Wielkoformatowe reklamy zewnętrzne przyjmują współcześnie różnorodne formy, a jedną z tych najbardziej popularnych są citylighty – podświetlane reklamy uliczne.
Citylighty to specjalne konstrukcje składające się z aluminiowej ramy, przeszklenia oraz oświetlenia wewnętrznego, w których umieszczane są plakaty reklamowe. Przeszklenie wykonywane jest zwykle ze szkła hartowanego, poliwęglanu lub pleksi.
Citylighty coraz popularniejsze
Każdego roku citylighty zyskują coraz większą popularność, co nie dziwi, jeśli wziąć pod uwagę zalety tej formy reklamowej:
- możliwość umieszczenia w miejscach niedostępnych dla innych rodzajów reklamy – w pobliżu przejść dla pieszych i na przystankach transportu publicznego, w galeriach handlowych, na dworcach, czyli tam, gdzie występują duże skupiska ludzi;
- czytelność nawet przez całą dobę;
- ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych;
- możliwość reklamowania dwóch różnych produktów jednocześnie, dzięki dwustronnej konstrukcji;
- wysoką informacyjność, estetykę i stylowy wygląd przy odpowiednim zaprojektowaniu ekspozycji.
Dodatkowym plusem citylightów jest ich lokalizacja na wysokości oczu odbiorcy oraz wykorzystanie przyciągającego uwagę oświetlenia.
Citylighty mogą promować wydarzenia, produkty, usługi, kampanie społeczne i wiele innych, a przy tym stanowią nieodłączny element estetyki współczesnych miast.