Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Druk > Artystyczny >

Ponadczasowe printy, które nigdy nie wyjdą z mody

Klaudia Kostyra Klaudia Kostyra
8 września 2022
w Artystyczny, Druk
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Markus Winkler/unslash.com

Trendy w modzie przychodzą i odchodzą z prędkością światła. Jednak czasami pewne rzeczy zyskują status ponadczasowych i nigdy nie tracą swojej atrakcyjności. Tak jest właśnie z niektórymi printami, które co roku i w każdym sezonie pojawiają się na wybiegach najznakomitszy projektantów i domów mody.

Wzory zwierzęce

Pierwsze miejsce wśród printów zwierzęcych należy oczywiście do panterki. Ta drapieżna kolorystyka stała się popularna dzięki Christianowi Diorowi, który w 1947 roku stworzył pierwszą kolekcję z tym właśnie wzorem. W latach 90. zwierzęcą kolorystykę wspierał z kolei Gianni Versace, który promował wizerunek odważnej, pewnej siebie i seksownej kobiety. Dziś wzór w panterkę wybierają takie marki jak Dolce & Gabbana, Roberto Cavalli i Gucci. Oprócz tego na wybiegach często pojawiają się inne printy inspirowane zwierzętami – pasy zebry czy tygrysa, skóra węża.

Kratka

W 1924 roku marka Burberry zaprezentowała światu kratkę Nova. Początkowo czarno-biało-czerwono-beżowy nadruk zdobił podszewkę odzieży wierzchniej, jednak Brytyjczycy tak go polubili, że wkrótce print został przeniesiony na inne elementy garderoby. W latach 60. projektanci mody chętnie sięgali po kratę – szczególnie często pojawiała się w kolekcjach Yves Saint Laurent czy Kenzo. Z kolei po premierze filmu „Bonnie i Clyde” w 1967 roku w modzie królowały plisowane spódnice w kratę.

Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Beata Bujanowska (@mywayof.pl)

Ponadczasowa kratka może mieć nieskończoną ilość interpretacji – szkocką kratę, Vichy, kratę księcia Walii czy kratę Madras. I każda z nich ma swoją historię i swój charakter: duży kontrastujący Madras kojarzy się ze stylem grunge, a krata księcia Walii jednoznacznie nawiązuje do preppy. Dziś trudno znaleźć projektanta, który nie pracowałby z kratką. W końcu to print, który nie ma ograniczeń wiekowych i nadaje się zarówno do stylu biznesowego, jak i casualowego.

Pasy i paseczki

Paski mogą być poważne i zabawne, jasne i ledwo zauważalne, ale zawsze pozostają przyjemne dla oka. Ubrania w paski kojarzą się z morzem i podróżami, a więc też z relaksem, dlatego to absolutny letni must-have. Oprócz tego to print bardzo wszechstronny i uniwersalny. Co więcej, dzięki niemu możesz wizualnie poprawić swoją figurę. Pionowe pasy optycznie wydłużają sylwetkę i nogi, a poziome sprawiają, że obiekt staje się szerszy i niższy.

Groszki i kropki

Groszki niezmiennie budzą skojarzenia ze stylem retro. Nic dziwnego, bo pierwsza fala popularności tego printu przyszła w połowie ubiegłego wieku, kiedy francuscy projektanci mody Christian Dior i Yves Saint-Laurent postanowili urozmaicić powojenną przestrzeń modową psotnymi i uroczymi kropkami. Dziś są one obecne na ubraniach, butach, bieliźnie i dodatkach. Małe kropki są absolutnie uniwersalne, ale większe mogą optycznie zapełniać sylwetkę.

Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Shadow | Sklep internetowy (@shadowstorepl)

Print kwiatowy

Już w VIII wieku Japonki dekorowały kimona kolorowymi wizerunkami egzotycznych kwiatów. Kwiaty symbolizują życie, młodość i piękno, dlatego nigdy nie tracą na aktualności i nie wychodzą z mody. Romantyczne, kobiece i świeże kwiatowe printy niezmiennie pojawiają się w wiosenno-letnich kolekcjach, a często przechodzą także na sezon jesienny. Duże czerwone pąki lub małe polne kwiaty – w zależności od nastroju możesz wybrać wzór, który pomoże Ci stworzyć idealną stylizację.

Moda wciąż będzie się zmieniać, ale printy z naszej listy zawsze powinnaś mieć w swojej szafie. Dzięki nim bez trudu stworzysz stylowy look na każdą okazję – biznesowe spotkanie, uroczyste wydarzenie czy wyjście ze znajomymi.

Zdj. główne: Markus Winkler/unslash.com

Tagi: barwienie materiałówmateriałyprinty materiałowe
Poprzedni wpis

Reklama wewnętrzna? To naprawdę działa

Następny wpis

Ranking lokalnych drukarni w Polsce – polecamy!

Następny wpis
Źródło:tookapic/pixabay.com

Ranking lokalnych drukarni w Polsce - polecamy!

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nie przegap

Baza wiedzy

Standy reklamowe: Efektywne narzędzie promocji wizualnej

5 czerwca 2023
Poradnik techniczny

Toner Canon — doskonała jakość wydruków dla Twojej drukarki

1 czerwca 2023
Druk

Dlaczego druk wciąż ma znaczenie w erze cyfrowej?

26 maja 2023
Reklama

Druk cyfrowy: Innowacyjna technologia, która zmienia oblicze przemysłu poligraficznego

26 maja 2023

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Inne
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe branża poligraficzna czasopisma design druk 3D drukarka drukarki drukarki domowe druk artystyczny druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie zdjęć druk reklamowy druk wielkoformatowy ekologia Eticod gadżety biurowe gadżety reklamowe jakie kolory katalog produktów marketing maszyna drukująca Full LED nadruk nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki opakowania na produkty poligrafia polskie wydawnictwa poradnik techniczny problemy techniczne przygotowanie do druku reklama rodzaje papieru self-publishing techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wiadomości wizytówka firmowa

Reklama

Ewolucja reklamy: Jak nowe technologie wpływają na efektywność kampanii reklamowych

Czytaj więcej

Druk cyfrowy: Innowacyjna technologia, która zmienia oblicze przemysłu poligraficznego

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Standy reklamowe: Efektywne narzędzie promocji wizualnej 5 czerwca 2023
  • Toner Canon — doskonała jakość wydruków dla Twojej drukarki 1 czerwca 2023
  • Dlaczego druk wciąż ma znaczenie w erze cyfrowej? 26 maja 2023
  • Druk cyfrowy: Innowacyjna technologia, która zmienia oblicze przemysłu poligraficznego 26 maja 2023
  • Druk: Rewolucja w sposobie tworzenia i udostępniania treści 23 maja 2023
  • Ewolucja reklamy: Jak nowe technologie wpływają na efektywność kampanii reklamowych 23 maja 2023
  • Rewolucja w druku 3D: Jak ta technologia rewolucjonizuje produkcję i prototypowanie? 19 maja 2023
  • Jakie technologie druku są stosowane w nowoczesnych drukarniach i jak wpływają na jakość wydruków? 18 maja 2023

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.