Potrójna ulotka – co to takiego i komu może się przydać?

Martyna Świerc
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Potrójna ulotka to rozwiązanie idealne do wydruku miniaturowych broszur. Dobrze podzielona przestrzeń na formacie A4 dająca wiele zastosowań reklamowych.

Potrójna ulotka, paradoksalnie składana jest tylko dwukrotnie. Tworzy sześć obszernych paneli, które mogą łączyć się w całość lub zawierać odrębne informacje. Kiedy warto rozważyć jej wdrożenie?

Składana ulotka DL x 3

Potrójna ulotka to złożony na trzy arkusz papieru o formacie A4. Rozmiar ulotki określony jest w różny sposób: jako potrójne DL, ulotka 297 × 210 mm, 6pp DL. Każdorazowo chodzi o ten sam produkt. Złożenie powoduje, że powstają 2 fałdy oraz po 3 panele na każdej stronie ulotki.

Dzięki takiemu złożeniu otrzymujemy składaną broszurę o dwóch okładkach (przedniej i tylnej), a także wewnętrzną przekładkę. Możliwości interpretowania takiego układu i dopasowywania do niego wydruku, jest co najmniej kilka. Daje to bardzo szerokie zastosowanie i inspiruje do kreatywnego zagospodarowania otrzymanej przestrzeni reklamowej.

Możliwości składania

W przypadku potrójnej ulotki mamy dwie możliwości falcowania. Falcowanie to proces introligatorskiego załamywania papieru – czyli jego składania na pół lub więcej części. O ile złożenie ulotki na dwie części nie daje możliwości manewru, to w przypadku składania na trzy części pojawia się kilka opcji.

  • Falcowanie w „C” – ulotka złożona w ten sposób otwiera się w naturalny sposób w kształt przypominający literę C. Zewnętrzne prawe skrzydełko chowa się w środku (przez co musi być nieco węższe), a zewnętrzne lewe skrzydełko je obejmuje. 
  • Falcowanie w „Z” – zwane także harmonijką. Ulotka naturalnie otwiera się w zygzak, a wszystkie jej skrzydełka mają jednakową szerokość.
Potrójna ulotka reklamowa
(fot. StarLineArts / iStock / Getty Images Plus / Getty Images)

Opcje wykończeniowe

Potrójne ulotki dostępne są w wielu wariantach wykończeniowych. Ważne, aby papier użyty do produkcji takiej ulotki nie był zbyt gruby – istnieje wówczas ryzyko pękania i kiepskiego trzymania kształtu po złożeniu. Zbyt cienki papier też nie jest dobrym rozwiązaniem ze względu na dwustronność ulotki. Tusz nie powinien przesiąkać na drugą stronę, ponieważ wydruk będzie nieczytelny.

Można zdecydować się na papier kredowy – matowy lub błyszczący, o gramaturze 130-300 g. Istnieje także możliwość uszlachetniania np. poprzez użycie lakieru dyspersyjnego. Poprawia odbiór kolorów i zmniejsza ryzyko rozmazania wydruku i odbić.

Potrójna ulotka – zastosowanie

Potrójna ulotka ma bardzo szerokie zastosowanie w wielu branżach. Broszury falcowane w C mogą być stosowane jako zgrabne menu w restauracjach i kawiarniach. Dobrze sprawdzą się jako menu weselne albo karta win.

Falcowanie w „Z” jest dużo bardziej popularną formą składania potrójnych ulotek. Wynika to z faktu prostszego przygotowania materiału do druku. Wszystkie zakładki mają tu taką samą wielkość, co jest bardzo wygodnym rozwiązaniem.

Potrójna ulotka sprawdzi się zarówno jako reklama jednego produktu czy usługi, jak i kilku jednocześnie. To od wyobraźni grafika zależy, w jaki sposób podzieli przestrzeń. Jeżeli potraktujemy każdy panel z osobna, otrzymujemy 6 odrębnych pól reklamowych. Możemy także podzielić ulotkę na pół: w taki sposób, aby po odwróceniu broszury do góry nogami otrzymać 2 niezależne broszury. Każda ma wówczas osobną okładkę. Jest to nieco przewrotne rozwiązanie i przykuwające uwagę.

Potrójna ulotka nadaje się także na mini przewodniki: wówczas wewnętrzną stronę możemy poświęcić na mapę. Pozostałe prostokąty można wygospodarować na opisy ciekawych miejsc w reklamowanych regionie. W kolejnym wariancie możemy tak przygotować wydruk, aby był czytelny po pełnym rozłożeniu ulotki „na płasko”.

Potrójna ulotka daje wiele możliwości reklamowych. Odpowiednio zagospodarowana przestrzeń pozwoli nam przekazać klientom maksimum informacji bez wrażenia przeładowania treścią. Jest to poręczna i bardzo kreatywna forma reklamowania się na zewnątrz.

Sprawdź też: Jakie cechy powinna posiadać skuteczna ulotka reklamowa?

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*