Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Druk > Reklamowy >

Teczki jako ciekawa forma reklamy

Klaudia Kostyra Klaudia Kostyra
27 stycznia 2022
w Druk, Reklamowy
Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Współczesne technologie drukarskie pozwalają na tworzenie różnorodnych materiałów reklamowych na dowolnych powierzchniach, jednak wśród najpopularniejszych nadal królują klasyki takie jak teczki.

Teczki to nie tylko kolejny rodzaj produktów poligraficznych, ale także skuteczne, wielofunkcyjne narzędzie reklamowe. Są kluczową częścią tożsamości korporacyjnej każdej firmy. Służą do przechowywania i zbierania dokumentów biznesowych, dystrybucji materiałów reklamowych itp. Przy tym jest to rzecz praktyczna i bardzo funkcjonalna, a do tego niedroga.

Projektowanie teczek

Jak każdy produkt promujący firmę, również teczki muszą spełniać wysokie wymagania zarówno pod względem projektu, jak i poziomu wykonania. W końcu ma być to swego rodzaju reprezentacja firmy, która będzie wpływać na jej wizerunek na niemal wszystkich spotkaniach biznesowych, seminariach, wystawach i konferencjach. Dlatego teczka musi być solidna i mieć estetyczny wygląd. 

Folder wykonany z wysokiej jakości materiałów, w tym także farb drukarskich, będzie dłużej spełniał swoje zadanie. Co ciekawe, sama teczka może podnieść wartość swojej zawartości – odbiorca lepiej oceni to, co znajduje się w środku, jeśli samo opakowanie będzie dobrej jakości.

Ważnym etapem projektowania teczki jest rozmieszczenie informacji tekstowych i graficznych. Mogą znajdować się po wewnętrznej stronie lub z tyłu folderu, częściowo na okładce. Należy dokładnie przemyśleć, co i gdzie powinno się znaleźć, aby całość była harmonijna, przyjemna w odbiorze i czytelna.

Materiały dla teczek firmowych

Do drukowania teczek promocyjnych wykorzystuje się głównie trzy rodzaje materiałów: karton, papier i plastik. Rzadziej firmy decydują się na warianty ze skóry i ekoskóry – są one bardziej eleganckie i prestiżowe, ale zdecydowanie więcej kosztują.

Karton jest najpopularniejszym i najbardziej wszechstronnym materiałem do drukowania folderów. Jest wytrzymały, trwały, łatwo się składa i nadaje się do każdego dodatkowego wykończenia oraz designu.

Rzadziej niż karton używany jest papier o dużej gęstości (300 g/m²). Nie jest tak wytrzymały i szybciej przeciera się na zgięciach, nie pozwala też na tworzenie teczek o grubych, sztywnych grzbietach. Jednak w przypadku dokumentów o małej objętości takie cienkie teczki sprawdzą się idealnie. Można je dowolnie ozdobić, ale warto postawić na minimalizm, by nie podnosić kosztów wykonania. Teczki z papieru będą też doskonałym wyborem do użytku wewnętrznego w firmie.

Plastik wykorzystuje się do przemysłowej produkcji teczek, na które następnie nakłada się logo firmowe i inne informacje. Oznacza to, że projekt, wymiary i kształt teczki są zasadniczo ograniczone przez asortyment konkretnego sklepu. 

Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Aneta Nettik (@creative_allrightsreserved)

Aby umieścić obraz graficzny lub tekstowy na teczce wykonanej tworzywa sztucznego, stosuje się tłoczenie lub sitodruk. W pierwszym przypadku reliefowy (wklęsły lub wypukły) obraz jest drukowany na powierzchni za pomocą wcześniej wykonanej matrycy. W drugim – specjalne maszyny wypełniają szablon farbą. 

Obie opcje pozwalają wybrać kolory oraz dodać matowy, błyszczący czy metaliczny efekt. Najprostszym i najtańszym sposobem jest jednak przyklejenie na teczce informacji reklamowych i logo wydrukowanych wcześniej na przeźroczystej folii.

Warianty konstrukcji teczek firmowych

W zależności od budowy teczki możemy wyróżnić kilka rodzajów: teczki kopertowe, z wewnętrznymi narożnikami lub zakładkami, metalowymi pierścieniami, z gumkami, wiązane na wstążki czy zapinane na rzepy.

Jednak podstawowe teczki są jednoczęściowe lub klejone. Te pierwsze drukowane są na arkuszu w formacie A2 (w standardowej wersji), a następnie wycinane, składane wzdłuż linii do rozmiaru A4. W razie potrzeby przyklejane są dodatkowe zakładki i kieszonki, dodawane gumki i inne zapięcia.

Lepszym wyborem wydają się jednak teczki klejone, ponieważ pozwalają zaoszczędzić papier lub tekturę. W tym przypadku odpady produkcyjne są znacznie mniejsze – teczka od razu jest drukowana w pożądanym formacie, a wszystkie jej elementy są później klejone. Jeśli zamawiasz teczki z papieru wysokiej jakości lub zależy Ci na niewielkim nakładzie, lepiej wybierz tę opcję.

Firmowa teczka – zalety

Teczka reklamowa to efektowne opakowanie i efektywne narzędzie reklamy długoterminowej. Drukowanie własnych folderów do dystrybucji i przechowywania dokumentów oraz materiałów reklamowych i informacyjnych ma wiele zalet. Wśród nich wymienić trzeba:

  • trwałość i długą żywotność;
  • niskie koszty wykonania;
  • stałą i nie natrętną obecność w świadomości współpracowników, partnerów i klientów;
  • atrakcyjny wygląd, wpływający także na lepszy odbiór zawartości;
  • praktyczność i przydatność;
  • niezliczone możliwości projektowe.

W teczkach firmowych można przekazywać i przechowywać:

  • umowy, dokumenty księgowe, dokumenty do podpisu – zarówno dla obecnych, jak i potencjalnych partnerów i klientów;
  • materiały informacyjne dla uczestników spotkania, konferencji czy prezentacji;
  • komplet materiałów reklamowych na targach branżowych, imprezach tematycznych.

Połączenie praktyczności, dużej powierzchni reklamowej i szerokiego zakresu zastosowań niewątpliwie sprawia, że teczki zajmują wysoką pozycję na liście produktów idealnych do tworzenia wizerunku biznesowego każdej firmy.

Zdj. główne: Savannah Wakefield/unsplash.com

Tagi: działania marketingowegadżety reklamowewizerunek firmy
Poprzedni wpis

Historia polskiej szkoły plakatu

Następny wpis

Jak najlepiej oprawić pracę dyplomową? Nasze sprawdzone porady

Następny wpis

Jak najlepiej oprawić pracę dyplomową? Nasze sprawdzone porady

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nie przegap
Baza wiedzy
Jak przyciągnąć uwagę klienta do produktu?
15 września 2023
Reklama
Jak wykorzystać parasole ogrodowe w promocji twojej firmy
2 września 2023
Druk
Drukowana vs. elektroniczna wersja katalogu reklamowego. Którą opcję wybrać?
30 sierpnia 2023
Marketing i pozycjonowanie
Jak skuteczne mogą być nietypowe etykiety na opakowaniach w promocji Twojego produktu
29 sierpnia 2023
Reklama

Ewolucja reklamy: Jak nowe technologie wpływają na efektywność kampanii reklamowych

Czytaj więcej

Druk cyfrowy: Innowacyjna technologia, która zmienia oblicze przemysłu poligraficznego

Czytaj więcej

Dlaczego warto korzystać z fizycznych form reklamowych?

Czytaj więcej

Produkcja reklam filmowych – dlaczego warto wynająć profesjonalną firmę?

Czytaj więcej

Wpływ Gadżetów Reklamowych na Lojalność Klientów: Skuteczna Strategia Budowania Trwałych Relacji

Czytaj więcej

Jak wykorzystać parasole ogrodowe w promocji twojej firmy

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Jak przyciągnąć uwagę klienta do produktu? 15 września 2023
  • Jak wykorzystać parasole ogrodowe w promocji twojej firmy 2 września 2023
  • Drukowana vs. elektroniczna wersja katalogu reklamowego. Którą opcję wybrać? 30 sierpnia 2023
  • Jak skuteczne mogą być nietypowe etykiety na opakowaniach w promocji Twojego produktu 29 sierpnia 2023
  • Dyplomy i certyfikaty — gdzie je drukować? Jak wybrać dobrą firmę drukarską? 28 sierpnia 2023
  • Jak innowacyjne formy promocji mogą zrewolucjonizować twoją kampanię reklamową? 24 sierpnia 2023
  • Jak personalizowane opakowania mogą zwiększyć prestiż Twojej marki 24 sierpnia 2023
  • Jak efektywnie zwiększyć zaangażowanie followersów poprzez profesjonalną komunikację wizualną na Instagramie 22 sierpnia 2023

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.