Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Druk > Reklamowy >

Szyldy i tablice reklamowe. Na co zwrócić uwagę?

Martyna Świerc Martyna Świerc
1 lipca 2021
w Druk, Reklamowy
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Tabliczka reklamowa z napisem "we are open"

(fot. Thana Prasongsin / Moment / Getty Images)

Jak wybrać szyld i tablicę reklamową? Na co zwracać uwagę i czym się kierować przy wyborze odpowiedniej firmy?

Szyld reklamowy

Szyld to bez wątpienia wizytówka firmy. Umieszczany  jest koło siedziby przedsiębiorstwa. Najczęściej bezpośrednio nad drzwiami wejściowymi albo na elewacji budynku. Ale nie tylko. Szyldy spotyka także wewnątrz budynków np. na korytarzu lub recepcji czy wewnątrz biur. To on wywiera pierwsze wrażenie: zarówno na kliencie, który przychodzi do nas po raz pierwszy na umówione wcześniej spotkanie, jak i na przechodniu. Na co zwracać szczególną uwagę, decydując się na jego wykonanie?

Szyld pełni jednocześnie różne role. Z jednej strony czysto informacyjną, z drugiej jest elementem identyfikacji wizualnej danej marki. Jego główną cechą powinna być prostota przekazu i treści. Nie ma w nim miejsca na reklamowe hasła, slogany, rozbudowany opis. Szyld to esencja: nazwa firmy i ewentualnie charakteryzacja branży np. Restauracja „Smaki Świata”, „Rureks” Przedsiębiorstwo Hydrauliczne. Można ewentualnie dodać datę od kiedy firma funkcjonuje, godziny otwarcia – kluczowe i istotne informacje.

Tablica reklamowa

Istnieje co najmniej kilka rodzajów tablic reklamowych. Zasadniczo jest to przestrzeń, na której możemy odpłatnie zaprezentować druk reklamowy prezentujący naszą firmę. Tego typu tablice są wynajmowaną przestrzenią służącą właśnie reklamie. Oczywiście możemy także stworzyć własną tablicę od podstaw i wyeksponować ją w miejscu, którym dysponujemy. Bez względu na rodzaj tablicy, warto zwrócić uwagę na kilka aspektów.

Pusta tablica reklamowa przed lokalem
(fot. Julia Gerasina / iStock / Getty Images Plus / Getty Images)

Czym kierować się w wyborze szyldu i tablicy reklamowej

  1. Przepisy i regulacje prawne – jeżeli decydujemy się na szyld zewnętrzny i tablicę reklamową, musimy ustalić, czy w danym regionie istnieją przepisy regulujące te kwestie. Coraz więcej gmin wprowadza obostrzenia. Zasady znajdziemy w planie zagospodarowania przestrzennego, uchwałach gminy, ustawie krajobrazowej, zarządzaniach wspólnot mieszkaniowych, itd.
  2. Zbadajmy rynek – warto zbudować bazę wiedzy na temat dostępnych firm zajmujących się drukiem reklamowym. Warto przejść się po mieście i obejrzeć, jakiego rodzaju szyldy nam się podobają, jakie wyglądają dobrze i zwracają na siebie uwagę. Jak wyglądają z upływem czasu – czy zachowują kolor, formę i nie niszczeją. Podobnie z tablicami reklamowymi. Zorientujmy się, gdzie są dostępne przestrzenie. Zastanówmy się, na jakie reklamy zwracamy uwagę, jadąc samochodem czy podczas spaceru.
  3. Stosunek ceny do jakości – jeśli chodzi o szyld to jest to inwestycja na lata. Warto postawić na solidne wykonanie i ponadczasowy wygląd. Jeżeli chodzi o druki reklamowe, wszystko zależy, na jaki czas planujemy wykupić promocję. Jeżeli jest to reklama czasowa – nie warto przepłacać. Jeżeli zależy nam na długotrwałej reklamie, można rozważyć tablicę elektroniczną albo banery powlekane.
  4. Jakość wykonania i druku – to kolejny aspekt do rozważenia. Jaka będzie jakość druku, kolory, czy jest to druk laserowy, czy baner jest powlekany zabezpieczającą warstwą, możliwość wykonania odblaskowego druku reklamowego (dobre rozwiązanie przy drogach). Zabezpieczony baner będzie trwały bez względu na warunki atmosferyczne. Interaktywny, świecący czy trójwymiarowy ma szansę przyciągnąć większą uwagę potencjalnych klientów.
  5. Koszt montażu i demontażu – montaż w cenie albo dodatkowo płatny. A może firma w ogóle nie oferuje takiej usługi? Ten aspekt może okazać się atutem lub wykluczyć firmę reklamową. O ile w przypadku szyldu nie jest to istotne, to wybierając tablicę reklamową np. w formie billboardu ważne jest, czy firma usunie reklamę po zakończonej umowie.
  6. Dostępne materiały – inne materiały nadają się na szyldy i tablice wewnętrzne, a inne na zewnętrzne. Wewnętrzne dają większe pole do popisu. Można wykorzystać drewno, szkło, styropian, oświetlenie. Możliwości jest nieskończenie wiele – pod warunkiem, że zleceniobiorca jest w stanie zrealizować nasz pomysł.

Sprawdź też czy reklama papierowa nadal ma sens?

Tagi: billboardy reklamowetechniki druku
Poprzedni wpis

Efekt bokeh na fotografii. Co to jest i jak go osiągnąć?

Następny wpis

Nowa generacja edytora PDF. Będzie szybciej i sprawniej!

Następny wpis
Biała strzałka w prawo na niebieskim tle

Nowa generacja edytora PDF. Będzie szybciej i sprawniej!

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nie przegap

Baza wiedzy

Standy reklamowe: Efektywne narzędzie promocji wizualnej

5 czerwca 2023
Poradnik techniczny

Toner Canon — doskonała jakość wydruków dla Twojej drukarki

1 czerwca 2023
Druk

Dlaczego druk wciąż ma znaczenie w erze cyfrowej?

26 maja 2023
Reklama

Druk cyfrowy: Innowacyjna technologia, która zmienia oblicze przemysłu poligraficznego

26 maja 2023

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Inne
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe branża poligraficzna czasopisma design druk 3D drukarka drukarki drukarki domowe druk artystyczny druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie zdjęć druk reklamowy druk wielkoformatowy ekologia Eticod gadżety biurowe gadżety reklamowe jakie kolory katalog produktów marketing maszyna drukująca Full LED nadruk nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki opakowania na produkty poligrafia polskie wydawnictwa poradnik techniczny problemy techniczne przygotowanie do druku reklama rodzaje papieru self-publishing techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wiadomości wizytówka firmowa

Reklama

Ewolucja reklamy: Jak nowe technologie wpływają na efektywność kampanii reklamowych

Czytaj więcej

Druk cyfrowy: Innowacyjna technologia, która zmienia oblicze przemysłu poligraficznego

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Standy reklamowe: Efektywne narzędzie promocji wizualnej 5 czerwca 2023
  • Toner Canon — doskonała jakość wydruków dla Twojej drukarki 1 czerwca 2023
  • Dlaczego druk wciąż ma znaczenie w erze cyfrowej? 26 maja 2023
  • Druk cyfrowy: Innowacyjna technologia, która zmienia oblicze przemysłu poligraficznego 26 maja 2023
  • Druk: Rewolucja w sposobie tworzenia i udostępniania treści 23 maja 2023
  • Ewolucja reklamy: Jak nowe technologie wpływają na efektywność kampanii reklamowych 23 maja 2023
  • Rewolucja w druku 3D: Jak ta technologia rewolucjonizuje produkcję i prototypowanie? 19 maja 2023
  • Jakie technologie druku są stosowane w nowoczesnych drukarniach i jak wpływają na jakość wydruków? 18 maja 2023

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.