Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Druk > Reklamowy >

Zadbaj o design produktu i sprzedawaj opakowaniem!

Dorota Wanat Dorota Wanat
9 czerwca 2021
w Druk, Reklamowy
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Otwarte pudełko papierowe

(fot. Carol Yepes / Moment / Getty Images)

W codziennym życiu staramy się nie oceniać po pozorach czy po wyglądzie. O ile w przypadku relacji z ludźmi jest to trafione podejście, o tyle z produktami na sklepowej półce sprawa wygląda nieco inaczej.

Nie ma co się oszukiwać – często nie kupujemy samego produktu, a raczej jego otoczkę. W jej skład wchodzi np. historia marki, wartości jakie wyznaje, prowadzone działania ekologiczne lub właśnie opakowanie. Dlaczego tak się dzieje? Przede wszystkim, większość konsumentów to wzrokowcy. Dodatkowy (niemały!) wpływ wywarły na nas także media społecznościowe, w tym kontekście zwłaszcza Instagram. Lubimy pokazywać nasze wnętrza i to, co kupiliśmy. A skoro już się chwalimy to chcemy, by wyglądało to dobrze i zrobiło wrażenie na innych.

5 powodów, dla których warto zadbać o opakowanie produktu

Postanowiliśmy wyszczególnić 5 najważniejszych powodów, dla których powinnaś/powinieneś zwrócić uwagę na kreację graficzną Twojego produktu.

  • Wzrost sprzedaźy!

Ładne opakowanie po prostu sprzedaje produkt. Im bardziej opakowanie spodoba się konsumentom, tym chętniej będą kupować Twój produkt. Dobrze zaprojektowany design nie tylko zachwyci obecnych klientów Twojej marki, ale da Ci również szansę na “przechwycenie” części klientów konkurencji, która nie zadbała o ten aspekt. Brzmi zachęcająco, prawda? Pamiętaj tylko o dopasowaniu projektu do grupy docelowej Twojej marki, a także do charakteru samego produktu.

  • Kreowanie komunikacji wizualnej

Opakowanie, nawiązujące do key designu Twojej marki, pomoże Ci zbudować spójną komunikację wizualną. To spowoduje, że Twoja marka będzie postrzegana jako bardziej wiarygodna, a sam produkt szybciej zapisze się w świadomości klientów. Ba! Istnieją tacy, którzy bardziej kojarzą opakowanie produktu od jego nazwy. Jeśli masz wśród najbliższych pracownika drogerii lub apteki, spytaj go, ile razy słyszał pytania o “tabletki w żółtym opakowaniu” lub “krem w czerwonym słoiczku”.

  • Wyróżnienie na sklepowej półce

Odpowiednio zaprojektowane opakowanie z jednej strony trafi do grupy docelowej odbiorców (niezależnie od tego, czy są to sportowcy, emeryci, czy np. młode mamy), ale równocześnie wyróżni produkt z szeregu podobnych. To niełatwe zadanie, by pogodzić konsumenckie przyzwyczajenia z nutą szaleństwa, jednak wysiłek włożony w design opakowania może się bardzo opłacić. Pamiętaj o dobrze przeprowadzonej analizie konkurencji i zbadaniu rynku.

(fot. yuanyuan yan / Moment / Getty Images)
  • Możliwość przekazania ważnych informacji

Niezależnie od tego, czy Twój produkt znajduje się w kartonowym pudełeczku, słoiku, butelce czy saszetce, jedno jest pewne – opakowanie daje Ci dodatkową przestrzeń dla przekazu Twojej marki. Wykorzystaj ją i podkreśl unikalne cechy Twojego produktu. Twoja marka to zdrowe ciastka z daktylami? Podkreśl na opakowaniu, że są bez dodatku cukrów! Twój krem na dzień ma jednocześnie filtr UV? Zaznacz, jaką dokładnie zapewnia ochronę i przekaż klientowi, że sprawdzi się również w lecie.

  • Odświeżenie wizerunku produktu

Design opakowania nie jest czymś, co raz zaprojektowane nie może ulec zmianom. Przeciwnie! Nowe opakowanie pomoże Ci odświeżyć wizerunek produktu i tchnąć w niego nowe życie. Temat redesignu wymaga jednak szczególnej ostrożności – przyzwyczajenia konsumenckie bywają bardzo silne, a zmiana starego opakowania na nowe może być oceniona negatywnie. Metamorfoza powinna więc być zawsze uzasadniona czymś więcej, niż samą chęcią zmiany, a nowy projekt musi być wpisany w graficzne DNA marki.

Tagi: opakowania na produkty
Poprzedni wpis

O czym musisz pamiętać w przypadku druku wielkoformatowego?

Następny wpis

Oceniaj po… grafice! Jak stworzyć idealny produkt z nadrukiem?

Następny wpis
Nadruki na koszulkach

Oceniaj po... grafice! Jak stworzyć idealny produkt z nadrukiem?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap

Czy opakowanie towaru może mieć wpływ na wizerunek marki?
Reklama

Czy opakowanie towaru może mieć wpływ na wizerunek marki?

25 stycznia 2023
Gadżety reklamowe – warto inwestować we własną przyszłość
Reklama

Gadżety reklamowe – warto inwestować we własną przyszłość

23 stycznia 2023
kaboompics/pixabay.com
Poradnik techniczny

Jak drukować z telefonu?

11 stycznia 2023
Jakie są rodzaje druku?
Druk

Jakie są rodzaje druku?

5 stycznia 2023

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe branża poligraficzna czasopisma design drukarka drukarki drukarki domowe druk artystyczny druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie zdjęć druk reklamowy druk wielkoformatowy Eticod gadżety biurowe gadżety reklamowe jakie kolory katalog produktów marketing maszyna drukująca Full LED nadruk nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki opakowania na produkty poligrafia polskie wydawnictwa poradnik techniczny problemy techniczne przygotowanie do druku reklama rodzaje papieru self-publishing techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wiadomości wizerunek firmy wizytówka firmowa wydarzenia

Reklama

Jak dobrać właściwą formę druku?

Czytaj więcej

Dlaczego warto zamówić papier pakowy z nadrukiem?

Czytaj więcej

Sprawdzona drukarnia w Warszawie Druk24h – druk najwyższej jakości zawsze na czas

Czytaj więcej

Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w Google Ads?

Czytaj więcej

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?

Czytaj więcej

Rodzaje form drukowych

Czytaj więcej

Ekologiczne gadżety konferencyjne – zareklamuj swoją firmę!

Czytaj więcej

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega i dlaczego jest ważne

Czytaj więcej

Stojaki na ulotki – sprawdzona i tradycyjna forma reklamy

Czytaj więcej

Co to jest influencer marketing i jak to wykorzystać w swojej firmie?

Czytaj więcej

Agencja SEO – jak wybrać skuteczną?

Czytaj więcej

Czy w ubezpieczeniu nieruchomości warto szukać oszczędności?

Czytaj więcej

Fleksodruk dla tekturowych opakowań wysyłkowych (i nie tylko)

Czytaj więcej

Pożyczki online przez internet – bezpieczeństwo, wygoda i szybkość

Czytaj więcej

Kiedy warto postawić na assistance krótkoterminowe?

Czytaj więcej

DTP kluczem do marketingu międzynarodowego

Czytaj więcej

Jak wygląda internet domowy z umową bezterminową?

Czytaj więcej

Reprodukcje obrazów – hit czy kit?

Czytaj więcej

Kalendarze personalizowane

Czytaj więcej

Kserokopiarki Canon – obowiązkowy element wyposażenia biura i nie tylko

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Czy opakowanie towaru może mieć wpływ na wizerunek marki? 25 stycznia 2023
  • Gadżety reklamowe – warto inwestować we własną przyszłość 23 stycznia 2023
  • Jak drukować z telefonu? 11 stycznia 2023
  • Jakie są rodzaje druku? 5 stycznia 2023
  • Jakie są rodzaje druku? 5 stycznia 2023
  • Jakie są rodzaje druku? 5 stycznia 2023
  • Targi CCE International już w marcu! Poznaj program wydarzenia 5 stycznia 2023
  • Dzierżawa kserokopiarek – znakomite rozwiązanie dla rozwijających się firm 2 stycznia 2023

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.