Stand reklamowy krok po kroku. Jak go zaprojektować, by zwiększył Twoją sprzedaż?

Martyna Świerc
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Standy reklamowe wcale nie wychodzą z mody. To skuteczna forma reklamy indoor i outdoor. Stand zaprojektowany z głową zwiększy świadomość klientów o Twoim istnieniu i podkręci sprzedaż.

Jak zdefiniować stand reklamowy?

Standem reklamowym nazwać możemy wszelkiego rodzaju stojaki, na których powierzchni zamieścić możemy reklamę. W tej bardzo szerokiej definicji mieszczą się pylony, roll-upy, potykacze, tablice świetlne, trójkątne stojaki i wiele innych.

Stand reklamowy oferuje dużą przestrzeń reklamową, na której możemy zamieścić wszystko, co przyjdzie nam do głowy. Od kompleksowych informacji poprzez hasła i slogany aż po grafiki. Multimedialne standy stwarzają możliwość prezentacji spotów i filmików. Składane potykacze nie zajmują wiele miejsca podczas przechowywania i stwarzają możliwość okazjonalnego użycia.

Niska cena i duży potencjał marketingowy

Zaletą standów reklamowych jest ich relatywnie niska cena w stosunku do dostępnej powierzchni reklamowej. To czego potrzebujemy to interesujący pomysł na zagospodarowanie tej przestrzeni. Żart, przewrotność, grafika przykuwająca uwagę, chwytliwe hasło. Jeżeli sami nie jesteśmy w stanie pomyślnie przejść procesu twórczego, warto zainwestować w pomoc agencji marketingowej.

Wybór odpowiednich materiałów

Przede wszystkim warto postawić na stand wysokiej jakości, wykonany z dobrych materiałów – taki, który posłuży nam przez lata. Skoro stand ma stanowić wizytówkę firmy, powinien prezentować się estetycznie. W przeciwnym razie zamiast zachęcać, będzie odstraszał potencjalnych klientów. Stand, który umieszczony będzie na wolnym powietrzu, powinien być wykonany z drewna, metalu lub tworzywa. Standy do wnętrz z powodzeniem wykonane mogą być z tektury.

Jak zaprojektować dobry stand reklamowy?

Kolejny aspekt to nieprzeładowanie standu treścią. Mniej znaczy więcej. Reklama powinna być czytelna i jasna. Chaos informacyjny, małe czcionki, niewielkie grafiki – to wszystko sprawi, że stand będzie nieczytelny. Wybieramy najważniejsze informacje, które chcemy przekazać. Pamiętajmy, że stand ma dwie strony. Każdą z nich możemy zagospodarować na inną informację.

Nowocześnie, świeżo i czytelnie

Nowoczesny design to kolejna ze składowych przepisu na udany stand reklamowy. Ulice naszych miast obfitują w wypłowiałe reklamy z lat 90, kolejna z nich umknie oczom klienta. Warto wybierać czytelne, proste fonty, kontrastujące kolory (odpowiednio dopasowane tło i kolor napisów) i stonowane barwy.

Gdzie stand znajdzie zastosowanie?

Standy reklamowe to rozwiązanie idealne niemal na każdą okazję. Pylony sprawdzą się bezpośrednio przed siedzibą firmy. Mają one wówczas charakter informacyjno-powitalny. Klient dowie się, jak brzmi pełna nazwa firmy, w jakich godzinach jest czynna, odczyta numer kontaktowy.

Wszelkiego rodzaju potykacze, standy tekturowe sprawdzą się we wnętrzu – na korytarzu lub przy recepcji. Jest to rozwiązanie przykuwające wzrok na targach, spotkaniach branżowych lub gdy jesteśmy sponsorem jakiegoś wydarzenia. Standy reklamowe do wnętrz powinny być szczególnie przemyślane. Mamy dosłownie chwilę uwagi klienta, który przejdzie obok naszej reklamy. To od jednego sekundowego spojrzenia zależy, czy przyjdzie właśnie do nas.

Przede wszystkim liczy się dobry pomysł

Nie ma sensu oszczędzać na pomyśle. W reklamowych standach to właśnie on jest czynnikiem kluczowym. Współczesny design, chwytliwy przekaz, prostota wyrazu. Nade wszystko zaś umiar i czytelne, przejrzyste wykonanie. Taki stand przyciągnie wzrok, zapadnie w pamięć i zachęci klienta do zapoznania się z naszą ofertą.

Stand reklamowy nie musi być poważny i oficjalny. Zastanówmy się, do kogo reklama ma trafić. Żart branżowy, przekaz trafiający do grupy docelowej, absurd lub gra słowna. To wszystko z powodzeniem może znaleźć się na standzie, o ile ma uzasadnienie.

Zdj. główne: Brianna Tucker/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*