Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Druk > Reklamowy >

Teczki jako ciekawa forma reklamy

Klaudia Kostyra Klaudia Kostyra
27 stycznia 2022
w Druk, Reklamowy
Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis
Teczki jako ciekawa forma reklamy

Współczesne technologie drukarskie pozwalają na tworzenie różnorodnych materiałów reklamowych na dowolnych powierzchniach, jednak wśród najpopularniejszych nadal królują klasyki takie jak teczki.

Teczki to nie tylko kolejny rodzaj produktów poligraficznych, ale także skuteczne, wielofunkcyjne narzędzie reklamowe. Są kluczową częścią tożsamości korporacyjnej każdej firmy. Służą do przechowywania i zbierania dokumentów biznesowych, dystrybucji materiałów reklamowych itp. Przy tym jest to rzecz praktyczna i bardzo funkcjonalna, a do tego niedroga.

Projektowanie teczek

Jak każdy produkt promujący firmę, również teczki muszą spełniać wysokie wymagania zarówno pod względem projektu, jak i poziomu wykonania. W końcu ma być to swego rodzaju reprezentacja firmy, która będzie wpływać na jej wizerunek na niemal wszystkich spotkaniach biznesowych, seminariach, wystawach i konferencjach. Dlatego teczka musi być solidna i mieć estetyczny wygląd. 

Folder wykonany z wysokiej jakości materiałów, w tym także farb drukarskich, będzie dłużej spełniał swoje zadanie. Co ciekawe, sama teczka może podnieść wartość swojej zawartości – odbiorca lepiej oceni to, co znajduje się w środku, jeśli samo opakowanie będzie dobrej jakości.

Ważnym etapem projektowania teczki jest rozmieszczenie informacji tekstowych i graficznych. Mogą znajdować się po wewnętrznej stronie lub z tyłu folderu, częściowo na okładce. Należy dokładnie przemyśleć, co i gdzie powinno się znaleźć, aby całość była harmonijna, przyjemna w odbiorze i czytelna.

Materiały dla teczek firmowych

Do drukowania teczek promocyjnych wykorzystuje się głównie trzy rodzaje materiałów: karton, papier i plastik. Rzadziej firmy decydują się na warianty ze skóry i ekoskóry – są one bardziej eleganckie i prestiżowe, ale zdecydowanie więcej kosztują.

Karton jest najpopularniejszym i najbardziej wszechstronnym materiałem do drukowania folderów. Jest wytrzymały, trwały, łatwo się składa i nadaje się do każdego dodatkowego wykończenia oraz designu.

Rzadziej niż karton używany jest papier o dużej gęstości (300 g/m²). Nie jest tak wytrzymały i szybciej przeciera się na zgięciach, nie pozwala też na tworzenie teczek o grubych, sztywnych grzbietach. Jednak w przypadku dokumentów o małej objętości takie cienkie teczki sprawdzą się idealnie. Można je dowolnie ozdobić, ale warto postawić na minimalizm, by nie podnosić kosztów wykonania. Teczki z papieru będą też doskonałym wyborem do użytku wewnętrznego w firmie.

Plastik wykorzystuje się do przemysłowej produkcji teczek, na które następnie nakłada się logo firmowe i inne informacje. Oznacza to, że projekt, wymiary i kształt teczki są zasadniczo ograniczone przez asortyment konkretnego sklepu. 

Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Aneta Nettik (@creative_allrightsreserved)

Aby umieścić obraz graficzny lub tekstowy na teczce wykonanej tworzywa sztucznego, stosuje się tłoczenie lub sitodruk. W pierwszym przypadku reliefowy (wklęsły lub wypukły) obraz jest drukowany na powierzchni za pomocą wcześniej wykonanej matrycy. W drugim – specjalne maszyny wypełniają szablon farbą. 

Obie opcje pozwalają wybrać kolory oraz dodać matowy, błyszczący czy metaliczny efekt. Najprostszym i najtańszym sposobem jest jednak przyklejenie na teczce informacji reklamowych i logo wydrukowanych wcześniej na przeźroczystej folii.

Warianty konstrukcji teczek firmowych

W zależności od budowy teczki możemy wyróżnić kilka rodzajów: teczki kopertowe, z wewnętrznymi narożnikami lub zakładkami, metalowymi pierścieniami, z gumkami, wiązane na wstążki czy zapinane na rzepy.

Jednak podstawowe teczki są jednoczęściowe lub klejone. Te pierwsze drukowane są na arkuszu w formacie A2 (w standardowej wersji), a następnie wycinane, składane wzdłuż linii do rozmiaru A4. W razie potrzeby przyklejane są dodatkowe zakładki i kieszonki, dodawane gumki i inne zapięcia.

Lepszym wyborem wydają się jednak teczki klejone, ponieważ pozwalają zaoszczędzić papier lub tekturę. W tym przypadku odpady produkcyjne są znacznie mniejsze – teczka od razu jest drukowana w pożądanym formacie, a wszystkie jej elementy są później klejone. Jeśli zamawiasz teczki z papieru wysokiej jakości lub zależy Ci na niewielkim nakładzie, lepiej wybierz tę opcję.

Firmowa teczka – zalety

Teczka reklamowa to efektowne opakowanie i efektywne narzędzie reklamy długoterminowej. Drukowanie własnych folderów do dystrybucji i przechowywania dokumentów oraz materiałów reklamowych i informacyjnych ma wiele zalet. Wśród nich wymienić trzeba:

  • trwałość i długą żywotność;
  • niskie koszty wykonania;
  • stałą i nie natrętną obecność w świadomości współpracowników, partnerów i klientów;
  • atrakcyjny wygląd, wpływający także na lepszy odbiór zawartości;
  • praktyczność i przydatność;
  • niezliczone możliwości projektowe.

W teczkach firmowych można przekazywać i przechowywać:

  • umowy, dokumenty księgowe, dokumenty do podpisu – zarówno dla obecnych, jak i potencjalnych partnerów i klientów;
  • materiały informacyjne dla uczestników spotkania, konferencji czy prezentacji;
  • komplet materiałów reklamowych na targach branżowych, imprezach tematycznych.

Połączenie praktyczności, dużej powierzchni reklamowej i szerokiego zakresu zastosowań niewątpliwie sprawia, że teczki zajmują wysoką pozycję na liście produktów idealnych do tworzenia wizerunku biznesowego każdej firmy.

Zdj. główne: Savannah Wakefield/unsplash.com

Tagi: działania marketingowegadżety reklamowewizerunek firmy
Poprzedni wpis

Historia polskiej szkoły plakatu

Następny wpis

Jak najlepiej oprawić pracę dyplomową? Nasze sprawdzone porady

Następny wpis
Jak najlepiej oprawić pracę dyplomową? Nasze sprawdzone porady

Jak najlepiej oprawić pracę dyplomową? Nasze sprawdzone porady

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap

Becky Phan/unsplash.com
Artystyczny

Chcesz wydrukować pocztówki? Sprawdź, jakie
parametry są istotne

19 maja 2022
Charisse Kenion/unsplash.com
Baza wiedzy

Jak uniknąć najgorszych błędów w druku konwencjonalnym

13 maja 2022
Mildlee/unsplash.com
Druk

Dlaczego opakowania są ważne w identyfikacji wizualnej?

13 maja 2022
Patrick/unsplash.com
Baza wiedzy

Plik RAW a JPG. Zalety i wady obu rozwiązań, Cz.2 – plik JPG

11 maja 2022

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe branża poligraficzna czasopisma druk 3D drukarka drukarki drukarki domowe druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie zdjęć druk pocztówek druk soczewkowy druk wielkoformatowy ekologia Eticod fotografia gadżety biurowe jakie kolory katalog produktów marketing maszyna drukująca Full LED metaliczny połysk na wydruku nadruki reklamowe nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki obróbka zdjęć opakowania na produkty papier ekologiczny poligrafia polska izba książki polska press polskie wydawnictwa problemy techniczne przygotowanie do druku rodzaje papieru techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wizytówka firmowa

Reklama

Jak dobrać właściwą formę druku?

Czytaj więcej

Dlaczego warto zamówić papier pakowy z nadrukiem?

Czytaj więcej

Sprawdzona drukarnia w Warszawie Druk24h – druk najwyższej jakości zawsze na czas

Czytaj więcej

Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w Google Ads?

Czytaj więcej

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?

Czytaj więcej

Rodzaje form drukowych

Czytaj więcej

Ekologiczne gadżety konferencyjne – zareklamuj swoją firmę!

Czytaj więcej

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega i dlaczego jest ważne

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Chcesz wydrukować pocztówki? Sprawdź, jakie
    parametry są istotne
    19 maja 2022
  • Jak uniknąć najgorszych błędów w druku konwencjonalnym 13 maja 2022
  • Dlaczego opakowania są ważne w identyfikacji wizualnej? 13 maja 2022
  • Plik RAW a JPG. Zalety i wady obu rozwiązań, Cz.2 – plik JPG 11 maja 2022
  • Plik RAW a JPG. Zalety i wady obu rozwiązań, cz.1 – plik RAW 5 maja 2022
  • Pozycjonowanie opencart – wszystko co warto o nim wiedzieć 2 maja 2022
  • Idealna ulotka reklamowa. Jaka powinna być? 22 kwietnia 2022
  • Większa wydajność druku białym atramentem? To możliwe! 20 kwietnia 2022

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.