Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Druk > Reklamowy >

Tampodruk czy sitodruk. Co wybrać do znakowania produktów?

Karolina Dobrowolska Karolina Dobrowolska
17 maja 2021
w Druk, Poradnik techniczny, Reklamowy
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Długopis i ołówek

(fot. Mishaal Zahed, źródło: unsplash.com)

Tampodruk to metoda druku umożliwiająca przeniesienie 2-wymiarowego obrazu na 3-wymiarowy przedmiot. Proces ten jest tak samo skuteczny w przypadku płaskich powierzchni, jak i na częściach okrągłych, o złożonej krzywiźnie, wklęsłej lub wypukłej powierzchni, z zagłębionymi lub wypukłymi obszarami.

Tampodruk stał się popularny po II wojnie światowej, kiedy zegarmistrzowie zaczęli drukować na zakrzywionych powierzchniach tarcz zegarków. Ta możliwość drukowania na podłożach trudnych do zadrukowania, sprawiła, że proces tampodruku stał się dobrze ugruntowaną technologią i jest obecnie stosowany w wielu branżach takich jak medycyna, kosmetyka, elektronika i nie tylko.

Na czym polega tampodruk?

Najważniejszym elementem jest podkładka silikonowa – gładki stempel zwany tamponem,  który umożliwia przeniesienia obrazu za pomocą trwałej farby drukarskiej na przedmiot. Maszyna utrzymuje produkt stabilnie i wciska go w matrycę – metalową płytkę z wyrytym wzorem, zanim zostanie odciśnięta przez tampon. Tampodruk może z powodzeniem ozdobić trójwymiarowe części, ponieważ podczas przenoszenia obrazu podkładka silikonowa owija się lub dopasowuje do kształtu części bez zniekształcania obrazu.

(fot. Kishor, źródło: unsplash.com)

Zalety tampodruku

  • Tampodruk może być wykorzystywany do drukowania na praktycznie każdej powierzchni: na plastiku, drewnie, ceramice, gumie, tekstyliach, metalu, szkle, farmaceutykach, a nawet jedzeniu.
  • Kolejną zaletą jest jego wysoka wytrzymałość, nieścieralność i odporność na chemikalia. 
  • Tampodruk cechuje również szybkość realizacji, przez to, że jest to prosta metoda, zamówienia są wykonywane w krótkim czasie.
  • Jest to tania metoda druku, zarówno w przypadku pojedynczych egzemplarzy, jak i zamówień większych partii nadruku produktu.
  • Co ciekawe, tampodruk zapewnia znacznie lepszą rozdzielczość grafiki niż metoda sitodruku, dzięki temu spełnia się doskonale na małych przedmiotach np. pendrive’ach, brelokach, długopisach, na których można precyzyjnie odbić logotypy firmy.

Sitodruk

Sitodruk jest najstarszą techniką druku wywodzącą się z malowania szablonowego, popularnego już w starożytnych Chinach i Japonii. Za autorów sitodruku uznaje się dwóch Japończyków – Yuzensai Miyasaki, który w XVII w. za pomocą tej metody ozdabiał kimona oraz Zisukeo Hirose, który w XIX w. wynalazł szablon zwany „katagami”, który stał się wzorcem dla obecnie stosowanych form sitodrukowych, szablon wzoru był nanoszony na napiętą na drewnianej ramie siatkę z włosów ludzkich lub zwierzęcych, dzisiaj zaś rama jest aluminiowa z napiętą na niej siatką nylonową, poliestrową lub metalową.

(fot. JJ Ying, źródło: unsplash.com)

Na czym polega metoda sitodruku?

Pierwszym krokiem rozpoczynającym każde znakowanie sitodrukiem jest przygotowanie odpowiedniej matrycy, czyli prostokątnej ramy z napiętą siatką wykonaną z nylonu lub metalu, na której umieszczany jest szablon nadruku.

Szablon należy zakryć w miejscach, które nie będą wykorzystywane w czasie nadruku –  należy zablokować otwory siatki. Wydruk jest tworzony przez wtłaczanie farby na materiał za pomocą pras sitodrukowych.

Zalety sitodruku

  • Ma szerokie zastosowanie. Sitodrukiem możemy oznakować powierzchnie płaskie, ale również cylindryczne (wypukłe). Główne zastosowanie ma w tkaninach, sitodrukiem oznakowane są również tworzywa sztuczne oraz drewno.
  • Sitrodruk słynie z najniższej ceny na rynku, jeśli chodzi o znakowanie produktów. Im większy nakład, tym niższa cena. Wyższa cena pojedynczych egzemplarzy wynika z przygotowania zestawu do sitodruku pod konkretne zamówienie. Dlatego ta metoda jest polecana w przypadku większych zamówień.
  • Sitodruk jest wyjątkowo odporny na takie czynniki zewnętrzne jak wilgoć, promienie UV czy pranie. 
  • Mamy do wyboru pełną gamę barw farb do sitodruku, dlatego tą metodą możemy uzyskać pełne nasycenia i głębokie kolory.

Co wybrać?

Wszystko zależy od tego, jakiego rodzaju produkty chcemy oznakować oraz jaką ilość. Jeśli mamy do oznakowania torby, koszulki, naklejki samoprzylepne, najlepiej sprawdzi się metoda sitodrukowa, która doskonale nadaje się do płaskich powierzchni oraz umożliwia uzyskanie na nich atrakcyjnych barw. 

Kiedy mamy do oznakowania gadżety o nieregularnej powierzchni, wtedy sprawdzi się tampodruk. W przypadku kiedy chcemy zamówić kilka gadżetów, bardziej opłacalną metodą będzie tampodruk, zaś kiedy zdecydujemy się na większe zamówienie – ekonomiczniej wypada sitodruk.

Tagi: gadżety biurowetechniki druku
Poprzedni wpis

Zbuduj lojalność konsumentów! Karta stałego klienta

Następny wpis

Drukowanie… z piasku? To możliwe!

Następny wpis
piasek

Drukowanie... z piasku? To możliwe!

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap

Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe?
Reklama

Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe?

14 marca 2023
Jaki kalendarz wybrać?
Artystyczny

Jaki kalendarz wybrać?

10 marca 2023
Nośniki reklamy zewnętrznej
Reklama

Nośniki reklamy zewnętrznej

6 marca 2023
Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć?
Reklama

Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć?

23 lutego 2023

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe branża poligraficzna czasopisma design druk 3D drukarka drukarki drukarki domowe druk artystyczny druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie zdjęć druk reklamowy druk wielkoformatowy gadżety biurowe gadżety reklamowe jakie kolory katalog produktów marketing nadruk nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki opakowania na produkty poligrafia polskie wydawnictwa poradnik techniczny problemy techniczne przygotowanie do druku reklama reklama zewnętrzna rodzaje papieru self-publishing techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wiadomości wizerunek firmy wizytówka firmowa wydarzenia

Reklama

Jak dobrać właściwą formę druku?

Czytaj więcej

Dlaczego warto zamówić papier pakowy z nadrukiem?

Czytaj więcej

Sprawdzona drukarnia w Warszawie Druk24h – druk najwyższej jakości zawsze na czas

Czytaj więcej

Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w Google Ads?

Czytaj więcej

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?

Czytaj więcej

Rodzaje form drukowych

Czytaj więcej

Ekologiczne gadżety konferencyjne – zareklamuj swoją firmę!

Czytaj więcej

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega i dlaczego jest ważne

Czytaj więcej

Stojaki na ulotki – sprawdzona i tradycyjna forma reklamy

Czytaj więcej

Co to jest influencer marketing i jak to wykorzystać w swojej firmie?

Czytaj więcej

Agencja SEO – jak wybrać skuteczną?

Czytaj więcej

Czy w ubezpieczeniu nieruchomości warto szukać oszczędności?

Czytaj więcej

Fleksodruk dla tekturowych opakowań wysyłkowych (i nie tylko)

Czytaj więcej

Pożyczki online przez internet – bezpieczeństwo, wygoda i szybkość

Czytaj więcej

Kiedy warto postawić na assistance krótkoterminowe?

Czytaj więcej

DTP kluczem do marketingu międzynarodowego

Czytaj więcej

Jak wygląda internet domowy z umową bezterminową?

Czytaj więcej

Reprodukcje obrazów – hit czy kit?

Czytaj więcej

Kalendarze personalizowane

Czytaj więcej

Kserokopiarki Canon – obowiązkowy element wyposażenia biura i nie tylko

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe? 14 marca 2023
  • Jaki kalendarz wybrać? 10 marca 2023
  • Nośniki reklamy zewnętrznej 6 marca 2023
  • Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć? 23 lutego 2023
  • Do czego może być wykorzystany druk 3D? 16 lutego 2023
  • Jakie zadania spełniają pudełka kartonowe? 6 lutego 2023
  • Wysokiej jakości panele kontrolne i płyty czołowe dla branży RTV/AGD 3 lutego 2023
  • Wydruki reklamowe – co wybrać dla firmy? 1 lutego 2023

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.