Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Druk > Artystyczny >

Uzyskaj metaliczny połysk na swoim wydruku! O brązowaniu

Klaudia Kostyra Klaudia Kostyra
26 sierpnia 2021
w Artystyczny, Druk
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Uzyskaj metaliczny połysk na swoim wydruku! O brązowaniu

TVER, RUSSIA - AUGUST 24, 2021: An employee is at work at a shop of the Tver Printing Plant of Children's Literature. The enterprise makes it to the top 3 largest Russian printing plants and holds a 15% market share of children's and educational books. Andrei Vasilyev/TASS (Photo by Andrei VasilyevTASS via Getty Images)

Jedną z metod uszlachetniania druku, dającą niezwykłe efekty, jest brązowanie. Choć znane jest od lat 70., to obecnie wciąż cieszy się dużą popularnością.

Współczesna poligrafia oferuje wiele różnorodnych metod końcowej obróbki wydruków i produktów poligraficznych, m.in. laminowanie, tłoczenie czy brązowanie właśnie. Każdy z nich pozwala na osiągnięcie niepowtarzalnych efektów, które podnoszą walory jakościowe i wizualne wydruków, zwiększają ich trwałość i nadają im wyjątkowy styl.

Czym jest brązowanie?

Brązowanie to oryginalna metoda, która pozwala uzyskać niesamowite efekty w produkcji etykiet, opakowań prezentowych, kartek, ekskluzywnych zaproszeń i innych rodzajów produktów poligraficznych. Na Zachodzie stała się powszechna w latach 70. ubiegłego wieku, a obecnie za sprawną nowych osiągnięć technologicznych przeżywa renesans. Zanim jednak brązowanie stało się domeną maszyn, metaliczne zdobienia na wydrukach robiono ręcznie. Można domyślić się, że jakość i szybkość wykonania w tym wypadku pozostawiała wiele do życzenia.

Istotą brązowania jest nałożenie specjalnego proszku brązującego i pigmentów na warstwę pokrytą klejem. Takie pigmenty charakteryzują się cząsteczkami o większym rozmiarze niż pigmenty standardowych farb.

Cechy metody

Zastosowanie technologii brązowania pozwala uzyskać zaskakująco jasny, spektakularny, opalizujący obraz, a także wrażenie trójwymiarowości. Efekt jest bardziej niezwykły niż przy użyciu farb metalicznych, lakieru czy hot stampingu. Ponadto brązowanie jest zdecydowanie tańsze. Jednocześnie sprzęt nowej generacji pozwala na nanoszenie proszku brązującego na różne uszczelnione materiały, tworzenie zarówno cienkich linii, jak i dużych wzorów.

Istnieje wiele odcieni proszku brązującego, od prawie zimnego białego złota po bogatą czerwoną miedź. Przed nałożeniem proszku powierzchnia jest pokrywana warstwą kolorowego pigmentu. W przypadku zimnych, srebrnych odcieni jest to kolor niebiesko-szary, a dla złotych, ciepłych odcieni – żółty.

Dostępne są także niezwykłe proszki z efektem holograficznym. Osiągnięciem najnowszych technologii są także pigmenty silikonowe. Dają możliwość wyboru z bogatej palety kolorów i całej gamy efektów optycznych: od delikatnej satyny i diamentowego połysku po wyzywający metaliczny blask.

Profesjonalny sprzęt do brązowania zapewnia wysoką szybkość wykonania i niskie koszty produkcji. W przypadku małych nakładów możliwe jest ręczne brązowanie. Aby proszek dłużej trzymał się i pozostawał odporny na ścieranie, na powierzchnię produktu nakłada się warstwę lakieru dyspersyjnego lub UV.

Zastosowanie technologii

Żadna inna metoda druku lub jego uszlachetniania nie daje takich efektów, dlatego brązowanie staje się coraz bardziej popularne w produkcji niestandardowych produktów poligraficznych – marketingowych, prezentowych, promocyjnych itd. Brązowanie szczególnie często wykorzystywane jest przy tworzeniu etykiet, opakowań kartonowych, do projektowania okładek książek, w reprodukcji starych ikon i zabytkowych dzieł literackich itp.

W dzisiejszym świecie otacza nas ogromna ilość poligrafii reklamowej i biznesowej. I oczywiście każdy chce wyróżnić się na tle innych. Aby to zrobić, drukarze starają się oferować różnorodne metody i technologie. Istnieją na przykład lakiery o różnych smakach, designerskie papiery, dające różne wrażenia dotykowe czy technologie druku trójwymiarowego. Brązowanie to kolejny sposób, aby każdy wydruk stał się bardziej niezwykły i atrakcyjny dla odbiorcy.

Przeczytaj też: https://printure.pl/druk/efekt-3d-bez-okularow-o-druku-soczewkowym/

Photo by Andrei Vasilyev\TASS via Getty Images

Tagi: druk i poligrafiametaliczny połysk na wydrukuuszlachetnianie druku
Poprzedni wpis

Efekt 3D bez okularów! O druku soczewkowym

Następny wpis

Najczęstsze problemy z drukarkami — jak sobie z nimi poradzić?

Następny wpis
Najczęstsze problemy z drukarkami — jak sobie z nimi poradzić?

Najczęstsze problemy z drukarkami — jak sobie z nimi poradzić?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap

Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe?
Reklama

Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe?

14 marca 2023
Jaki kalendarz wybrać?
Artystyczny

Jaki kalendarz wybrać?

10 marca 2023
Nośniki reklamy zewnętrznej
Reklama

Nośniki reklamy zewnętrznej

6 marca 2023
Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć?
Reklama

Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć?

23 lutego 2023

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe branża poligraficzna czasopisma design druk 3D drukarka drukarki drukarki domowe druk artystyczny druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie zdjęć druk reklamowy druk wielkoformatowy gadżety biurowe gadżety reklamowe jakie kolory katalog produktów marketing nadruk nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki opakowania na produkty poligrafia polskie wydawnictwa poradnik techniczny problemy techniczne przygotowanie do druku reklama reklama zewnętrzna rodzaje papieru self-publishing techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wiadomości wizerunek firmy wizytówka firmowa wydarzenia

Reklama

Jak dobrać właściwą formę druku?

Czytaj więcej

Dlaczego warto zamówić papier pakowy z nadrukiem?

Czytaj więcej

Sprawdzona drukarnia w Warszawie Druk24h – druk najwyższej jakości zawsze na czas

Czytaj więcej

Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w Google Ads?

Czytaj więcej

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?

Czytaj więcej

Rodzaje form drukowych

Czytaj więcej

Ekologiczne gadżety konferencyjne – zareklamuj swoją firmę!

Czytaj więcej

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega i dlaczego jest ważne

Czytaj więcej

Stojaki na ulotki – sprawdzona i tradycyjna forma reklamy

Czytaj więcej

Co to jest influencer marketing i jak to wykorzystać w swojej firmie?

Czytaj więcej

Agencja SEO – jak wybrać skuteczną?

Czytaj więcej

Czy w ubezpieczeniu nieruchomości warto szukać oszczędności?

Czytaj więcej

Fleksodruk dla tekturowych opakowań wysyłkowych (i nie tylko)

Czytaj więcej

Pożyczki online przez internet – bezpieczeństwo, wygoda i szybkość

Czytaj więcej

Kiedy warto postawić na assistance krótkoterminowe?

Czytaj więcej

DTP kluczem do marketingu międzynarodowego

Czytaj więcej

Jak wygląda internet domowy z umową bezterminową?

Czytaj więcej

Reprodukcje obrazów – hit czy kit?

Czytaj więcej

Kalendarze personalizowane

Czytaj więcej

Kserokopiarki Canon – obowiązkowy element wyposażenia biura i nie tylko

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe? 14 marca 2023
  • Jaki kalendarz wybrać? 10 marca 2023
  • Nośniki reklamy zewnętrznej 6 marca 2023
  • Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć? 23 lutego 2023
  • Do czego może być wykorzystany druk 3D? 16 lutego 2023
  • Jakie zadania spełniają pudełka kartonowe? 6 lutego 2023
  • Wysokiej jakości panele kontrolne i płyty czołowe dla branży RTV/AGD 3 lutego 2023
  • Wydruki reklamowe – co wybrać dla firmy? 1 lutego 2023

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.