Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Druk > Reklamowy >

Zbuduj lojalność konsumentów! Karta stałego klienta

Klaudia Kostyra Klaudia Kostyra
14 maja 2021
w Druk, Reklamowy
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Elegancka karta lojalnościowa

(fot. Diana Polekhina, źródło: unsplash.com)

Programy lojalnościowe to jeden z najpopularniejszych sposobów budowania długofalowych relacji z klientem. Niezbędnym elementem takiego programu jest oczywiście karta stałego klienta.

Programy lojalnościowe są bardzo skutecznym narzędziem marketingowo-promocyjnym i motywują klientów do określonych działań oraz zachowań. Zachętą są oczywiście różnorodne benefity i korzyści materialne – upominki rzeczowe, oferty i rabaty dostępne jedynie dla posiadaczy kart.

Korzyści płynące z programów lojalnościowych

Według badań konsumenckich programy lojalnościowe mają wpływ na sprzedaż i odbiór marki:

  • kreują pozytywny wizerunek firmy;
  • sprawiają, że konsument czuje się wyjątkowo;
  • zachęcają do korzystania z produktów i usług firmy;
  • budują zaangażowanie i zaufanie klientów;
  • sprawiają, że konsumenci chętniej dokonują powtórnych zakupów, częściej sięgają po inne produkty firmy;
  • zwiększają przywiązanie klienta do marki.
Płatność kartą w sklepie
(fot. Blake Wisz, źródło: unsplash.com)

Karty stałego klienta

Karty stałego klienta pozwalają w prosty i wygodny sposób realizować założenia programu lojalnościowego, naliczać punkty do premii oraz rabaty i promocje. Trzeba też pamiętać o tym, by program lojalnościowy był nie tylko atrakcyjny dla klientów, ale też przynosił firmie realne zyski. 

Na przykład IKEA, oprócz zniżek, oferuje swoim klubowiczom kawę i herbatę za złotówkę, a w tygodniu jedno danie w cenie specjalnej. Karta IKEA zapamiętuje paragony klientów, więc nie ma potrzeby zbierania tych papierowych. Co więcej, i to wyróżnia firmę na tle konkurencji, klubowicze mogą wziąć udział w darmowych warsztatach z projektowania i dekorowania wnętrz. 

Firma Yves Rocher już na powitanie daje stałym klientom prezent, a jeśli go nie chcą, mogą wybrać zasadzenie drzewa (według licznika zasadzono ich już 88 milionów). W swoje urodziny klubowicze kupią wybrane produkty o 50% taniej, a cyklicznie firma dorzuca kosmetyk za grosz do zakupów nawet od 14,99 zł.

A jakie warianty kart masz do wyboru? 

Karty na pieczątki

Najpopularniejszy i najprostszy do wprowadzenia rodzaj kart. Nie wymagają tworzenia specjalnego systemu, a mechanizm działania jest dla wszystkich zrozumiały – klient przy każdej wizycie zbiera pieczątki i po uzbieraniu odpowiedniej ilości otrzymuje produkt lub usługę za darmo albo w promocyjnej cenie. Taka forma nagradzania klientów nie przynosi zbyt wiele korzyści firmie.

Karta z rabatem

Taka karta daje klientowi prawo do korzystania ze stałego rabatu na produkty lub usługi. To również nie jest najlepsza metoda budowania lojalności, ponieważ nie sprzyja tworzeniu długofalowej relacji z klientem.

Karta z identyfikatorem

Karty ze specjalnym narzędziem identyfikacji, które dają możliwość synchronizacji z systemem informatycznym. System zbiera dane o kliencie i jego zakupach, pozwala się z nim kontaktować i automatycznie nalicza punkty lojalnościowe. Sposoby nagradzania konsumenta mogą być bardzo zróżnicowane. 

Karta-brelok

Klienci często zapominają swoich kart, jeśli nie używają ich regularnie. Dodatkowym problemem jest nadmiar „plastików” w portfelach. Dlatego firmy czasami decydują się na wprowadzenie kart w wersji minibreloków do kluczy.

Czerwona karta płatnicza
(źródło: pexels.com)

Elektroniczna karta w telefonie

Najbardziej nowoczesnym rozwiązaniem są oczywiście karty w formie cyfrowej na telefonie. W tym wypadku ryzyko, że klient nie będzie miał karty przy sobie, jest bardzo niskie. Co więcej, taka karta nie generuje dodatkowych kosztów związanych z jej wykonaniem. Nie zajmuje też miejsca w portfelu i nie można jej zgubić ani zniszczyć. Pozwala także na sprawne komunikowanie się z klientem bezpośrednio przez powiadomienia na jego telefonie, a sam klient ma łatwy wgląd w stan punktów na swoim koncie i dostępne nagrody.

Jak nagradzać i motywować klientów?

Jest wiele sposobów na budowanie relacji z konsumentami, zachęcanie ich do korzystania z Twoich usług i produktów. Możesz także nagradzać klientów za polecanie swojej firmy innym osobom.

Za aktywność i lojalność klienci są najczęściej nagradzani rabatami, upominkami firmowymi, dostępem do limitowanych promocji i produktów. Zebrane punkty lojalnościowe mogą wymieniać na zniżki, dopłaty do kolejnych zakupów, tańsze lub darmowe usługi, a także nagrody rzeczowe.

Ważne, by klienci rzeczywiście odczuwali korzyści płynące z programu lojalnościowego. Niech Twoja oferta będzie atrakcyjna i interesująca, a przy tym niezbyt zawiła i pełna pułapek, które będą uniemożliwiały klientom korzystanie z benefitów.

Tagi: gadżety biurowewizytówka firmowa
Poprzedni wpis

Krótko i na temat. Za co uwielbiamy pocztówki?

Następny wpis

Tampodruk czy sitodruk. Co wybrać do znakowania produktów?

Następny wpis
Długopis i ołówek

Tampodruk czy sitodruk. Co wybrać do znakowania produktów?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nie przegap

Poradnik techniczny

Toner Canon — doskonała jakość wydruków dla Twojej drukarki

1 czerwca 2023
Druk

Dlaczego druk wciąż ma znaczenie w erze cyfrowej?

26 maja 2023
Reklama

Druk cyfrowy: Innowacyjna technologia, która zmienia oblicze przemysłu poligraficznego

26 maja 2023
Druk

Druk: Rewolucja w sposobie tworzenia i udostępniania treści

23 maja 2023

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Inne
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe branża poligraficzna czasopisma design druk 3D drukarka drukarki drukarki domowe druk artystyczny druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie zdjęć druk reklamowy druk wielkoformatowy ekologia Eticod gadżety biurowe gadżety reklamowe jakie kolory katalog produktów marketing maszyna drukująca Full LED nadruk nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki opakowania na produkty poligrafia polskie wydawnictwa poradnik techniczny problemy techniczne przygotowanie do druku reklama rodzaje papieru self-publishing techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wiadomości wizytówka firmowa

Reklama

Ewolucja reklamy: Jak nowe technologie wpływają na efektywność kampanii reklamowych

Czytaj więcej

Druk cyfrowy: Innowacyjna technologia, która zmienia oblicze przemysłu poligraficznego

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Toner Canon — doskonała jakość wydruków dla Twojej drukarki 1 czerwca 2023
  • Dlaczego druk wciąż ma znaczenie w erze cyfrowej? 26 maja 2023
  • Druk cyfrowy: Innowacyjna technologia, która zmienia oblicze przemysłu poligraficznego 26 maja 2023
  • Druk: Rewolucja w sposobie tworzenia i udostępniania treści 23 maja 2023
  • Ewolucja reklamy: Jak nowe technologie wpływają na efektywność kampanii reklamowych 23 maja 2023
  • Rewolucja w druku 3D: Jak ta technologia rewolucjonizuje produkcję i prototypowanie? 19 maja 2023
  • Jakie technologie druku są stosowane w nowoczesnych drukarniach i jak wpływają na jakość wydruków? 18 maja 2023
  • Plotery: Precyzyjne narzędzia graficzne 17 maja 2023

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.