Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Druk > Reklamowy >

Potrójna ulotka – co to takiego i komu może się przydać?

Martyna Świerc Martyna Świerc
27 lipca 2021
w Druk, Reklamowy
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Ulotki reklamowe w drzwiach

(fot. Kadir Celep / Unsplash)

Potrójna ulotka to rozwiązanie idealne do wydruku miniaturowych broszur. Dobrze podzielona przestrzeń na formacie A4 dająca wiele zastosowań reklamowych.

Potrójna ulotka, paradoksalnie składana jest tylko dwukrotnie. Tworzy sześć obszernych paneli, które mogą łączyć się w całość lub zawierać odrębne informacje. Kiedy warto rozważyć jej wdrożenie?

Składana ulotka DL x 3

Potrójna ulotka to złożony na trzy arkusz papieru o formacie A4. Rozmiar ulotki określony jest w różny sposób: jako potrójne DL, ulotka 297 × 210 mm, 6pp DL. Każdorazowo chodzi o ten sam produkt. Złożenie powoduje, że powstają 2 fałdy oraz po 3 panele na każdej stronie ulotki.

Dzięki takiemu złożeniu otrzymujemy składaną broszurę o dwóch okładkach (przedniej i tylnej), a także wewnętrzną przekładkę. Możliwości interpretowania takiego układu i dopasowywania do niego wydruku, jest co najmniej kilka. Daje to bardzo szerokie zastosowanie i inspiruje do kreatywnego zagospodarowania otrzymanej przestrzeni reklamowej.

Możliwości składania

W przypadku potrójnej ulotki mamy dwie możliwości falcowania. Falcowanie to proces introligatorskiego załamywania papieru – czyli jego składania na pół lub więcej części. O ile złożenie ulotki na dwie części nie daje możliwości manewru, to w przypadku składania na trzy części pojawia się kilka opcji.

  • Falcowanie w „C” – ulotka złożona w ten sposób otwiera się w naturalny sposób w kształt przypominający literę C. Zewnętrzne prawe skrzydełko chowa się w środku (przez co musi być nieco węższe), a zewnętrzne lewe skrzydełko je obejmuje. 
  • Falcowanie w „Z” – zwane także harmonijką. Ulotka naturalnie otwiera się w zygzak, a wszystkie jej skrzydełka mają jednakową szerokość.
(fot. StarLineArts / iStock / Getty Images Plus / Getty Images)

Opcje wykończeniowe

Potrójne ulotki dostępne są w wielu wariantach wykończeniowych. Ważne, aby papier użyty do produkcji takiej ulotki nie był zbyt gruby – istnieje wówczas ryzyko pękania i kiepskiego trzymania kształtu po złożeniu. Zbyt cienki papier też nie jest dobrym rozwiązaniem ze względu na dwustronność ulotki. Tusz nie powinien przesiąkać na drugą stronę, ponieważ wydruk będzie nieczytelny.

Można zdecydować się na papier kredowy – matowy lub błyszczący, o gramaturze 130-300 g. Istnieje także możliwość uszlachetniania np. poprzez użycie lakieru dyspersyjnego. Poprawia odbiór kolorów i zmniejsza ryzyko rozmazania wydruku i odbić.

Potrójna ulotka – zastosowanie

Potrójna ulotka ma bardzo szerokie zastosowanie w wielu branżach. Broszury falcowane w C mogą być stosowane jako zgrabne menu w restauracjach i kawiarniach. Dobrze sprawdzą się jako menu weselne albo karta win.

Falcowanie w „Z” jest dużo bardziej popularną formą składania potrójnych ulotek. Wynika to z faktu prostszego przygotowania materiału do druku. Wszystkie zakładki mają tu taką samą wielkość, co jest bardzo wygodnym rozwiązaniem.

Potrójna ulotka sprawdzi się zarówno jako reklama jednego produktu czy usługi, jak i kilku jednocześnie. To od wyobraźni grafika zależy, w jaki sposób podzieli przestrzeń. Jeżeli potraktujemy każdy panel z osobna, otrzymujemy 6 odrębnych pól reklamowych. Możemy także podzielić ulotkę na pół: w taki sposób, aby po odwróceniu broszury do góry nogami otrzymać 2 niezależne broszury. Każda ma wówczas osobną okładkę. Jest to nieco przewrotne rozwiązanie i przykuwające uwagę.

Potrójna ulotka nadaje się także na mini przewodniki: wówczas wewnętrzną stronę możemy poświęcić na mapę. Pozostałe prostokąty można wygospodarować na opisy ciekawych miejsc w reklamowanych regionie. W kolejnym wariancie możemy tak przygotować wydruk, aby był czytelny po pełnym rozłożeniu ulotki „na płasko”.

Potrójna ulotka daje wiele możliwości reklamowych. Odpowiednio zagospodarowana przestrzeń pozwoli nam przekazać klientom maksimum informacji bez wrażenia przeładowania treścią. Jest to poręczna i bardzo kreatywna forma reklamowania się na zewnątrz.

Sprawdź też: Jakie cechy powinna posiadać skuteczna ulotka reklamowa?

Tagi: gadżety biurowetechniki drukuulotka reklamowa
Poprzedni wpis

Karton z regulowaną wysokością do zadań specjalnych

Następny wpis

Druk plakatów – jaki papier i rodzaj druku wybrać?

Następny wpis
Wnętrze z plakatem i monsterą

Druk plakatów - jaki papier i rodzaj druku wybrać?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap

Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe?
Reklama

Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe?

14 marca 2023
Jaki kalendarz wybrać?
Artystyczny

Jaki kalendarz wybrać?

10 marca 2023
Nośniki reklamy zewnętrznej
Reklama

Nośniki reklamy zewnętrznej

6 marca 2023
Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć?
Reklama

Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć?

23 lutego 2023

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe branża poligraficzna czasopisma design druk 3D drukarka drukarki drukarki domowe druk artystyczny druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie zdjęć druk reklamowy druk wielkoformatowy gadżety biurowe gadżety reklamowe jakie kolory katalog produktów marketing nadruk nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki opakowania na produkty poligrafia polskie wydawnictwa poradnik techniczny problemy techniczne przygotowanie do druku reklama reklama zewnętrzna rodzaje papieru self-publishing techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wiadomości wizerunek firmy wizytówka firmowa wydarzenia

Reklama

Jak dobrać właściwą formę druku?

Czytaj więcej

Dlaczego warto zamówić papier pakowy z nadrukiem?

Czytaj więcej

Sprawdzona drukarnia w Warszawie Druk24h – druk najwyższej jakości zawsze na czas

Czytaj więcej

Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w Google Ads?

Czytaj więcej

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?

Czytaj więcej

Rodzaje form drukowych

Czytaj więcej

Ekologiczne gadżety konferencyjne – zareklamuj swoją firmę!

Czytaj więcej

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega i dlaczego jest ważne

Czytaj więcej

Stojaki na ulotki – sprawdzona i tradycyjna forma reklamy

Czytaj więcej

Co to jest influencer marketing i jak to wykorzystać w swojej firmie?

Czytaj więcej

Agencja SEO – jak wybrać skuteczną?

Czytaj więcej

Czy w ubezpieczeniu nieruchomości warto szukać oszczędności?

Czytaj więcej

Fleksodruk dla tekturowych opakowań wysyłkowych (i nie tylko)

Czytaj więcej

Pożyczki online przez internet – bezpieczeństwo, wygoda i szybkość

Czytaj więcej

Kiedy warto postawić na assistance krótkoterminowe?

Czytaj więcej

DTP kluczem do marketingu międzynarodowego

Czytaj więcej

Jak wygląda internet domowy z umową bezterminową?

Czytaj więcej

Reprodukcje obrazów – hit czy kit?

Czytaj więcej

Kalendarze personalizowane

Czytaj więcej

Kserokopiarki Canon – obowiązkowy element wyposażenia biura i nie tylko

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe? 14 marca 2023
  • Jaki kalendarz wybrać? 10 marca 2023
  • Nośniki reklamy zewnętrznej 6 marca 2023
  • Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć? 23 lutego 2023
  • Do czego może być wykorzystany druk 3D? 16 lutego 2023
  • Jakie zadania spełniają pudełka kartonowe? 6 lutego 2023
  • Wysokiej jakości panele kontrolne i płyty czołowe dla branży RTV/AGD 3 lutego 2023
  • Wydruki reklamowe – co wybrać dla firmy? 1 lutego 2023

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.