Nowy rok – nowa IKEA. Szwedzka firma zapowiedziała wprowadzenie wielu zmian, a wśród nich koniec papierowych oraz cyfrowych katalogów swoich produktów.
Katalogi IKEA to już w zasadzie tradycja. W wersji drukowanej były wydawane co roku od 1951, najpierw tylko w Szwecji. W ostatnich latach docierały do konsumentów na całym świecie, także za sprawą swojej wersji cyfrowej. Skąd więc taka decyzja? Firma tłumaczy, że wpływ na nią miały zmiany w podejściu konsumentów do zakupów, częściowo spowodowane pandemią koronawirusa.
Katalogi szwedzkiej firmy od zawsze uznawane były za przykład nieszablonowego podejścia do tej formy reklamy. Kolejne wydania zachwycały wysokiej jakości fotografiami wnętrz, a wspaniałe aranżacje wyznaczały trendy i inspirowały ludzi na całym świecie.
Światowy lockdown doprowadził do znaczących zmian w zachowaniach konsumentów. Ludzie coraz częściej i chętniej robią zakupy w internecie. Te zmiany nie ominęły także sklepów IKEA – w tym przypadku sprzedaż online wzrosła o niemal 45%. Dlatego firma zdecydowała się na poszukiwanie nowych sposobów komunikacji z klientami, a tradycyjne katalogi zastąpią aplikacja oraz media społecznościowe.
Jesienią 2021 roku ma się ukazać specjalna publikacja upamiętniająca historię i osiągnięcia katalogu.