. Czy są to studenci z pobliskiej uczelni, a może raczej firmy, które potrzebują materiałów reklamowych? To ważne, aby zdawać sobie sprawę, do kogo chcesz dotrzeć ze swoją ofertą. Dopiero po określeniu grupy docelowej możesz rozsądnie pokierować dalszymi działaniami.
Kiedy mowa o działaniach sieciowych, intuicyjnie myślimy przede wszystkim o stronie internetowej. Oczywiście, nie wystarczy ją posiadać, by przynosiła pożądane efekty. Niezależnie od tego, czy postawisz na nieco bardziej rozbudowaną witrynę, czy prostą stronę docelową (tzw. landing page), musisz pamiętać o najważniejszych elementach:
Mówi się, że jeśli nie ma Cię na Facebooku, to znaczy, że nie istniejesz. I choć od czasu facebookowego boomu niebieski portal zyskał spore grono konkurentów (Instagram, Snapchat, TikTok, YouTube), wciąż pozostaje on istotnym (i stosunkowo tanim) źródłem pozyskiwania klientów.
O czym musisz pamiętać? Przede wszystkim, nie twórz contentu na siłę. Fani marki od razu to wyczują i zrezygnują z obserwowania profilu Twojej firmy. Upewnij się, że Twoje wpisy są merytoryczne i spełniają którąś z potrzeb konsumenta (np. potrzebę rozrywki).
Jeśli masz takie działania na koncie, pochwal się działaniami CSR! Zaangażowanie w sprawy społeczeństwa – zarówno lokalnego, jak i globalnego – jest istotne dla współczesnej klienteli.
Facebook pozwala na reklamę celowaną w konkretną grupę (np. wiekową lub mieszkającą na danym terenie). To tutaj przyda Ci się określona wcześniej grupa docelowa Twoich usług. Zadbaj, żeby to właśnie ona dowiedziała się o Twojej stronie i aktualnych działaniach jako pierwsza – wówczas zwiększysz swoje szanse na konwersję i realny wzrost zysków. Warto sezonowo reklamować konkretne produkty, które spełnią aktualne potrzeby klientów – reklama kalendarza w środku roku przyniesie raczej niewielkie zainteresowanie.
I pamiętaj – jakość usług jest najważniejsza. Niedbały język komunikacji w mediach społecznościowych może dać niemiłe wrażenie, że z podobną niedbałością firma podchodzi do realizacji usług. Dlatego, jeśli nie operujesz najlepiej słowem pisanym i po prostu “nie czujesz” tekstów marketingowych, oddaj prowadzenie profilu w ręce profesjonalistów. To naprawdę się opłaca.